Results 1 to 12 of 12

Thread: 5. Viteste 2. Vitese Düşme..

  1. #1
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo's Avatar
    Join Date
    18/06/2012
    Posts
    1,897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Default 5. Viteste 2. Vitese Düşme..

    Arkadaşlar az önce aracımla 90 km hızla giderken tabiri caizse öküzün biri sağ şeritten sola zıpladı. Bende vurmamak için ani ve şiddetli bir şekilde frene bastım. Ancak araç vitesi 1 yada 2 vites küçültmedi. Direk 3 vites birden küçülttü ve kompresör devreye girdi. Tabi aracın 3000 olan devri bi anda 5000-6000 e vurdu. Bu durumun vites organlarında yada motorda herhangi bir tahribata yol açmasından endişelendim. Sizce bu durumun motora yada aktarma organlarına zararı var mıdır? Araç eco moddda değildi.

    Bu duologic çok değişik bi şanzuman.
    Değerli bilgi ve tecrübeleriniz için şimdiden TEŞEKKÜRLER...
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  2. #2
    Burak Özbakır
    brkzbkr's Avatar
    Join Date
    28/07/2013
    Posts
    118
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 14

    Default

    Direk 3 vites küçültmemiştir kademeli inmiştir siz farketmemişsinizdir direk 3 vites küçülttüğünden eminseniz bir sıkıntı olabilir çünkü 5 ten 2 ye atmak sıkıntılı bir durum yine de daha bilgili arkadaşlar yazacaklardır


    IPhone cihazımdan aracılığıyla gönderildi.

    2008 Grande Punto 1.3 Multijet Active 75hp Füme

  3. The Following User Says Thank You to brkzbkr For This Useful Post:


  4. #3
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2's Avatar
    Join Date
    24/03/2011
    Age
    41
    Posts
    5,868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Default

    Normal bir tepki. Araç sizin fren şiddetinize göre vites küçültüp kompresör etkisiyle aracın daha çbuk durmasını sağlamaya çalışmış. Sizin elle yapamayacağınızı o Mekatronik olarak yapmış.
    Bir sıkıntı çıkartmaz merak etmeyin. Zaten araç max devrinin üstüne çıkmamış, fren şiddetinize aracın yavaşlama hızına göre en uygun vitesi seçip motoru kompresöre bindirmiş, aracın hızlı durmasını sağlamaya çalışmış.
    Last edited by halils2; 18/02/2014 at 02:51.

  5. The Following 2 Users Say Thank You to halils2 For This Useful Post:


  6. #4
    Alper Z
    mezkur's Avatar
    Join Date
    30/06/2013
    Posts
    223
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vişne Kırmızı
    Edilen teşekkür: 47

    Default

    Ani durmak hiç nasip olmadı olmasında inşallah ama yokuş yukarı bayıldığında ben 4 den 2 ye attığına bir kez şahit oldum ama her zaman değil. Sorun olacağını sanmıyorum ben ama motor ustaları gerekli cevabı verecektir geçmiş olsun.


    iPad 'den aracılığı ile gönderildi
    Eski nick: repla

  7. The Following User Says Thank You to mezkur For This Useful Post:


  8. #5
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo's Avatar
    Join Date
    18/06/2012
    Posts
    1,897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Default

    Quote Originally Posted by halils2 View Post
    Normal bir tepki. Araç sizin fren şiddetinize göre vites küçültüp kompresör etkisiyle aracın daha çbuk durmasını sağlamaya çalışmış. Sizin elle yapamayacağınızı o Mekatronik olarak yapmış.
    Bir sıkıntı çıkartmaz merak etmeyin. Zaten araç max devrinin üstüne çıkmamış, fren şiddetinize aracın yavaşlama hızına göre en uygun vitesi seçip motoru kompresöre bindirmiş, aracın hızlı durmasını sağlamaya çalışmış.
    Abi o zaman bu duologic manyak bi olay yaa. Bayaa ısınmaya başladım. İmkanı yok yani öyle durmanın kompresör olayını muazzam ayarlamışlar.
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  9. #6
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo's Avatar
    Join Date
    18/06/2012
    Posts
    1,897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Default

    Quote Originally Posted by brkzbkr View Post
    Direk 3 vites küçültmemiştir kademeli inmiştir siz farketmemişsinizdir direk 3 vites küçülttüğünden eminseniz bir sıkıntı olabilir çünkü 5 ten 2 ye atmak sıkıntılı bir durum yine de daha bilgili arkadaşlar yazacaklardır


    IPhone cihazımdan aracılığıyla gönderildi.

