5 kere düşündüm ama ben alırken benzinli ile dizel arasında 2 lira fark vardı onun için değmezdi..
Printable View
5 kere düşündüm ama ben alırken benzinli ile dizel arasında 2 lira fark vardı onun için değmezdi..
Artık bu dizel benzinli arasındaki farklar bence kişiye özel nedenlerden dolayı oluşur. Sanırım herkesin bi matematik bilgisi vardır. Konuyu fazla uzatmadan bir örnek vermek istiyorum; Adam sıfır bi citroen c4 almış bazı hafta sonları bir gün aracına binip şehir merkezine gidiyor malum dönüyor ve gelip bana çok yakıyo ben buna lpg taktırıcam dedi neden dedim herkes taktırıyo az da yakıyomuş bende yaptırıcam...Arkadaşlar yıllık yaptığınız km yi hesap ederek benzili mi dizel mi karar verilebilinir, performans beklentiniz vardır bastın mı uzasın gitsin dersin benzinli seçersin falan filan göreceli bir durum bu önce ne yapmak istediğimizi iyi bilmemiz lazım...
Almadan önce araştırmıştım ayrıca kardeşimde makina mühendisi ve audi doğuş otoda otomotivcidir. Multiair sistemi turboya yakın olan bir sistem ile havayı ısıtıp yakıtla karıştırıyor ve multijet gibi çapstrok ile güç artırılıyormuş.
Multiair: The Air Management Strategy Fiat - YouTube
Turboya göre en büyük eksiği basınç tabii ki turboda sıcak hava + basınç var keşke ülkemizde de multiair turbo olsaydıda 135 HP ya da 170 Hp lere binseydik. Şu an ben kilometrede 28 kr. yakıyorum ortalamam 6.4 lt. /100
Çünkü common rail injection dizel motorlar hassastır. Kilometre yükseldikçe arıza verme oranı artar bu yüzden alıcılar pek sıcak bakmaz. Hele ben hiç bir motor türünde sıcak bakmam sadece motorda değil bir çok parçada da sıkıntılı oluyor. 140 bin küsürde arka
daşın beyaz civic i vardı çok iyidi avantajlı fiyata vericem dedi ben ne yaptım km çok dedim aynı fiyat bandında yine puntolandım gittim 30800 km. garantisi devam eden 2011 punto evo multiair aldım çok memnunum ÇOK ŞÜKÜR.
İçten yanmalı motorlarda motor içine alınan havanın soğuk olması istenir. Hava ısıtıldığında soğuk havaya göre içerisinde daha az oksijen molekülü barındırdığı için yanma verimi düşük olur bu yüzdendir ki yazın çok sıcaklarda araçların çekişi ılık soğuk havalara göre daha düşük olur. Turbolu sistemlerde motor içerisine 1 1,5 bar basınç altında sıkıştırılmış soğuk hava verilerek yanma verimi max düzeyde tutulur.
Teknik Özellikler | Fiat Punto
Fiat - Punto Evo - 1.4 16V MultiAir (105 Hp) Start&Stop - Teknik özellikler, yakıt tüketimi
fiat sitesinde olmadığı için başka yerden alıntı yaptım. M.air fire göre ş.içinde sadece 0,1lt fazla yakıyor ama ortalamalar aynı :(. Sanırım bir dahaki aracım mair olacak. Aynı yakıt daha fazla performans
insan teknik verilere baktığında aynı yakıta neden daha az güç olsun diyor. Aradaki fark kullanıcıdan kaynaklı olmasın
Ne bileyim mair tüketimleriyle ilgili çok bir araştırma yapmadım bakınayım bakalım kullanıcı yorumları ne gösteriyor.
