Gökhan, 80bg lik 1.4 Fiesta motorunu kastediyorsan inan 1.4 77bg fire den çok daha hantaldır..
Printable View
Affınıza sığınarak bişey sormak istiyorum. VW senelerce 1.9 tdi araç sattı millette aldı bindi. 1.6 benzinli getirdi sattı millet bindi. Neden onlar satıldı onlarda 8v makine insan alabileceği gücünün yettiği ve hoşuna gideni alır. Benim gücüme 1.3 95hp yetti onu aldım. Bence 8v motorda iyi bir motordur ve uzun kmler sıkıntı olmadan kullanılabilir. Ha performansı düşükmüş vs. yorumlarınıza katılabilirim ama bu şekilde aracını severek kullanan binlerce kişide var unutmamak lazım
8v motorları çoğu marka üretti bir ara fakat 1.6 fsı olanlar 2007 de son buldu bu motoru revizze ettiler 1.6 fsı 8v vardı ve şuan 1.2 tsi 8v var ve turbo beslemeli 8 lt ortalama ile mükemmel performans sunabiliyor. Adamlar blok küçülterek hem daha az yakmasını hemde turbo ile besleyerek daha süratli motor üretti. Hani herkes diyor ra fiat motor sporları vs vs adam taa kaç yılında bi motor üretmiş hala revize yok geliştirme yok ! durmadan bişeyin ismini değiştirip duruyor tek değişim bu. Otomati şanzıman ise renault bile edc yi edc2 ile mükemmel hale getirdi ve aynı anda cvt yide kullanıyor honda şanzımanını fiat ise halaa dualogıc tek kavramalıda böyle bir marka ayakta duramaz dursada bi işe yaramaz mantığında.. O yüzden dediğim gibi fiat eğer ticari araç üretmese asla ayakta duramaz tata dan farkı kalmazdı bence bu hizmetle, misal dobloyu ducatou fiorinoyu taksilerdeki albeayı lineayı çıkarın.. Geriye ne kalır ki ? Bravonun durumu belli bir tek punto ile kovalardı oda 2005 den beri şekil aynı olunca millet başka markalara yöneldid 2005 den beri clio 3 kez yenilendi punto ise bi plastik değiştirdi ve isim değiştirdi. ( clioyu örnek olarak verdim )
ben otomatiğini test etmiştim puntodan 2 lt kadar fazla yakıt sarfiyatı var ama puntodan iyi fakat aman aman bi fark yok yani iki araçtanda 6 7 ayda sıkılırsın ikiside sığar bir motor fakata hiç değilse fiesta çok daha sessizdi puntonun motoruna göre sanırım bu sesde valf muhabbetinden dolayı yoksa yalıtımı aynı seviyededir diye düşünüyorum
Fiat arabası / arabaları çok kaliteli diyemeyebiliriz. Ama emsallerine göre gayet başarılı modelleri var. Ben yıkayıp cilaladığım punto ile ki benim punto plastik jantlı :) insanlar dönüp bakıyor :") dış tasarımı da güzel. İç tasarımıda güzel. Makinesi 1.3 m jet 75 yp ve şehir içi 5.0 ortalamam var. Daha ne olucak ?
Bir motorcu olaraka bence arabada da geçerli olan bir kural var, sen aracına ne kadara iyi bakarsam o da sana bakar. Motorcu zincirini temizler lastiğin yanını temizler, granajlarını devamlı temizler motoru kendinden bir parça gibi görür ve onunka konuşursun... Eğer arabanada o şekilde itina ile bakarsan, arabanda sana bakar....