    2008 Grande Punto 1.3 Multijet Active 75hp Füme
    direk 5den ye indi...
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  10. #7
    . .
    Ersal's Avatar
    Join Date
    13/04/2007
    Posts
    1,018
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 341

    Default

    Sıkıntı olmaz rahat ol

  11. #8
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2's Avatar
    Join Date
    24/03/2011
    Age
    41
    Posts
    5,868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Default

    Quote Originally Posted by biancoangelo View Post
    Abi o zaman bu duologic manyak bi olay yaa. Bayaa ısınmaya başladım. İmkanı yok yani öyle durmanın kompresör olayını muazzam ayarlamışlar.
    bunun sadece dualogic e has bir özellik olduğunu düşünmüyorum, tüm otomatiklerde aynı özellik vardır sanırım. Çünkü motor kompresörü gerçekten çok büyük bir güçle lastiklerin dönüş hızını kesiyor ve üreticilerde bu kuvvetten mutlaka faydalanmışlardır. Yapabilen varsa aniden cereyan eden bir olaymış gibi sert frenle 2 3 vites birden düşsün ne demek istediğimi anlarsınız
    Yanımdakilerden bazen çok kafamı bozan olursa müsait bir ortamda kompresörlü duruş yapıyorum, en son bir arkadaşa c2 ile cebinden cüzdanı çıkarmak için hafif kalktığında yapmıştım torpidoyla camın arasına girmişti

  12. The Following User Says Thank You to halils2 For This Useful Post:


  13. #9
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo's Avatar
    Join Date
    18/06/2012
    Posts
    1,897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Default

    Quote Originally Posted by halils2 View Post
    bunun sadece dualogic e has bir özellik olduğunu düşünmüyorum, tüm otomatiklerde aynı özellik vardır sanırım. Çünkü motor kompresörü gerçekten çok büyük bir güçle lastiklerin dönüş hızını kesiyor ve üreticilerde bu kuvvetten mutlaka faydalanmışlardır. Yapabilen varsa aniden cereyan eden bir olaymış gibi sert frenle 2 3 vites birden düşsün ne demek istediğimi anlarsınız
    Yanımdakilerden bazen çok kafamı bozan olursa müsait bir ortamda kompresörlü duruş yapıyorum, en son bir arkadaşa c2 ile cebinden cüzdanı çıkarmak için hafif kalktığında yapmıştım torpidoyla camın arasına girmişti
    Bıraksaydın orda otursaydı
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  14. #10
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2's Avatar
    Join Date
    24/03/2011
    Age
    41
    Posts
    5,868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Default

    Quote Originally Posted by biancoangelo View Post
    Bıraksaydın orda otursaydı
    Alan dardı sığmadı .

  15. The Following User Says Thank You to halils2 For This Useful Post:


  16. #11
    Okan VAROL
    EqZoTiC's Avatar
    Join Date
    17/02/2014
    Age
    38
    Posts
    74
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34AND77
    Edilen teşekkür: 18

    Default

    Bencede bir problem yok aracın yapacağı Max rpm belli zaten, Mitsubishi Colt CZ3 lerde vites geçiş ve düşüşleri Max devire göre ayarlanmış, örneğin 3. vites max devir 7.000 rpm iken 2. vitese düşürmenize izin vermez.

  17. The Following User Says Thank You to EqZoTiC For This Useful Post:


  18. #12
    Kaan Karabin
    punto_multijet's Avatar
    Join Date
    06/07/2011
    Age
    44
    Posts
    518
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 143

    Default

    95lik puntomda 6dan 2ye bile takıyordu yeri geldiğinde sorun yok yani merak etmeyin
    Bravo HGTurbo
    Kaan

  19. The Following User Says Thank You to punto_multijet For This Useful Post:


Similar Threads

  1. 4. Vitese takılı iken viteste oynama oluyor ?
    By cemyk in forum Teknik Yardım.
    Replies: 4
    Last Post: 04/09/2012, 00:27
  2. Geri vitese geçmiyor
    By önder gerze in forum Teknik Yardım.
    Replies: 22
    Last Post: 02/06/2012, 22:57
  3. 2'den 3. Vitese Geçiş Sorunu
    By zafer murat in forum Teknik Yardım.
    Replies: 5
    Last Post: 28/08/2011, 15:02
  4. 3. vitese atarken zorlanıyorum
    By bzekmekcioglu in forum Teknik Yardım.
    Replies: 1
    Last Post: 17/08/2011, 00:03
  5. 5. Vitese zor geçiyor
    By keles_ugur in forum Teknik Yardım.
    Replies: 8
    Last Post: 02/02/2011, 01:00

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com