Bence multiair çok yakmıyor hemde performasnlı keşke turbolu versiyonları olsa idi ülkemizde daha performanlı olurdu. Herşeyden önce yeni nesil bir motor bu çok şeyi değiştirir bende fire motorlu araç kullandım test olarak önceki aracım mjet idi tatmin etmedi ancak mair gerçekten iyi ben şehir içinde eğimli yollarda durk kalk 32 krş / kilometrede ortamada 6.8 değer alıyorum. Tamam az değil belki ama uzun yol ile kıyaslanamaz artık diğer yakıtlarada güvenemiyoruz. Ayrıca fiat en çok satıp kendisini iflastan kurtaran punto modelini bitiriyor multiar teknolojisini pazarlayamaması beni şaşırtmadı. Ancak bu motor alfaromeo da kullanılıyor diye biliyorum yani kimse milyonlarca dolar harcayıp geliştirdiği bir teknolojiyi 1-2 yılda rafa kaldırmaz diye düşünüyorum.
Kullanıcı kaynaklı şöyle olabilir makina iyi basıyor gerçekten bazen ışıkta kalktığımda seri isem bmw/audi merso dışında diğer araçları aynalardan bayağ bi geride görüyorum geniş yollarda trafik olmadığı zaman dikkat ediyorum geçen ankara bulvarında az daha radara giriyoduk araç 170'e nasıl çıktı anlamadım.
Ben de bunu kastetmiştim. Yani araç performanslı olunca insan bastıkça basası geliyor bundan dolayı yakıt da artıyor tabi. Ama şöyle bir durum var. Benimle aynı yerde oturan evo fire sahibi bir abimizin ortalaması 730km de 6,3 benim genel ortalamam 6,8 7,2 civarı. Evo ile gelen fireların ortalaması daha düşük oluyor. Bu karşılaştırmaya göre mairden 0,5lt daha ekonomik. aslında pek de azımsancak bir rakam değil fakat performans istendiğinde 0,5lt lik fazla yakıt mair de göz ardı edilebilir. Şahsen gp min yakıtıyla aynı gibi duruyor ama anlık hızları da karşılaştırmak gerek. Bahsettiğim ortalamayı 30 32km/h hızlarda yakalıyorum ama yazın. Şuan ortalamam 8lt nerdeyse hepsi ş.içi ama araç olduğu yerde çalışma süresi de var sanırım 1 2 saat civarı rölantide çalışmıştır.
Ben hakikaten fiat ı anlayamıyorum adamlar yeni puntoda mair i vermiyorlar yanlış anlamayın fire karşıtı değilim ama mecbur mu millet 77 hp lik araca? Tabii fiyatları zam zam zam sonra kimse benzinli mair 40 bin küsür vermeyeckti.Zaten satışları iyice düştü nedeni politikası berbat etti de o yüzden
bir nevi mecbur bırakıyorlar insanları fire a. Sanırım mantık şu ekonomi istiyorsa b sınıfı fire 77hp, mjet75hp, performans istiyorsan bravo tjet,mjet tabi fiyatlar da 10 15bin artıyor :(. Aslında puntoya 500l de kullanılan 0,9lt turbo benzinliyi full donanımla 40 42 bin arası verseler talep olur diye düşünüyorum hem yakıt hem vergi avantajı nedeniyle hem de çıtayı yükseltmiş olacak. Ama neden böyle bir durum yok bilmiyorum anlam da veremiyorum zaten. aslında güzel sağlam araçlar yapıyorlar fakat motor seçeneği çok çok kısıtlı hatta şuan yok benzinli ve dizel seçenek belli zaten. Son kullanıcıyı zorla vw,seat,skoda, reno,pejovb markalara yönlendiriyorlar. Fakat b sınıf geniş araç isteyenler için seçenek fazla yok punto, seat ibiza,clio4 bildiğim en genişleri çok da araştırmadım ama şahsi fikrim. Vergi avantajı dedin mi manuel olma şartı da oldu mu clio4 en mantıklısı ama renoyu üstüne clio4 parasıyla hediye etseler almam arkadaş.
Mair in getirilmemesinin bir nedeni de bravonun 500lnin satışlarının önünü kesmesin diyedir. özellikle 500 serisinde motor seçeneği çok fazla ama fiyatlar da çok yüksek.