VW, senelerce üretti 1.6 8v lik motoru.Pek beğenilmese de bence sağlam ve ortalamalarda bir gücü vardı.Bu motorun 16v lik bir versiyonunu da çok kısa süre üretti VW.Bu motor 105bg güç üretiyordu.Genelde otomatik vites ile kombine edildi.Daha sonra bu motorlarla alakası olmayan FSI lar çıktı piyasaya.VW nin sloganı yüksek performans ve düşük tüketimdi.Ne yazık ki kullanıcılar ne performans farkını anlayabildiler ne de düşük tüketimi.Bu başarısız motor da rafa kaldırıldı.Şuandaki TSI ler VW ni başarıya ulaştıran tek motor.Bu motor da zaman içinde revize edildi.Kullanıcıların anlayamayacağı fakat mühendisler tarafından yapılan detaylı çalışma sonucu önemli farklar mevcuttur eski ve yeni 1.4 TSI ler arasında.Tüm TSI ler benim de beğendiğim motorlar arasında,
Fiatı, otomobil marka grubu olarak düşünmek gerekiyor.O yüzden Renault, Honda gibi markalarla karıştırmamak lazım.Gönül ister ki her teknolojisini ya da motorunu bizlerin binebildiği tüm modellere uygulasın ama pazarlama stratejisi ve potansiyel müşteri kitleleri sonucu ve bir de Tofaşımızın Vizyonu :) sonucu hepsini göremiyoruz,
Geçmişten bugüne Fiat Grubuna bakarsak sektöre çok çok önemli katklılar yapmış bir firma olduğunu görebiliriz.Son dönemdeki motor teknolojisi ya da çeşitliliğinde de önemli gelişmeler kaydetti.Tabi biz hepsini görüp inceleyemiyoruz.Yılın motoru ödüllerinde Fiat Üretimi motorlar hep yukarılarda -Birçok yıl da birincilikleri var- yer almakta...
Punto benim 2. arabam. Önceki arabam Citroen C1 dizel idi. C1'i alırken de çevremdeki bazı çok bilmiş insanlar (iş yerindeki samimi olmadığım insanlar diyeyim) "alınır mı bu, rüzgarda uçar bu, çekmez bu, kaza yaparsan ölürsün" gibi fantastik yorumlar yaptılar.
Ben tabii boş lafa bakmadığım için öncesinde yerli/yabancı forumlarda araştırmış, çarpışma testlerini incelemiş, bir sürü sürüş izlenimi okumuş ve kısa da olsa bizzat test etmiştim.
Neticede gittim bir dizel C1 aldım. Herhangi bir şey alırken yaptığım gibi, bu aracı alırken de ne istediğimi ve ne bulacağımı biliyordum. Takdir edersiniz ki bu araçtan üst düzey konfor, müthiş yol tutuş ya da geniş bir bagaj beklemiyordum. Uzun lafın kısası, neredeyse 4 yıl sıfır sorun ile ve son derece keyifli şekilde kullandım. Neredeyse aldığım fiyata da sattım.
Punto'yu alırken de aynı şeyi yaptım. Siz de öyle yapın, boş laflara kulaklarınızı tıkayın. Söz meclisten dışarı, Türkiye'deki forumlara çok takılmayın, abuk subuk yorumlar görüp asabınızı bozarsınız. Yabancı testleri okuyun, yabancı forumlarda dolaşın. Aracı kendiniz görün, test edin, mümkünse kiralayıp kullanın. Severseniz, tatmin olursanız alın. Gerisi önemsiz.
Ben Punto'dan beklediğim her şeyi buldum. Varsın motoru 77 beygir 8 valf olsun. Beni şehir içinde 6 litreden az bir benzinle 100 kilometre götürüyor ve beklediğim konforu bulabiliyorum.
işte hondayla vw le renoyla karıştırmayın diyorsunuzda bende diyorumki fiat kaç senesinde bu motoru üretti ve hala revize etmiyor belkide yeni bir motor çıkarır ama adı fire olmaz motor aynı olur ! fiat geride kalıyor gün geçtikçe ben diyorumki teknolojiye ayak uydurması şart :) vw yapmış yapmış yapmış olmamış ama şuan koskoca passatta ve cc de dahi verimli bir motor yapmış hemde 1400cc olay vw reno honda değil değişim gerek fiata. bence komple mühendisleri değişmesi lazım hyundaı kia nın başına alman mühendis ve tasarımcılar geçti zamanında porsche ve şuanki yeni beetle tasarımcısı olan adam ve bir markayı nasılda değiştirdi, fiatada böyle bir yenilik lazım bence tasarım mühendislerinde iş yok. neyden ne çalarım neyi ucuza getirirm değil neyi daha uygun müşterime sunarım mantığı olmalı almanlarda bu var işte
