Ekrandaki km ye bakarmisin 2010 albea taksi 644252km motoru saat gibi benim aracim 2008 dizel 170 binde masallahi var
Merhaba arkadaşlar dizeller multijetlerde en fazla kaç km de alınması gerekir
dizel mortorlarda biraz korkum var turbo korkusu birde motorda üfleme gibi korkularım var bu korkularımı yenmek istiyorum sizin sayenizde yardımlarınızı bekliyorumm...
Ekrandaki km ye bakarmisin 2010 albea taksi 644252km motoru saat gibi benim aracim 2008 dizel 170 binde masallahi var
130 binde babam albeada turbo yakti. bazisida 1 milyon rektifiyesiz gidiyor.
Geçenlerde 334.000 km'deki bir taksiye bindim, Albea'ydı sanırım araba. Şoföre çaktırmadan özellikle dinledim arabayırahatsız edici hiçbir ses yoktu. Tabi dinlemekle olacak şey değil ama yine de bir fikir veriyor. Yüksek km'den çok da korkmamak lazım.
Ben 143 bin de aldım. 150bin de arıza çıktı Turbo dendi 500 lira tuttu Turbo masrafı birlikte yağ fitre de değişti falan.Mj Motor güzel kullanım şekli de önemli diye düşünüyorum km kadar.
91 000 de 2011 Grande aldım 3 ay oldu 95 600 de şu an . Deli gibi geziyorum2 kere Çanakkale Manisa, Manisa İzmir neredeyse her hafta sonu, Foça Manisa Turgutlu , Salihli Manisa komşu kapısı, kilometre derdim yok. Mazot ucuz olsun yeter. Korkma kardeş 150 000 de bile olsa temiz bakımlıysa alınır.
Kalite hedefleneni elde etmektir. Ulaşılan nokta sizin kalitenizi gösterir.
ilk dizel aracımı 2010'da aldım, aracı alırken işin içinde olan birilerinden akıl almak için taksicilere sordum dizel araç alınır mı diye. sorduğum abimizin aracı 1.4HDI 307'iydi 400bin küsür kilometredeydi. yani tamamen düzgün kullanmayla ve bakımla alakalı. şimdi iki tane aracım var biri fiesta diğeri punto. fiestaya kardeşim bindi 1,5 yıl 165.000 km'deyken aracı nasıl ettiyse termostatı patlatmıştı. bana 4000 tl masraf çıkardı, yeni motor yaptırdım. diğer taraftan şubenin doblosu 288.000'de hala geziyor hala geziyor
A.T.K.ve Y.
birde sanayiden parçacı arkadaşlar var , 1.3 multijetlerin 1.4 tdci,hdi'lere ve 15dci lere göre daha sağlam olduğunu söylüyorlar. bu kanaate de 1.3 motoru daha az sipariş geçiyoruz şeklinde açıklamışlardı.
A.T.K.ve Y.
yani sözüm o ki; düzgün binildikten ve bakıldıktan sonra bir dizel araç en az benzinli kadar yol gidiyor. bunun en büyük kanıtı da gurbetçilerimizin geldiği araçlar. yepyeni araçlar kilometreleri 200-300 binlerde ve daha tık yok
A.T.K.ve Y.
100000 km üstü dizel fobisi tamamen saçmalık.Multijetlere bakıldıktan sonra ömürlük gider.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
980 bindeki 2008 fiat albea taksimizi bu yaz sattık. Saat gibi işliyordu motoru. Önemli olan bakımlarını zamanında yaptırmak
20bin km falan daha gezip servise gitseydiniz belki hefiye verirlerdi![]()
Şöyle düşünün; adamlar araba yapıyor. 100 bin-200 bin km de bu araçların işi bitecekse, bizler 30-40 milyarı neden çöpe atalım? Yani bu km ler öyle çok ahım şahım km ler değil. 3-5 senede ulaşılabilecek km ler. Arabaya düzenli bakıp, adam akıllı kullandıktan sonra çok uzun süre binilir. Ne taksiler var piyasada, 300 400 500 bin km .. İşleyen demir ışıldar.
1.3milyon km'de albea var akrabamın taksi durağında fotoğrafını çekerim geçerken söylediklerinde bende inanmamıştım ama motorda düzensin ses bile yokbenim araç şuan 172bin de motorda hiçbir sıkıntı yok turboyu revize ettirdim bikere eski sahibi dikkatsiz kullanmış yağlama sorunu vardı enjektörünü hallettiler o kadar bu aracıda motoru için aldım zaten. km önemli değil yeterki bakımlı ve düzgün kullanılmış olsun dizeli herkes kullanamıyor
ama ben şahsen işe sadece motor tarafından bakmam bunun rotu rot kolu amartisörü direksiyon mili ve de elektronik mekanik kısmından da baktığım için bir arkadaş gitti 320000 km. küdürde opel omega aldı iydi hoştu araba yalnız geçen hafta mekanik bir dünya sıkıntı çıkarmış yani birde madalyonun öteki tarafı bvar bu araçalar sadece motordan oluşmuyor![]()
Tamam iyi güzel diyorsunda kardeş, araç bakımı da sadece yağdan filtreden ibaret değil. Yani, zamanı geldiğinde rot kolu da değişecek, amartisör de değişecek. Ama araç alındığından beri bunlar hiç değişmemişse o araç zaten alınmaz. Çünkü aşırı masraf çıkartacaktır. 2. el araç alırken, ağır masraf çıkartacak mekanik parçaların durumlarını mutlaka sormalısınız. Örneğin; 120 bin ya da 5 yıl süre verilen triger değiştikten sonra yine bir 120 bin km götürür demektir. Bilmem anlatabildim miYok ben bunların hiç biri ile uğraşamam derseniz, zaten sizin sıfır almanız gerekir, 2-3 yıl binip 100 bin km altı satıp başka sıfır alırsınız demektir. (Burada ki siz derken genel olarak kastediyorum )
Konu SaLDo tarafından (26/12/2014 Saat 05:02 ) değiştirilmiştir.
Bencede şu km.Takıntısı olmasa millette bakımı vs.yapılmış sağlam bir araçsa km. ye bakılmadan alınmalı..Ama satarken sıkıntı yaşamamakiçin bu tip cinsler yüzünden 150 binin altında alırsan iyi olur..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri