Gökhan, 80bg lik 1.4 Fiesta motorunu kastediyorsan inan 1.4 77bg fire den çok daha hantaldır..
Printable View
Affınıza sığınarak bişey sormak istiyorum. VW senelerce 1.9 tdi araç sattı millette aldı bindi. 1.6 benzinli getirdi sattı millet bindi. Neden onlar satıldı onlarda 8v makine insan alabileceği gücünün yettiği ve hoşuna gideni alır. Benim gücüme 1.3 95hp yetti onu aldım. Bence 8v motorda iyi bir motordur ve uzun kmler sıkıntı olmadan kullanılabilir. Ha performansı düşükmüş vs. yorumlarınıza katılabilirim ama bu şekilde aracını severek kullanan binlerce kişide var unutmamak lazım
8v motorları çoğu marka üretti bir ara fakat 1.6 fsı olanlar 2007 de son buldu bu motoru revizze ettiler 1.6 fsı 8v vardı ve şuan 1.2 tsi 8v var ve turbo beslemeli 8 lt ortalama ile mükemmel performans sunabiliyor. Adamlar blok küçülterek hem daha az yakmasını hemde turbo ile besleyerek daha süratli motor üretti. Hani herkes diyor ra fiat motor sporları vs vs adam taa kaç yılında bi motor üretmiş hala revize yok geliştirme yok ! durmadan bişeyin ismini değiştirip duruyor tek değişim bu. Otomati şanzıman ise renault bile edc yi edc2 ile mükemmel hale getirdi ve aynı anda cvt yide kullanıyor honda şanzımanını fiat ise halaa dualogıc tek kavramalıda böyle bir marka ayakta duramaz dursada bi işe yaramaz mantığında.. O yüzden dediğim gibi fiat eğer ticari araç üretmese asla ayakta duramaz tata dan farkı kalmazdı bence bu hizmetle, misal dobloyu ducatou fiorinoyu taksilerdeki albeayı lineayı çıkarın.. Geriye ne kalır ki ? Bravonun durumu belli bir tek punto ile kovalardı oda 2005 den beri şekil aynı olunca millet başka markalara yöneldid 2005 den beri clio 3 kez yenilendi punto ise bi plastik değiştirdi ve isim değiştirdi. ( clioyu örnek olarak verdim )
ben otomatiğini test etmiştim puntodan 2 lt kadar fazla yakıt sarfiyatı var ama puntodan iyi fakat aman aman bi fark yok yani iki araçtanda 6 7 ayda sıkılırsın ikiside sığar bir motor fakata hiç değilse fiesta çok daha sessizdi puntonun motoruna göre sanırım bu sesde valf muhabbetinden dolayı yoksa yalıtımı aynı seviyededir diye düşünüyorum
Fiat arabası / arabaları çok kaliteli diyemeyebiliriz. Ama emsallerine göre gayet başarılı modelleri var. Ben yıkayıp cilaladığım punto ile ki benim punto plastik jantlı :) insanlar dönüp bakıyor :") dış tasarımı da güzel. İç tasarımıda güzel. Makinesi 1.3 m jet 75 yp ve şehir içi 5.0 ortalamam var. Daha ne olucak ?
Bir motorcu olaraka bence arabada da geçerli olan bir kural var, sen aracına ne kadara iyi bakarsam o da sana bakar. Motorcu zincirini temizler lastiğin yanını temizler, granajlarını devamlı temizler motoru kendinden bir parça gibi görür ve onunka konuşursun... Eğer arabanada o şekilde itina ile bakarsan, arabanda sana bakar....
VW, senelerce üretti 1.6 8v lik motoru.Pek beğenilmese de bence sağlam ve ortalamalarda bir gücü vardı.Bu motorun 16v lik bir versiyonunu da çok kısa süre üretti VW.Bu motor 105bg güç üretiyordu.Genelde otomatik vites ile kombine edildi.Daha sonra bu motorlarla alakası olmayan FSI lar çıktı piyasaya.VW nin sloganı yüksek performans ve düşük tüketimdi.Ne yazık ki kullanıcılar ne performans farkını anlayabildiler ne de düşük tüketimi.Bu başarısız motor da rafa kaldırıldı.Şuandaki TSI ler VW ni başarıya ulaştıran tek motor.Bu motor da zaman içinde revize edildi.Kullanıcıların anlayamayacağı fakat mühendisler tarafından yapılan detaylı çalışma sonucu önemli farklar mevcuttur eski ve yeni 1.4 TSI ler arasında.Tüm TSI ler benim de beğendiğim motorlar arasında,
Fiatı, otomobil marka grubu olarak düşünmek gerekiyor.O yüzden Renault, Honda gibi markalarla karıştırmamak lazım.Gönül ister ki her teknolojisini ya da motorunu bizlerin binebildiği tüm modellere uygulasın ama pazarlama stratejisi ve potansiyel müşteri kitleleri sonucu ve bir de Tofaşımızın Vizyonu :) sonucu hepsini göremiyoruz,
Geçmişten bugüne Fiat Grubuna bakarsak sektöre çok çok önemli katklılar yapmış bir firma olduğunu görebiliriz.Son dönemdeki motor teknolojisi ya da çeşitliliğinde de önemli gelişmeler kaydetti.Tabi biz hepsini görüp inceleyemiyoruz.Yılın motoru ödüllerinde Fiat Üretimi motorlar hep yukarılarda -Birçok yıl da birincilikleri var- yer almakta...