Ben de diyorum ki Fiatın zaten çeşit çeşit motoru var (2 silindirden 12 silindire kadar) Fire revize edilemez.Çünkü üretim ve kullanım amacı belli.Belki üretimi biter.Bunu bilemem ama Fiatın, dünyadaki tüm diğer otomobil markalarının ürettiği motorları karşılayacak motor yelpazasi var,
Konu 1.4 benzinli ünite ise bu motorun, 77bg, 90bg, 95bg, 105bg, 120bg, 155bg, 170bg, 180bg gibi farklı versiyonları mevcut zaten.Bunların bazısı Türkiyede yok diyorsan Fiatı geçip suçluyu içeride aramak lazım :)
ona bakarsan opel de corsa yı yenilemedi 2006 dan beri aynı kasa çıkıyor üstelik punto gibi makyajda yemedi sadece ön farlarda ufak bir değişim oldu oda nerdeyse fark edilmeyecek derecede ama nedense opel eleştirilmiyor ayrıca clio 3 kez kasa değişti diyorsunda adam gibi tasarım olmadıktan sonra 10 kez değişse ne yazar hepsi birbirinden çirkin ördek tipli tasarımlar 3 nesil clio yu topla gözümde bir grande punto tasarımı etmez ayrıca iyi bir kasa çıkmıyacaksa aynı kasa ile devam etmenin bence bir mahsuru yok ayrıca gp ler 2006 da tr ye giriş yaptı 2005 de değil
Kim ne derse desin 1.3 Multijet 95 Hp manuel S&S+Esp paket ve Lounge donanım beyaz renk aracın aynı özelliklerindeki 0 km aracı 39.000 TL ye satan başka marka varsa gelsin söyleyin ondan sonra tekrar konuşalım. Fiat hem ucuzdur hemde bol özellik vardır. narin temiz kullan yıllarca bin. Daha Ne Olsun...
city problemi midemi bulandırdı.4-5 sene içerisinde tüm puntoların aynı arızayı yaşayacağını tahmin ediyorum.o yüzden bir daha punto almam.
Sene olmuş 2013. Artık bütün markalar belli bir sağlamlığı ve standartı yakaladılar. Fiat Opel Chevrolet aynı alt yapıyı kullanıyorlar, Kia ve Hyundai aynı aracı üretebiliyor farklı isimle, Audi, Porche vW bünyesinde üretim yapıyorlar...
Hangi özelliklerde ve motorda aracı hangi fiyata alacağın önemli. Marka takıntılığı ise takım tutmak gibi kişinin zevk meselesidir. 25 bin liralık arabayla 45 binlik aracı kıyaslayıp bir markayı övmek adaletli değil.Kendi fiyat sıkalasında kıyaslayacaksın.
Arada fiyatına göre iyi özellik sunanlar da var. Mesela Astra klasik eskimiş kasasına eywallah ama enjoy plus paketiyle neredeyse full bir C sınıfı ve fiyatı 40 bin civarı. Hyundainin B sınıfı aracı accent bluedan bile daha ucuz. Parasının kıymetini bilen kişi bunlara dikkat edecek günümüzde...
Başkalarına kulak asmayın hocam, alın puntoyu rahat edin, motoru hantal diyen arkadaşlarada katılmıyorum, arda (ABNEW) kardeşimin dediklerine % 100 katılıyorum, bu hacimlerde bu kadar HP ve tork veren hangi marka var ? 77 hp lik araçlar zaten tamamen tasarruf için üretilmiş, performans beklemek yanlış olur, daha güçlü olsun diyosan 1.4 starjet 95 hp ve diğer markaların 140 hp lik 2.0 hacimli araçlarını madara eden 1.4 t-jet 120 hp stok motoru yazılımla 150 hp ye çıkan yer uçağı var :D aynı durum dizeller içinde geçerli 75-90-95-120 hp lik m-jet motorlar torklarını yazmaya gerek bile yok rakipsiz daha ne olsun :) tercih sizin, ayrıca fiestanın 80 lik motorundan puntonun 77 lik motoru hızlıdır fikrinede katılıyorum, her zaman derim biçok insan fiestanın alt devirleri bizimkilerden canlı olduğu için daha seri sanıyorlar ama yanlış, üst devirleri cansız, bizim araçlarımız gibi üst devirlerde fiesta motoru uzayıp gitmiyo, bunu benim aracımı kullanan fiesta sahibi arkadaşımda söylüyo ...
