177 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 1.4 fire kullananlar

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    bülent biricik
    puntobilo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/09/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    88
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    ben her basmamda 3 yada 4 kişi farketmiyor 170 i rahat görüyorum lpg li arkadaşlar ne durumda bu arada ne yakıyorlar ne kadar basabiliyorlar acaba ??

  2. #2
    Z.Mert YILMAZ
    FirePower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/12/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    12
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Alıntı puntobilo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lpg li arkadaşlar ne durumda bu arada ne yakıyorlar ne kadar basabiliyorlar acaba ??
    Merhabalar;

    Bayramdan hemen önce satın aldığımız 1.4Fire aracımıza ZAVOLI markalı sıralı tip LPG sistemi taktırdık. İlk 3 depo' luk zaman kalibrasyon(ayar) süreci olarak geçiyor. Bu ayar sürecinde LPG tüketimi gitgide düşüyor ve 3 depo bitince LPG servisinize giderek bilgisayarla ECU(elektronik beyin) üzerinden ince ayarları yaptırıyorsunuz ve tüketim değeriniz stabilize oluyor.

    Bu ayar süreci de dahil olmak üzere şu anda 4 tam depo LPG bitirmiş durumdayız ve tüketim değerleri şöyle:

    1.DEPO: 180ykr/km.
    2.DEPO: 150ykr/km.
    3.DEPO: 140ykr/km.
    ------AYAR-------
    4.DEPO: 133ykr/km.

    LPG depomuz 75YTL karşılığında doluyor, yani 4 depo LPG için toplam 300YTL ödedik. İlk çalışma anlarında benzin sistemi aktif olduğundan o tüketimi de gözardı etmeyelim. Benzin pompasının zarar görmemesi için benzini minimum çeyrek depoda tutmanız gerekiyor, aynı süreçte bunun için de 10YTL' lık benzin aldık. Dolayısıyla bu süreçte toplam yakıt harcamamız 310YTL olarak gerçekleşti ve bu 310YTL karşılığında 1995km yol yaptık. Netice olarak, ayar sürecinde ilk depolardaki yüksek tüketim ve benzin sarfiyatı da dahil olarak 155ykr/km gibi bir ortalama yakaladık.

    Ayar süreci bittiği için, bundan sonra LPG tüketimi 133ykr civarında sabitlenecek. 2000km' de 10YTL de benzin harcaması yaptığımıza göre; 5ykr/km' de buradan ekleniyor. Biz onu da fazla fazla yazıp 140ykr/km diyelim.

    Şunu da belirtmeliyim ki bu tüketim değerleri karma kullanım değerleridir. Yani hem şehiriçi trafiğinde hem de otoban sürüşünde geçmiştir ve kesinlikle ekonomi yapacağız diye kendimizi kasmadan normal bir kullanım sonucu elde edilen rakamlardır. Dolayısıyla sakin kullanımda daha da iyi değerler kolaylıkla elde edilebilir diye tahmin ediyorum.

    Performans konusunda herhangi bir sıkıntımız olmadı açıkçası, son sürat denemesi yapmadık ama Çeşme otobanında 160km/s sürate rahatlıkla erişebildiğimizi söyleyebilirim.

    Dönüşüm sonrasında da herhangi bir arıza ya da problem yaşamadık şimdilik. Yalnızca ilk depodayken 120km civarında araç birkaç kez kesiklik yaptı ve bir kez de motor arıza lambası 2sn' liğine yandı ve kendiliğinden söndü. Yine bilgisayar ile yapılan kontrolde bununla ilgili herhangi bir problem olmadığı görüldü. Şunu da ekleyeyim, LPG sisteminde aracın rölantisi 800d/d' ya düşüyor. Kullanıma alışana kadar ilk kalkışlarda titreme yapıyorsunuz. Ancak daha sonra bu problem de kendiliğinden geçiyor. Geçmezse de LPG servisinde rölanti devrini yükselttirebilirsiniz.

