Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yok dostum rodaj esnasında sürekli yüksek devir gitmemek gerekiyor tabii Yoksa dediğin gibi motora daha çok zararı olur. Hoş, bu zararı dahi biz göremeyiz, görünceye kadar araba muhtemelen geri dönüşüme gider, o kadar uzun bir süre yani...

Orada kastedilen şu; rodaj süresince aracı fazla zorlamayın, ancak bir süre yol alıp motor sıcaklığı seviyeye geldiğinde, kısa süreli dip gazlar ve sonrasında motor freni yaparak kompresyonu (kurumlanma ile derken bunu kastediyorum) arttırın. Ama bu dip gazları uzun tutmayın. 1-2 bin kilometreden sonra ise zaten aşınacak parça aşınmıştır, istediğiniz gibi kullanın.

Özetle; rodaj vardır ama abartılacak kadar yoktur. Yani rodaja dikkat etmiş birisinin aracı ile dikkat etmemiş birisinin aracı arasında kayda değer bir fark yoktur motor ömrü açısından. Varsa da hissedemezsiniz, zaten araç ekonomik ömrünü doldurur motor ömrünü doldurmadan...

Yine de 1-2 bin km boyunca gaz pedalını nazik kullanmanın kimseye bir zararı olmaz

Ayrıca motor "sağırlaşsa" dahi geri dönüşü vardır. Kalıcı bir etki değildir yani.
bende bunu diyorum rodaj var arabaya basak diye hep 5000 6000 d/d basılmazki. bazen tatlı bir rampa görürsünüz aşağı doğru düşük düşük hızlandırarak 5000d/d ye falan cıkarsınız sonra kompresöre bırakırsınız rodaj aşamasında bunlar olursa daha iyi olur. öküz gibi basmak yanlıs yok 180 200e basın falan... rodaj asamasındaki araca bunlar yapılmaz