Dün esenyurtta her zaman geçtiğim fazla keskin olmayan bir viraj vardı, aracı 85 km de hız sabitlemeye almış giderken yolun ıslak olduğunu fark edemedim ve birden aracım bir sağa bir sola kaymaya başladı ve esp burada devreye girdi çok şükür toparladım aracı, esp yide test etmiş olduk bu arada, düşündümde esp olmasaydı ya orta refuje çarpıp takla atardım yada sağ taraftaki bariyerlere girerdim...
aslında sola ardından sağa atması esp ile oldu yani esp olmasaydı sola attığı gibi arka tarafı, ya olduğum yerde dönerdim yada kesinlikle bariyerlere girerdim.
esp tabiki faydalı ama iyi şöför hız yapmaz ve böyle bi sorunla zaten karşılaşmaz
geçmiş olsun kardeşim güvenlik donanımlarının ne kadar önemli olduğunu böyle durumlarda anlıyoruz
vay be esp bu kadar etkili ha.
Tabii ki etkili !Savrulma durumunda aracın toplanması için lastikleri bağımsız olarak kontrol ediyor. Mükemmel özellik.Punto'mda yok ama Nissan Qashqai'de var. Severek kullanıyorum.Kendimi güvende hissediyorum.
Bir de, iyi şoför hız yapmaz ve bu durumla zaten karşılaşmaz tabii ki,fakat elimizde olmayan durumlar da var.Mesela yolların ıslak olması gibi..
Geçmiş olsun.İstemeyerekte olsa yapılan testin başarılı geçmesi güzel olmuş..
hayatta öyle şeyler olabiliyor ki dünyaları verseler olmaz dediği şeyi insan kendi elleriyle yapıyor..Bu konuda da kesinlikle ben hata yapmam desekte öyle anlar geliyor ki bir anlık dikkatsizlikle herşey olabiliyor.
Her zaman demişimdir bir otomobilde olması gereken en önemli güvenlik donanımıdır ESP.
*****ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 MULTIAIR 170 TCT*****
***MATT MAGNESIO GRIGIO***
*****SPORT PACK1 & 18" MATT BLACK WHEELS*****
Hız İstanbul şartlarına göre normalmiş sürücüye çok suç bulmamak lazım. Aynı şey benimde başıma dikmen vadisinde gelmişti. Hata yapım bir viraj var orada, 30 km hızı döndüğünüz an araba savuruyor. ESP bir kez de beni kazadan kurtardı.
Öte yandan aynı yere aynı hızla corolla ile girdiğimde savurmuyor. ESP ye de gerek kalmıyor. Sanırım bizim araçlar ufak olduğu için ESP bizde olmazsa olmaz
Girdiğim viraj da aracın kaymasına çok etken değil çok sert bir viraj değil, günlük kullanımlarda hepimizin aynı hızlarla defalarca geçtiği virajlandan yalnız sıkıntı şu ki istanbul gibi 1 metre ötesi 1 metre gerisiyle alakası olmayan bir şehir yani viraja girerken yağmur falan yoktu yollar kupkuruydu tam viraja girdim yolun ıslak olduğunu fark ettim ancak geç kaldım yavaşlamakta.
Esp candır...
GT-I9500 cihazımdan 2 ile gönderildi
Bu Dünya Yalan Var Birazda Sen oYALAN !!!
bizim arabaların yayları çok yumuşak direk yatırıyor arabayı o da çok farkediyor bi de lastik ebatı.
aynısı benim de başıma geldi araç direk toparlamıştı gerçekten önemli birşey..
Yayların yumuşak olduğunu söyleyen arkadaşlar bahsettiğiniz araç grande punto değil mi? puntonun süspansiyonuna yumuşak denildiğini ilk defa görüyorum forumda![]()
geçmiş olsun...esp nin artık standart olması gerek.
Daha önce opel corsa kullandınızmı bilmiyorum ama corsadan sonra punto yaylı yatak gibi geldi yani kıyaslama olarak corsayı biliyorum ben bu arada hondanın suspansiyonlarıda güzel ancak honda şöyle bir sorun var arka taraf dolu iken çukura yada kasise biraz sert girince taaak diye bi ses geliyor takozlarmı vuruyor anlamadım onun haricinde suspansiyon güzel, umarım yeni kasada bu sorunu düzeltmişlerdir lakin bu konu hakkında hondayı arayıp şikayet ettiğimde böyle bir sorunun olduğunun farkında olduklarını ancak şuan için bir çözüm olmadığını söylemişlerdi.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri