Toplu olarak bunu mahkemeye versek nasıl olur
Printable View
Kesinlikle.. Ama Tüketici Mahkemeleri'ne başvurmak için önce bu arızanın ücretini ödememiz gerekmiyor mu? Makul oranda indirim alanlar belki bir nebze karşılayabilir ama ücretin tamamını ödemek zorunda kalanlar için bu durum biraz zor.. 2000-3000 diyoruz..
Tabii Tüketici Mahkemeleri'ne başvurmamamız daha iyi olurdu.. Fiat'ın bu tutumundan vazgeçmesi gerekliydi ama başka çözüm yolu kalmıyor malesef.. Müşteriyi uğraştırma politikası mıdır nedir bilmem ki...
cenk kardeş işine gelmeme politikası bu.
Vallahi öyle... Parçanın kendilerine maliyeti 60-70 Euro.. Gerisi full işçilik..
aynen öyle paramızla rezil olduk...
4 Saatlik servis maceramı ayrıntılarıyla anlattıktan sonra sonuna kendi yorumumu ekleyip bundan sonra ki yorumları size bırakacağım.
Mersin Mezitli Boranlar servisine giriş yaptım. Müşteri temsilcisi Dilek hanımı buldum ve görüşmeye başladık. Son durumu sordu bana, ben de en son %50-50 de kaldık dedim. Kendisi de maalesef bundan başka bir şey yapamayacağını söyledi. Bende artık öyle bir beklentimin olmadığını sadece bana durumu özetleyen bir yazı vermelerini, kısaca bana şifahen söylenen sözlerin, yapılan tekliflerin yazılı halini, arızayı yapamıyorlarsa neden yapamadıklarını gösterir bir evrak istedim. Kendisi de bana bu şekilde bir evrak veremeyeceklerini genel müdürlükten Serpil Hanımın talimatları doğrultusunda sadece İKK formunu verebileceklerini söylediler. Bende tamam yanında da aracımın bu güne kadar serviste gördüğü işlemlerin kayıtlarını da istedim. Bana öyle bir belgeyi de veremeyeceklerini bu konuyu genel müdürlükle görüşmem gerektiğini söylediler. Daha sonra Dilek Hanım odadan çıktı telefonla görüşmeye başladı. Ben başka bir konu hakkında görüştüğünü farz ederek genel müdürlüğü aradım. Telefona çıkan Merve hanıma aracımın servis kayıtlarının dökümünü istediğimi fakat servisin bunu bana vermediğini söyledim. Kendisi de böyle bir şeyin olamayacağını yetkili servisin istediğiniz o evrakları rahatlıkla verebileceğini söyledi. Bende kendisine Dilek Hanımın başka şeyler söylediğini birazdan kendisinin geleceğini aynı şeyleri kendisine de söyleyebileceğini sordum, tatbikî dedi o sırada Dilek hanım odaya girdi. Telefonu kendisine uzattım buyurun Dilek Hanım genel müdürlük sizin söylediklerinizden farklı şeyler söylüyor dedim. Kendisi telefonu alır almaz az önce Serpil Hanımla görüştüğünü( O sırada odadan çıkarak serpil hanımla görüşmüş) Servis kayıtlarının mahkeme kararıyla verebileceklerini söyledi, sonra ben telefonu aldım biriniz başka, biriniz az önce başka şimdi başka konuşuyor bu ne tutarsızlık dedim telefonu kapattım.
Sonra yetkili biriyle görüşmek istediğimi hatta firma sahibiyle beni görüştürmesini istedim Dilek hanımdan. Kendisi de bana firma sahibinin bina dışında olduğunu sadece müdür yardımcısının olduğunu onla görüştürebileceğini söyledi odadan çıktık, o sırada müşteri kılığında bir şahıs bizi merakla izliyordu. Ben meraklı bir müşteridir, tartışma dikkatini çekmiştir diyerek aldırış etmedim. Sonra müdür yardımcısı beyin yanına gittim. Durumu kendisine izah ettim. Kendisi 2006-08 model puntolarda bu arızanın durumunu bildiğini ama maalesef ki genel müdürlüğün kendilerine verdikleri yetki çerçevesinde işlem yapabildiklerini söylediler. Lakin genel müdürlük bu şekilde söylemiyordu, bu olayın sadece servis insiyatie olduğunu kendilerinin bir şey yapamayacaklarını söylüyorlardı. Bende kendisine olayın o boyutunu geçtiğimi sadece aracımın servis kayıtlarını istediğimi söyledim. Verebileceklerini söyleyip telefonu kaldırdı ve Dilek hanımla yaptığı görüşme sonrası veremeyeceklerini söyledi. Bende sizi de anladım teşekkür ederim dedim çıktım.
