55 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 0-100 hızlanmada 11,9 sn olmuyor.

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Serdar PALA
    May the force be with you masteryoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/09/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    52
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 59

    Standart

    Alıntı Auto engineeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hızlanırken max torktan ziyade max beygir gücü lazım. 3500-4000deki iwmelenme 2000 dewir ciwarındaki iwmelenmeden çok daha fazla
    Tork ve HP ilişkisini yanlış yorumlamayalım..

    Araç her türlü haraketi krank milinin çevirdiği volan dişlisinden alır. En basit anlatımla bu dişliyi çevirmek için uygulanan kuvetin yarıçapla çarpımıda bize tork değerini verir. Yani tork döndürme momenti demektir. Aracı haraket ettirmemiz hızlanmamız uyguladığımız torka bağlıdır. Tork olmazsa harakette olmaz. Uygun yüklerde uygun tork değerini elde edebilmemizi de çeşitli dişli oranlarını seçtiğimiz vites kutusu aracılığıyla yaparız.

    Hp kavramı ise devir sayısı ve torka bağlı olarak hesaplanan güç değeridir. Yani birim zamanda yapılan iştir.

    Basit formülü HP= tork x devir sayısı / 716 yani

    En basit anlatımla araçların beygir gücü hesaplanırken max yükte volandaki kuvvet hesaplanır burdan tork değeri bulunur ve devir sayısıyla (volan) çarpılarak güç hesaplanır.

    Bu formül bize çok şey ifade eder. Şöyle ki dizel araçlarda benzinlilere göre tork değeri yüksek gözükür ancak güç değeri daha düşüktür. Bunun sebebi dizel motorun maksimum torku daha düşük devirde göstermesidir.

    Arabayı haraket ettiren tork olduğuna göre 0-100 da düşük devirde en yüksek torku elde eden ve koruyan araç kazanır. Ama ivmelenme sadece motora bağlı değildir vites kutusu ve dişli oranlarıda ivmelenme ve max hız için önemlidir.

    Mesela dizel araçlar ani ivmelenmede düşük devirlerde yakaladıkları max tork ile daha atak gözükürler ancak devir yükseldikçe dizel motor karakteristiği gereği tork aniden düşer bu nedenle hızla vites yükseltirler.(örn. 80 km/h 4. viteste ) Benzinli araçlar ise max torku yüksek devirde yakaladıkları için kalkışları dizele göre ağır olabilir ama yüksek devirde gidebilmeleri sayesinde düşük viteslerde dizel aracı yakalarlar.(örn 80 km/h 2. viteste)

    Araçların teknik datalarından tork ve güç karakteristik eğrilerine bakarsanız grafik olarak da anlayabilirsiniz.
    Konu masteryoda tarafından (29/10/2007 Saat 01:57 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 3 kişi masteryoda'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Serdar PALA
    May the force be with you masteryoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/09/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    52
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 59

    Standart

    Ekte dizel ve benzinli iki aracın vites ve devir sayısına göre hız ve tork değerlerini görebilirsiniz

  4. Bu mesajı için 3 kişi masteryoda'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Cam filmi olmuyor olmuyor :(
    SchweppeS tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 03/03/2012, 01:49
  2. Yol bilgisayarı Türkçe menü olmuyor mu?
    osmanbilgic tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 09/11/2009, 23:20

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com