Punto benim 2. arabam. Önceki arabam Citroen C1 dizel idi. C1'i alırken de çevremdeki bazı çok bilmiş insanlar (iş yerindeki samimi olmadığım insanlar diyeyim) "alınır mı bu, rüzgarda uçar bu, çekmez bu, kaza yaparsan ölürsün" gibi fantastik yorumlar yaptılar.
Ben tabii boş lafa bakmadığım için öncesinde yerli/yabancı forumlarda araştırmış, çarpışma testlerini incelemiş, bir sürü sürüş izlenimi okumuş ve kısa da olsa bizzat test etmiştim.
Neticede gittim bir dizel C1 aldım. Herhangi bir şey alırken yaptığım gibi, bu aracı alırken de ne istediğimi ve ne bulacağımı biliyordum. Takdir edersiniz ki bu araçtan üst düzey konfor, müthiş yol tutuş ya da geniş bir bagaj beklemiyordum. Uzun lafın kısası, neredeyse 4 yıl sıfır sorun ile ve son derece keyifli şekilde kullandım. Neredeyse aldığım fiyata da sattım.
Punto'yu alırken de aynı şeyi yaptım. Siz de öyle yapın, boş laflara kulaklarınızı tıkayın. Söz meclisten dışarı, Türkiye'deki forumlara çok takılmayın, abuk subuk yorumlar görüp asabınızı bozarsınız. Yabancı testleri okuyun, yabancı forumlarda dolaşın. Aracı kendiniz görün, test edin, mümkünse kiralayıp kullanın. Severseniz, tatmin olursanız alın. Gerisi önemsiz.
Ben Punto'dan beklediğim her şeyi buldum. Varsın motoru 77 beygir 8 valf olsun. Beni şehir içinde 6 litreden az bir benzinle 100 kilometre götürüyor ve beklediğim konforu bulabiliyorum.
işte hondayla vw le renoyla karıştırmayın diyorsunuzda bende diyorumki fiat kaç senesinde bu motoru üretti ve hala revize etmiyor belkide yeni bir motor çıkarır ama adı fire olmaz motor aynı olur ! fiat geride kalıyor gün geçtikçe ben diyorumki teknolojiye ayak uydurması şart :) vw yapmış yapmış yapmış olmamış ama şuan koskoca passatta ve cc de dahi verimli bir motor yapmış hemde 1400cc olay vw reno honda değil değişim gerek fiata. bence komple mühendisleri değişmesi lazım hyundaı kia nın başına alman mühendis ve tasarımcılar geçti zamanında porsche ve şuanki yeni beetle tasarımcısı olan adam ve bir markayı nasılda değiştirdi, fiatada böyle bir yenilik lazım bence tasarım mühendislerinde iş yok. neyden ne çalarım neyi ucuza getirirm değil neyi daha uygun müşterime sunarım mantığı olmalı almanlarda bu var işte
Ben de diyorum ki Fiatın zaten çeşit çeşit motoru var (2 silindirden 12 silindire kadar) Fire revize edilemez.Çünkü üretim ve kullanım amacı belli.Belki üretimi biter.Bunu bilemem ama Fiatın, dünyadaki tüm diğer otomobil markalarının ürettiği motorları karşılayacak motor yelpazasi var,
Konu 1.4 benzinli ünite ise bu motorun, 77bg, 90bg, 95bg, 105bg, 120bg, 155bg, 170bg, 180bg gibi farklı versiyonları mevcut zaten.Bunların bazısı Türkiyede yok diyorsan Fiatı geçip suçluyu içeride aramak lazım :)
ona bakarsan opel de corsa yı yenilemedi 2006 dan beri aynı kasa çıkıyor üstelik punto gibi makyajda yemedi sadece ön farlarda ufak bir değişim oldu oda nerdeyse fark edilmeyecek derecede ama nedense opel eleştirilmiyor ayrıca clio 3 kez kasa değişti diyorsunda adam gibi tasarım olmadıktan sonra 10 kez değişse ne yazar hepsi birbirinden çirkin ördek tipli tasarımlar 3 nesil clio yu topla gözümde bir grande punto tasarımı etmez ayrıca iyi bir kasa çıkmıyacaksa aynı kasa ile devam etmenin bence bir mahsuru yok ayrıca gp ler 2006 da tr ye giriş yaptı 2005 de değil
Kim ne derse desin 1.3 Multijet 95 Hp manuel S&S+Esp paket ve Lounge donanım beyaz renk aracın aynı özelliklerindeki 0 km aracı 39.000 TL ye satan başka marka varsa gelsin söyleyin ondan sonra tekrar konuşalım. Fiat hem ucuzdur hemde bol özellik vardır. narin temiz kullan yıllarca bin. Daha Ne Olsun...