O sırada karşıma gelen ilk yetkiliye Firma sahibi Serdar beyin odasını sordum. Kendisi tedirgin bir dille sadece asma katı ve girişten oluşan bir binada bana yukarılarda bir yerde dedi. Bende nasıl han fendi yukarılarda bir yerde dedim, ya orasıdır ya burası, yukarıda bir yerler de ne dedim. Tabi o sırada o meraklı müşteride bizi izlemeye devam ediyor.Tedirğinliği meraklı müşterinin kim olduğunda saklıymış.
Daha sonra hayal kırıklığıyla binadan ayrılırken Dilek hanımı gördüm. Kendisinin bir bayan oluşundan ötürü yine de yanlış anlamaması gerektiğini olayın tamamen FİAT la benim aramda olduğunu ama yapılan onca şeyden sonra bu işi hukuki boyutlara taşımak zorunda bırakıldığımı ifade ederkennnnn, birden o meraklı müşteri sandığım şahıs bana dönerek kabadayı bir şekilde “ne olur bizi mahkemeye verin bizimle uğraşın yaaaaa dedi”. Bende kendisine siz Serdar beysiniz dimi diye sordum. Evet, benim dedi. Bende kendisine bu tavrın çok yanlış olduğunu neyi merak ettiğini benden duyacağı şeylerin o vakit neyse bu vakitte aynı şeyler olacağını, beni mi denediğini çalışanlarını mı denediğini sordum. Kendisi de bana firmalarının %50 indirim yapmalarına rağmen işi zora soktuğumu bundan sonra ne halimin varsa göreceğimi, kendilerinin muhatabı ben olmadığımı, aynı şekilde benim muhatabımın da kendileri olmadığımı derdimi genel müdürlüğe anlatmamı olmadı mahkemelere vermemi kabaca, bir firma sahibine yakışmayacak bir dille ifade etti.
Şimdi gelelim kendi yorumuma,
Eyyy Mersin Boranlar Fiat Yetkili Servisi, sen, çalışanların, müdür yardımcıların, müdürlerin, hatta ve hatta firma sahibin bu şekilde tavır sergiledikçe ticari anlamda sonunuzun ne olacağı tartışılmaz apaçık ortada olacaktır. Ne diyeyim Allah ıslah etsin… Demek ki ilk başvurulması gereken yer mahkemelermiş, onu anladım.
Buyurun yorum sizin…….
Yazıklar olsun...
MB860 cihazımdan 2 ile gönderildi
Alper bey bilenlere gidin boranların servis anlayısı emin olun berbat
öncelikle geçmiş olsun....şimdi genel yorumuma gelecek olursak; bu markanın marka değerini koruyamadığını, araçlarının arkasında durmayışını, araçlarının kronik sorunlarını yazdıkça üstüme gelindi...ki bir çok arkadaş da forumdan bu sebepten soğuyup uzaklaştı....şimdi görüyorum da konu başlığının yorumlarını arkadaşlar haykırmaya başlamışlar...markadan soğumalar, şikayetler birbirini kovalıyor....ne diyelim geçmiş olsun...
Genel merkezle fazla yüzgöz olmayın bilenlere gidin onların doğrultusunda konuşun bilenler iyi demiyorum yanlış anlaşılmasın ama şu da bir gerçek boranlardan çok daha kaliteli bi servis anlayışı var...
Tavsiyeniz üzere dönüşte bilenlere uğradım.Hani ne yalan söyleyeyim insanlar servis var servis var derlerdi de gerçekten varmış bir bildikleri.Konuyu servis müdürü Özkan beye ilettim,kendisi yakinen ilgileneceğini,elinden geleni yapacağını fakat işin Genel Müdürlükte bittiğini söyledi.Yardımlarından ötürü kendisine şimdiden teşekkür ederim ama yinede hiç umudum yok. Sağ olsun Müslüm Abide yardımcı oluyor ama dur bakalım,her koldan bastırıyorum ama umutlarım iyice yok olmaya başladı.Hayırlı bir haber alırız inşallah.Ama yinede olmaz ise kurban olduğum o Allah bana mahkemeyi kazanma şansı verirse aha buradan herkese söylüyorum, bende bunları cümle aleme reklam etmez isem,afiş afiş ortalıklarda teşhir etmez isem banada adam değilmişsin sen Alper dersiniz.
