Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben de performans konusunu kafama taktığım için 75 lik almadan önce 90 lık almayı kafama koymuştum fakat piyasada 90 lık bulmak biraz zor olduğu için 75 lik aldım ve iyi ki almışım diyorum.Performans yönünden hiçbir zaman 90 lık almadığıma pişman olmadım.Size şöyle söyleyim bizim ilçenin 5-6 km ilerisindeki meşhur rampayı daha önceki fire motorlu aracımla 4.vites 90 la ancak çıkabiliyordum fakat multijetle aynı yokuşu 5.vites 120 ile çıkıyorum.Multijet motorda yokuşlarda performans istiyorsan dikkat edeceğin en önemli şey aracı 1750 devirin altına düşürmemek.Eğer bir yokuşu bu devrin altında çıkmaya çalışıyorsan 1. vitesle bile çıkamayabilirsin.Ama araç devrini 1750 nin altına düşürmeden gazlarsan çıkamayacağı rampa yoktur.Örneğin 2000 devirle veya daha yüksek bir devirde rampaya girdiğinde rampa uzunluğu ne kadar olursa olsun araç devrini bulduktan sonra kesinlikle bayılmıyor.Oysa fire motorda belli bir zamandan sonra ne kadar basarsan bas devir yavaş yavaş düşüyor.
Evet hemen hemen aynı sıkıntıları yaşamışız anladığım kadarıyla. Yokuşta araç bayıldıkça beni çileden çıkarıyordu. Babamda doblo var 1.3 aynı yokuşta sıkıntı yaşamadan çıkıyor. Aracın kalkışı hızlanması falanda iyi. Ama işte 120yi geçmiyor araç çok zorlanıyor. Dediklerinizden anladığım kadarıyla kalkışında, rampasında performansından memnun oluruz uzun yolda da tahminimce üzmez yüksek hızlara rahat çıkar. Bakalım çevrede bir kaç 75lik puntosu olan var bir deneyelim o zaman aracın performansını artık