Aracınız hayırlı olsun . Güle güle kullanın.
Yukarıda yazdıklarınız belirsiz. Önce yol bilgisayarınızdan trip A ve trip B ortalama yakıt tüketiminizi X lt/100 km olarak görmelisiniz. 2 ortalama farklı olabilir, çünkü hesaplamaya alınan toplam km mesafesi farklı olabilir. Önce deponuzu ilk defa fullediğinizde yol bilgisayarınızdan trip A ve trip B yi sıfırlayın.
Sonra trip A ya hiç dokunmayın (bu size 9999 kmye kadar, yani uzun vadede ortalama yakıt tüketimini verecektir). Sarı ışık yanınca depoyu fulleyin ve trip B yi sıfırlayın. Böylece bir depo yakıtla ortalamada ne kadar yakdığınızı ve kaç km yol aldığınızı görürsünüz.
Az yakmak için 2 önemli kural var
1- sürüş alışkanlıkları
2- bakımlı araba
Sürüş alışkanlıkları =>
* Arabayı çalıştırınca ilk yapmanız gereken , yol bilgisayarında anlık yakıt göstergesini ayarlamaktır. Böylece yaptığınız her hareketin yakıta etkisini görecek, psikolojik olarak kendinizi eğiteceksiniz.
* Her zaman sakin olun. Ayağınızın altında yumurta varmış gibi, yavaş hızlanın. yavaş kullanın. Gazla çok oynamayın yani gaz verip , ayağınız gazdan çekmeyin. sabit tutmaya çalışın.
*Vitesleri ; çekişi kaybetmeden mümkün olan en düşük devirlerde yükseltin.Yani motoru bağırtmayın.
*Vitesi mümkün olduğunca arabayı baymadan çabuk yükseltin.
*Trafiği okuyun, 200 mt ötede kırmızı yandıysa, gaza basmaya ne gerek var ?
* Önünüzdeki araçla mutlaka mesafe bırakın. Bu sık sık fren yapmamanızı , arkasından gaza basmamanızı sağlayacaktır.
* Şehirlerarası yolda en düşük yakıt tüketim 90km civarlarında olur. Hızınızı burada tutmaya çalışın. Her 10 km hız artışı yaklaşık tüketimi %10 arttırır.
* Varsa seyir kontrol kullanın. Yoksa takdırabilirsiniz.
* Camları açmayın, havalandırmayı açın.
* klima yakıt tüketimini arttırır. Mümkün olduğu kadar az kullanmaya çalışın.
* Aracınızda gereksiz ağırlık olmasın. Bagaj temizliği yapın.
* Gereksiz, aerodinamiği bozacak, spoiler gibi aksesuar takdırmayın.
* Port bagaj kullanmayın.
* uzun yol yapacaksınız mesela ankara istanbul gibi, TRAFİĞİ TEHLİKEYE SOKMAMAK kaydıyla bir şehirlerarası otobüsün arkasında , GEREKLİ ARA MESAFEYİ bırakarak giderseniz; yakıt tüketiminiz düşer. Ama hızınız 120-130 km civarında olacaktır.
* Yoğun trafikden kaçının. Ya sabah biraz daha erken veya akşam daha geç çıkın.Kaçamıyorsanız alternatif rotaları kullanmak için yandeks navigasyonu kullanabilirsiniz.
2 Bakımlı araba
* Aracınızın her zaman periyodik bakımlarını yaptırın.
* Periyodik bakımlarında yağ değişikliğine özel dikkat verin. Biraz daha ince 5/30 yağ kullanın. Hava filitresini değiştirildiğinden emin olun.
* lastikleriniz doğru hava basıncında olsun.Sık kontrol edin. ElKitabında uygun lastik ölçüleri için 2 değer yazar. normal ve yüklü diye. Siz yüklü değerlere göre şişirin. 2 psi daha yüksektir ama güvenlik limitlerindedir.
* sizin mjet için 175/65/15 lastik kullanın ve ideal olarak michelin energy saver gibi düşük sürtünmeli lastikler kullanın.
* Periyodik bakımlarda bozulmadıkça , temizlenmeyen MAP; MAF; EGR sensörleri ve manifold temizliğini mutlaka 100.000 kmde yaptırın.
* carbon clean temizliği yaptırın.
* Her zaman euro dizel kullanın. Katkılı olanlarla daha çok km yaparsınız ama daha çok ödersiniz. Kırsal motorin veya kaçak mazot kullanmayın.
Ayrıca
* powerbox veya chiptuning yaptırarak yakıt tüketiminizi düşürebilirsiniz. Ama aracın garantisi bozulur.
* EGR iptali yaptırabilirsiniz. Ama önerilmez.
* İmkanınız varsa 90 - 95 HP gibi 6vitesli modelleri tercih edin.
* İmkanınız varsa sorunsuz olmak kaydıyla dualogic modelini tercih edn ve eko modunda sürün.
* İmkanınız varsa start stoplu modeli tercih edin ve kullanın. Motor trafik ışıklarında beklerken duracaktır.
Böyle 165.000 km yapmış bir araçla ve sürüşle ; ekonomik sürüşle, ankara istanbul gibi 1100 km yolda ortalama 3.6 lt ; şehir içinde normal sürüşle ortalama 5.5 lt değerlerini görürsünüz.
Yer imleri