    Özet olarak, tüketim ve sorunsuzluk bakımından LPG dönüşümünden şimdilik gayet memnunuz. Umarım bundan sonra da aynı şekilde sorunsuz devam edebiliriz.

    Aracın benzinde ortalama 7,5lt/100km tükettiğini hesaba katarsak, 2000km' lik sürüşün maliyeti yaklaşık 465YTL olacaktı. LPG' nin ayar sürecinde olmamıza rağmen 2000km' lik süreçte 310YTL yakıt harcaması yaptık. Dolayısıyla daha şimdiden 155YTL tasarrufumuz oldu. Bundan sonra LPG+Benzin toplam tüketimimiz 140ykr/km olarak sabitleneceğine göre tasarrufumuz daha da artacak.

    Bu şekilde gerçek tüketim değerleriyle hesapladığımızda, benzinde 230ykr/km olan tüketim LPG' de 140ykr/km' ye düşüyor. Bu da yakıt tüketiminde %40oranında tasarruf demek ki bu çok ciddi bir oran. Bu hesaba göre LPG sisteminin yaklaşık 15.000km' de kendi maliyetini çıkarttığını görebiliyoruz.

    Son olarak şunu da eklemeden bitirmeyelim; yaptıracak arkadaşlar var ise LPG dönüşümünden önce aracınızı mutlaka servise sokup bakımlarını yaptırın ve sorunsuz olduğundan emin olun. Böylece dönüşüm sonrasında problem yaşama riskini oldukça fazla düşürüyorsunuz.

    Yakıt Birim Fiyatları(İzmir-Konak): Shell 95Oktan Kurşunsuz: 3,1YTL/lt - Aygaz EuroLPG: 1,74YTL/lt.

  3. Bu mesajı için 7 kişi FirePower'ye teşekkür etti:


  4. #3
    c®ax .........
    krakercocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/07/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    4.299
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1512

    Mutlu

    Alıntı FirePower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;

    Bayramdan hemen önce satın aldığımız 1.4Fire aracımıza ZAVOLI markalı sıralı tip LPG sistemi taktırdık. İlk 3 depo' luk zaman kalibrasyon(ayar) süreci olarak geçiyor. Bu ayar sürecinde LPG tüketimi gitgide düşüyor ve 3 depo bitince LPG servisinize giderek bilgisayarla ECU(elektronik beyin) üzerinden ince ayarları yaptırıyorsunuz ve tüketim değeriniz stabilize oluyor.

    Bu ayar süreci de dahil olmak üzere şu anda 4 tam depo LPG bitirmiş durumdayız ve tüketim değerleri şöyle:

    1.DEPO: 180ykr/km.
    2.DEPO: 150ykr/km.
    3.DEPO: 140ykr/km.
    ------AYAR-------
    4.DEPO: 133ykr/km.

    LPG depomuz 75YTL karşılığında doluyor, yani 4 depo LPG için toplam 300YTL ödedik. İlk çalışma anlarında benzin sistemi aktif olduğundan o tüketimi de gözardı etmeyelim. Benzin pompasının zarar görmemesi için benzini minimum çeyrek depoda tutmanız gerekiyor, aynı süreçte bunun için de 10YTL' lık benzin aldık. Dolayısıyla bu süreçte toplam yakıt harcamamız 310YTL olarak gerçekleşti ve bu 310YTL karşılığında 1995km yol yaptık. Netice olarak, ayar sürecinde ilk depolardaki yüksek tüketim ve benzin sarfiyatı da dahil olarak 155ykr/km gibi bir ortalama yakaladık.

    Ayar süreci bittiği için, bundan sonra LPG tüketimi 133ykr civarında sabitlenecek. 2000km' de 10YTL de benzin harcaması yaptığımıza göre; 5ykr/km' de buradan ekleniyor. Biz onu da fazla fazla yazıp 140ykr/km diyelim.