Bu arada Abdullah kardeşim mesajını aldım ama geç olduğu için aramak istemedim,yarın arayıp tanışmak isterim seninle.
büyük geçmiş olsun alper bey. konunun tamamını okuduktan sonra insanın içinden hoş şeyler geçirmesi pek mümkün olmuyor. ama bende arabamın borcu biter bitmez maalesef satmayı düşünüyorum..fiatın bu servislerle yürümeyeceğini anlaması lazım...
Hocam hepberaber yapacağımız bişeylerin olması lazım...
Can güvenliğini tehdit eden City sorunu, kozmetik kusur olan ve her türlü üretici kusuru olan airbag konsol çatlağı gibi problemleri toplu olarak şikayet etmemiz gerekir.bunun için de toplanıp, fiat mail servisine mail bombardımanı ve müsait bi zamanda da sorun yaşadığımız bir servisin önünde ses duyurmak.başka bir oluru yok.
Bu işin bi standardı olmalı.150bin kmdeki arkadaş gidip ücretsiz değişim yaptırıyor, 40bin kmde teknik servis müptelası arkadaş olumsuz yanıt alıyor.olur iş değil.
Sony Xperia L'den Pro ile Gönderilmiştir.
çok geçmiş olsun kardeşim.Punto kullanıcıları olarak hepimiz bu arızayla karşı karşıyayız.Bişey yapılması ve düzeltilmesi için illaki Allah göstermesin ölümlü bir kaza mı geçirmemiz gerekiyo?fiat hatasını kabul edip değişim yapsın.Bunları şehrin en işlek ve en yoğun bölgesinde bulunan bilbordlarda afişe edeceksin ki bak bakalım o zaman ne yapıyolar.
Bu işi önce bi sayıya döksek fena olmaz en iyisimi yeni bir konu açıp kaç kişi bu dertten muzdarip net bir şekilde onu görelim arkadaşlar.
yazıklar olsun ya , yazdıklarınız dehşetle okudum...Mahkemenize birde manevi tazminatta ekleyin bence..Yanınızda bir arkadaşınız olsa onları söyleyemezdi bence nasıl olsa ispat edemez firma çalışanıda benden taraf olur mantığıyla egolarını tatmiş etmiş resmen..Söyleyecek söz yok takipteyiz..
gitmiş olduğunuz servisin facebook sayfasında gördüm;
Değerli Dostumuz,
21 Eylül 2013 Cumartesi günü sizi Fiat mont, Fiat 500L ve Diğer Fiat model araçlarımızı test etmeye, çeşitli hediyeler kazanmaya ve Mersin yöremizin lezzetlerini tatmaya Mezitli'deki tesisimize bekliyoruz.
dilerseniz bir uğrayın, o gün bir hayli kalabalık olur orası daha çok ses getirirsiniz..
ne olur ver bizi mahkemeye .. bu nasıl bir şeydir kınıyorum o servisi yerinizde olsam tüm sanal şikayetlerde bu serviside eklerdim.
Ben yazınızı okurken oturduğum yerden sinirlendim, saydım epeyce. Siz yine iyi sakin kalabilmişsiniz.
Burası Türkiye, efendilik para etmiyor, hakkımızı almak için illa asıp kesmek, çingenelik yapmak gerekiyor.
O sinsi sinsi bekleyip sonradan kabadayılık yapan müdür mü neyse o da tam bir .... miş.
Aslında onların anladığı dilden konuşmak lazımda neyse.
Kimsenin beğenmediği fransız citröenler bile serviste bu kadar rezillik çıkarmıyor, ta fransa merkezden arayıp müşteri memnuniyeti testi falan yapıyorlar. Yazıklar olsun. diyecek birşey yok. İnşallah çabalarınız sonuçsuz kalmaz.
Arkadaşım zaten biz bu ön yargılardan kaybediyoruz hep;
citroen-peugeot Fransız beş para etmez
Hyundai-kia teneke
Mitsubishi-nissan yedek parçası pahallı
opel kalas gibi v.s v.s bu liste uzar gider
Sonrada gider ya malının arkasında durmayana yada parayı verip fiyat bile sabitlemeden 3-5 ay bekleten firmalara paşamsın deriz.
yazıklar olsun ne diyelim
nasıl bir ah ettiysen hocam :) habere bak :)
Boranlar Otomotiv inşaatı çöktü!