valla ne yalan soyliyim punto dan memnunum ama wolswagenin yerini tutmuyor bundan onceki aracım 2001 Model Golf Comfortline idi 2001 model araç 2012 model puntodan daha konforluydu mesela örnek aracin kaputunu açip zenonlarin balatalarini koymak için yer bulamiyordum o kadar dolu idi kaput içi ama fiatinkine ben bile siğarim:))
iyide arkadaş golf c sınıfı punto ise b neden sürekli c sınıflarla karşılaştırılıyor onu anlamıyorum :) punto nun rakibi polo dur ve polo ile karşılaştırıldığında bence eksiği yok geçenlerde otoparktan çıkamadığım için komşunun polo sunu ben çıkardım 2011 model ne yalan söyleyim punto kadar rahat gelmedi bana ayrıca geri geri gelirken zaman zaman bizim araçlardada duyulan plastik kasılma seslerinin aynısı o araçtada vardı yani golf ü bravo ile karşılaştır punto ile değil.ayrıca motor konusunda boşluk önemli değil sorunsuzluk önemlidir ve fiat ın motorları hiçbir zaman vw nden aşağı kalmaz sorunsuzluk bakımından
Hocam ben 2006 da puntoyu ilk alanlardan biriydim.arabayı alırken punto dynamic ile polo basicline neredeys aynı paraydı.ben donanımı daha fazla olduğu için gittim punto aldım.5 sene bindim ve 2011 de aracımı sattım.ben aracımı 18500 e zor sattım ( kazasız 32.000 km de ) o tarihte 2006 model polonun ölüsü 21000 tl yapıyordu.Bu süre zarfında en az 10 defa da periyodik bakım dışında çeşitli arızalardan servise gittim bunlarda yanıma kar kaldı.millet neden punto yerine polo alıyor anladın mı.
arkadas zamanında renault fiattan daha kötü imajdaydı örnek bi şahin torostan bi doğan brodwayden üstündü, ama renault bi şekilde imajı kurtardı insanlar kabullendi ama fiat bunu yapamadı neden biliomusunuz? Fiatin satış bayileri yüzünden kendi arabasına sahip çıkmayan bi marka 2012 punto evo vardı bende full cakılı 40.000e aldım 6 ay sonra bayiye satıom bunu dedim 30000 fiat verdi , şuanda bravom var sport style 2012 gecen bi yokladım aracı 55.800e aldım bana abi maximim 43e alırız diyen bi bayi var. E şimdi fiatın bayisi bile arabasına piyasası yok diosa millet ne yapsın ??? Bu lanciada alfada da boyle neden cünkü KOÇ bayilerini boyle rahat bırakmış 2. elde aracına sahip cıkmaya zorlamıyor, bide toyotaya bakın tipsiz şekilsiz arabaları bayilerine adam geri gidince takır takır satıo valla bu yüzden toyota cok tutuldu . Yok sağlammış cart curt bi bravo tenekemi ya euro ncap teslerine bakın corolla ve bravoya 2side 5 yıldız ve bravo corolladan cocuk güvenliğinde üstün sıfır fiyatları aynı , 2. elde toyota pahalı . Biz kullanıcılar fiata sahip cıkıozda satanlar arabasına sahip cıkmadığı sürece Fiat herzaman tofaştır.
Bence fıat önyargıyı yıkmak için işe önce şu şahin ve doğanlardaki fıat logolarını toplatmakla başlamalı.Nerde bir şahin ve doğan görsem hepsinde tofaş logoları sökülüp fıat logoları takılmış.Bunu görenler de direk bu arabaları fıat'ın son dönem çıkardığı punto bravo 500l gibi araçları ile bir tutmaya başlıyor.Öte yandan konuyu açan arkadaş da bence anteplilerin ne dediklerine çok kafayı takmasın.Çünkü bana göre antepte öyle çok okuyup araştırırak bir malı seçen kitle yok.Haftada bir gün pikniğe gidip kebep yelleyerek galerici ve tamircilere danışarak araba alırlar.O yüzden bizim buralarda fıat pek bilinmez.Türkiyenin en çok satan aracı olan linea yı bile antepte diğer şehirlere göre az görürsünüz.(bizim ilçede 1 tane)Bildikleri araçlar focus,astra,passat,clio,fiesta,megane, gibi araçlardır.Adamlar sırf köşeli tasarıma sahip olduğu için uzun yolda bile 7 litre civarı mazot yakan alıyorlar.Doblonun şehiriçinde yaktığını uzun yolda ancak yakabiliyor ama gene de 'e laf söyletmiyorlar.Bu şekilde düşünen insanların görüşlerini pek ciddiye almayın bence.