    Şunu da belirtmeliyim ki bu tüketim değerleri karma kullanım değerleridir. Yani hem şehiriçi trafiğinde hem de otoban sürüşünde geçmiştir ve kesinlikle ekonomi yapacağız diye kendimizi kasmadan normal bir kullanım sonucu elde edilen rakamlardır. Dolayısıyla sakin kullanımda daha da iyi değerler kolaylıkla elde edilebilir diye tahmin ediyorum.

    Performans konusunda herhangi bir sıkıntımız olmadı açıkçası, son sürat denemesi yapmadık ama Çeşme otobanında 160km/s sürate rahatlıkla erişebildiğimizi söyleyebilirim.

    Dönüşüm sonrasında da herhangi bir arıza ya da problem yaşamadık şimdilik. Yalnızca ilk depodayken 120km civarında araç birkaç kez kesiklik yaptı ve bir kez de motor arıza lambası 2sn' liğine yandı ve kendiliğinden söndü. Yine bilgisayar ile yapılan kontrolde bununla ilgili herhangi bir problem olmadığı görüldü. Şunu da ekleyeyim, LPG sisteminde aracın rölantisi 800d/d' ya düşüyor. Kullanıma alışana kadar ilk kalkışlarda titreme yapıyorsunuz. Ancak daha sonra bu problem de kendiliğinden geçiyor. Geçmezse de LPG servisinde rölanti devrini yükselttirebilirsiniz.

    Özet olarak, tüketim ve sorunsuzluk bakımından LPG dönüşümünden şimdilik gayet memnunuz. Umarım bundan sonra da aynı şekilde sorunsuz devam edebiliriz.

    Aracın benzinde ortalama 7,5lt/100km tükettiğini hesaba katarsak, 2000km' lik sürüşün maliyeti yaklaşık 465YTL olacaktı. LPG' nin ayar sürecinde olmamıza rağmen 2000km' lik süreçte 310YTL yakıt harcaması yaptık. Dolayısıyla daha şimdiden 155YTL tasarrufumuz oldu. Bundan sonra LPG+Benzin toplam tüketimimiz 140ykr/km olarak sabitleneceğine göre tasarrufumuz daha da artacak.

    Bu şekilde gerçek tüketim değerleriyle hesapladığımızda, benzinde 230ykr/km olan tüketim LPG' de 140ykr/km' ye düşüyor. Bu da yakıt tüketiminde %40oranında tasarruf demek ki bu çok ciddi bir oran. Bu hesaba göre LPG sisteminin yaklaşık 15.000km' de kendi maliyetini çıkarttığını görebiliyoruz.

    Son olarak şunu da eklemeden bitirmeyelim; yaptıracak arkadaşlar var ise LPG dönüşümünden önce aracınızı mutlaka servise sokup bakımlarını yaptırın ve sorunsuz olduğundan emin olun. Böylece dönüşüm sonrasında problem yaşama riskini oldukça fazla düşürüyorsunuz.

    Yakıt Birim Fiyatları(İzmir-Konak): Shell 95Oktan Kurşunsuz: 3,1YTL/lt - Aygaz EuroLPG: 1,74YTL/lt.

    bende yeni zavoli taktırdım ik depoyu fulledim..servisde aynı sekilde 10 gün sonra geri caırdı ayarlar için...ancak suan icin tüpten memnunum gibi..aracıda alalı 1 hafta oldu olmadı onada alısıyorum daha pedal hassasiyetlerine...bundan önce atiker kullanıyordum 1.6 103 hp tek kapı bravomda çesme yolunda 0.95 ykr yaktırdım kimse inanmadı simdi bakalım GPmde rekor denemelerim olacak bir kac zaman sonra

Benzer Konular

  1. iPhone Kullananlar Bakabilirmi Bir ??
    evo51 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 16/05/2012, 14:05
  2. Bagaj havuzu kullananlar
    Mugen_punto tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 27/06/2011, 21:28
  3. piranha kullananlar
    ugurozer tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 16/04/2011, 10:24
  4. lpg kullananlar dikkat
    krakercocuk tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 13/11/2010, 01:32
  5. 38 cm subbass kullananlar
    krakercocuk tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 29/10/2010, 17:57

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


1.4 fire kullananlar Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com