Çok enteresan, tövbe tövbe gülesim geldi .. Yaralanan işcilere geçmiş olsun umarım kısa sürede düzelirler. Bu inşaat olayıda baya güven sarsar ben olsam bir daha gitmem serviste çökebilir, Allah korusun .
tabi ki yaralanan işçilere sağlık versin allah...adamlara nasıl kin kustuysan artık felaket olmuş..
yaralanan işçiler umurların damı acaba çok merak ediyorum?
valla o değilde günümüzde sosyal paylaşım sitelerinin kanun değişimlerine bile etki edecek kadar güçlü olabilidği ortadayken fiattaki bayan arkadaşın kurumsal bir firmayız öyle sosyal paylaşım siteleri falan filan diye küçümsemeye çalışması hakikaten ders isteyen bir tutum. bu konuda iyi bayileri tenzih etmekle birlikte böylesine kronik sorunlarda üstelik bayinin insiyatifinin güçlü olduğu ve müşteriyi memnun edebileceği bir konuda takındığı tavır bu forumu ve üyelerini rahatsız etmeli bence.
yüzlerce aktif kullanıcısı olan bir forumuz. fiata ve puntolarımıza aşığız. ama her an ölümlü kazaya sebebiyet verebilecek bir sorunda yetkili servislerin takındığı tavıra forum olarak birşeyler diyemiyorsak hiiiç şöyleyiz böyleyiz demeylim. oturup külahımızı önümüze koyalım düşünelim.
bir araya gelmenin örgütlü olmanın dayanışmanın amacı budur. arkadaşımızın canı yanmış, yanan bir çok arkadaşımız var bizimki de keza olabilir, (lisede arkadaşımızın kız arkadaşına yan baktı diye hiç düşünmeden arkadaşa destek için kavgaya giren bizler) böyle bir durumda sessiz kalmayı tercih etmemeliyiz..
Ergin kardeşim çok güzel konuşmuşsun seni gerçekten tebrik ediyorum.Fakat şunu da unutmamak gerek,biz insanlar isteyerek ve bilerek duygusuz,tepkisiz kalmıyoruz,bu maalesef ki yaşam standartlarının insan üzerindeki olumsuz etkileri.İnsanlar sabah kalkıyor akşam yatana kadar tabir-i caizse dayak yiyor.Ekonomik anlamda insanlar meşgul,ev kirası,elektrik parası,su parası,telefon parası,çocuğun masrafları,mutfak masrafları,sağlık giderleri diye diye soluk alacak halleri kalmıyor.Zaten planlı olan bu sistem, ne yazık ki insanları bu duruma sokuyor.Sonra insanlar düşünemiyor,bireysel olarak uzaklaşmışlıklar gün yüzüne çıkıyor,bana dokunmayan yılan bin yaşasıncılıklar baş gösteriyor.Komşunun komşuyu tanımaması sistemin getirdiklerinden başka bir şey değil.İnsanlar gün boyu yedikleri dayaklardan sonra bırakın komşusunun kim olduğunu merak etmeyi kafasını balkondan çıkaracak hali bile bulamıyor.
Şunu hiç bir zaman unutmayın arkadaşlar,düşünen insan atom bombasından bile daha tehlikelidir. Nitekim o bombayı düşünen bir insanoğlu yapmıştır.Ve bu, ülkeyi değil bakın yanlış anlamayın, Dünyayı yöneten bir kaç kişi ve grubun politikasıdır.İnsanları ekonomik anlamda daraltılır,sosyal anlamda yapmacık sorunlar yüklerseniz düşünmesini engellersiniz.Bankalar bu sistemin en büyük araçlarıdır mesela. Ortadoğu'yu düşünelim en basitinden,düşünen bir ortadoğu hayal edebiliyor musunuz? 35 yıl Türkiye örneği,ne yaptı Türkiye 35 sene boyunca? Terörle haşır neşir oldu düşünemedi. Kayıp sadece yitip giden insanlar mı?
Sakın siyasi bir metinleme yaptığımı düşünmeyin arkadaşlar.Sadece ortaya çıkan bu sorundan kıssa bir nebzede olsa düşünmenize yardımcı olabilmek istedim.Sürcü lisan ettiysem affola...
Tespitler kesinlikle yerinde ve doğru. Geçen gün evime ikinci kez hırsız girdi. Binada 10 daire var geçmiş olsuna gelen sadece ev sahibim. Karşılaşıyoruz apartmanda komşularla değil selam vermek yüz yüze bile bakılmıyor maalesef. Bu insanların nasıl kendi dört duvarına hapsedildiğinin ve duyarsızlaştığının resmidir.
Benim kısmen anlatmaya çalıştığımda tam da bu noktada. Ben yıllardır çevre olsun emek olsun her türlü mücadelenin örgütlü olunduğunda kazanıldığını defalarca gördüm yaşadım.
İnsanımızda maalesef örgüt kelimesine karşı bir antipati var. Şuan bizde aslında sanalda olsa bir örgütüz. Ortak noktalar etrafında buluşmuşuz. Örgüt yahut örgütlülük demek yasadışı demek değildir asla. Eeğer ki herhangi bir amaç için bir araya gelmiş yapılar (sanal olsun olmasın) güçlerinin farkına varırlar biraraya geliş amaçları doğrultusunda pek çok başarılı işlere birlikte imza atılabilir.
Forum olarak bu sity sorununda da ben aynı şeyi düşünüyorum. Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Bursa vs forum yöneticileri kendi bölgelerinde bu konu ile ilgili bence forumdaşlar toplantı yapmalı yahut forumda tartışmalı ortak bir akıl ve planla yasal çerçevenin dışına çıkmadan bu soruna müdahil olarak fiatla temasa geçilebilir diye düşünüyorum.
Şayet bunu yapabilirsek emin olun bu bütün tüketici forumları ve örgütleri için bir ışık ve avantaj olacaktır.
Bu zor bişey değil.
(Çok kısa bir örnek vermek vermek istiyorum affınıza sığınarak. geçen yıllarda köye gittiğimde kasabada kütüphane yoktu. Babam evdeki kitapları atalım deyin belediyeye götürdüm. Ordaki bir abi çok sevindi. Dedim ben daha gönderirim istanbuldan. Ordan burdan toplamaya başladım. Kafeler kültür merkezleri küçük ilanlar vs derken olay bir anda büyüdü. Ben ilan metni gibi basına ve eğitim derneklerine mail gönderince ilan 3 büyük gazetede yayınlandı. ve önü alınamaz bir hale geldi. Aras kargo ile anlaşma yapmak zorunda kaldım ki ülkenin dört yanından kitap yağıyordur. Binlerce bursiyer, dernek, stk koli koli kitap gönderdi. Düşünün şırnaktan bartına 2 koli kitap geldi. Şişli emniyet müdürlüğü bile 4 koli kitapla destek oldu. Belediye başkanı bana ulaştı küçük bir oda olarak düşündükleri kütüphane için belediyenin yer kiralamak durumunda kaldıklarını ve çok güzel bir proje olduğunu belirttiler. Sadece istanbul dışından giden koli 60 ın üstünde. vs vs vs .)
demem o dur ki. eğer bir yerde bir dert varsa ve gücünüzün farkındaysanız çözersiniz.
City sorunu denen kronik lanet şeyde de biz fiat ı yönlendirebiliriz çok rahatlıkla. Gerekirse koçla bile görüşülebilir. Bir kaç maile bakar. Ama yeterki isteyelim, çekinmeyelim.
Bugün alper abinin başına gelenin yarın bizim başımıza gelmeyeceği garanti değil.
İlla ateşin bizim ocağımıza da düşmesi gerekmiyor.
Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir... Güzel İmza :)
yürekten katılıyorum arkadaşlar
olay gerçekten çok acı alper bey geçmiş olsun. boranlar lanet bir servis daha önce silifkede doblo araçla kaza yapmıştım bir aynaya 200tl para verdim daha bana faturasını gönderecekler. ikincisi ise maili direkt olarak italyaya gönderelim onlar bu konuda daha hassas (ben öyle düşünüyorum). palio ile bir sıkıntı doğmuştu daha öncede mail atıp o hafta içerisinde geri dönüş yapmışlardı. Önce size mail olarak döneceklerdir. sonrada müracaat ettiğniz servis sizi geri arayacaktır. devamını lütfen paylaşın
valla kardeş fiat ı savunmuyorum ama 500L nin satışlar gayet iyi gidiyor iatersen araştır ayrıca ben çok ibiza kullandım punto dan çok üstün olduğunu düşünmüyorum hatta punto nun artıları varı ibiza dan neyse konu bunlar değil ama bence fiat gibi çoğu firmanın çok büyük kusurları ve müşteriyi zor durumda bırakan şeyleri oluyor yakın zamanda vw doğuş oto nun yaptığı şeyi paylaşmıştım link bulursam paylaşırım.City konusunda bence burdaki arkadaşlar kesinlikle haklı araç kaç km veya kaç yaşında olsun fiat ın parçayı ücretsiz değişmesi gerek.
Ya artık allah rızası için bi birlik olalım şu konu hepimizin ortak konusudur site yönetimi şuna hepimizin dahil olabileceği bir care sesimizi duyurmak için bişey bulmalı birlikten kuvvet dogar hadi artık aya kalkma vakti gelmedimi neyi bekliyoruz.
: SAMPAIO Claudia FGA Alper kardeş bu mail adresine direk sorununu yazabilirsen İngilizce daha iyi olur sana muhakkak dönerler inşallah senin sorunun çözülür dostum. ben telefonlada görüştüm ama sonuç nafile