city problemi midemi bulandırdı.4-5 sene içerisinde tüm puntoların aynı arızayı yaşayacağını tahmin ediyorum.o yüzden bir daha punto almam.
Sene olmuş 2013. Artık bütün markalar belli bir sağlamlığı ve standartı yakaladılar. Fiat Opel Chevrolet aynı alt yapıyı kullanıyorlar, Kia ve Hyundai aynı aracı üretebiliyor farklı isimle, Audi, Porche vW bünyesinde üretim yapıyorlar...
Hangi özelliklerde ve motorda aracı hangi fiyata alacağın önemli. Marka takıntılığı ise takım tutmak gibi kişinin zevk meselesidir. 25 bin liralık arabayla 45 binlik aracı kıyaslayıp bir markayı övmek adaletli değil.Kendi fiyat sıkalasında kıyaslayacaksın.
Arada fiyatına göre iyi özellik sunanlar da var. Mesela Astra klasik eskimiş kasasına eywallah ama enjoy plus paketiyle neredeyse full bir C sınıfı ve fiyatı 40 bin civarı. Hyundainin B sınıfı aracı accent bluedan bile daha ucuz. Parasının kıymetini bilen kişi bunlara dikkat edecek günümüzde...
Başkalarına kulak asmayın hocam, alın puntoyu rahat edin, motoru hantal diyen arkadaşlarada katılmıyorum, arda (ABNEW) kardeşimin dediklerine % 100 katılıyorum, bu hacimlerde bu kadar HP ve tork veren hangi marka var ? 77 hp lik araçlar zaten tamamen tasarruf için üretilmiş, performans beklemek yanlış olur, daha güçlü olsun diyosan 1.4 starjet 95 hp ve diğer markaların 140 hp lik 2.0 hacimli araçlarını madara eden 1.4 t-jet 120 hp stok motoru yazılımla 150 hp ye çıkan yer uçağı var :D aynı durum dizeller içinde geçerli 75-90-95-120 hp lik m-jet motorlar torklarını yazmaya gerek bile yok rakipsiz daha ne olsun :) tercih sizin, ayrıca fiestanın 80 lik motorundan puntonun 77 lik motoru hızlıdır fikrinede katılıyorum, her zaman derim biçok insan fiestanın alt devirleri bizimkilerden canlı olduğu için daha seri sanıyorlar ama yanlış, üst devirleri cansız, bizim araçlarımız gibi üst devirlerde fiesta motoru uzayıp gitmiyo, bunu benim aracımı kullanan fiesta sahibi arkadaşımda söylüyo ...
valla ne yalan soyliyim punto dan memnunum ama wolswagenin yerini tutmuyor bundan onceki aracım 2001 Model Golf Comfortline idi 2001 model araç 2012 model puntodan daha konforluydu mesela örnek aracin kaputunu açip zenonlarin balatalarini koymak için yer bulamiyordum o kadar dolu idi kaput içi ama fiatinkine ben bile siğarim:))
iyide arkadaş golf c sınıfı punto ise b neden sürekli c sınıflarla karşılaştırılıyor onu anlamıyorum :) punto nun rakibi polo dur ve polo ile karşılaştırıldığında bence eksiği yok geçenlerde otoparktan çıkamadığım için komşunun polo sunu ben çıkardım 2011 model ne yalan söyleyim punto kadar rahat gelmedi bana ayrıca geri geri gelirken zaman zaman bizim araçlardada duyulan plastik kasılma seslerinin aynısı o araçtada vardı yani golf ü bravo ile karşılaştır punto ile değil.ayrıca motor konusunda boşluk önemli değil sorunsuzluk önemlidir ve fiat ın motorları hiçbir zaman vw nden aşağı kalmaz sorunsuzluk bakımından
Hocam ben 2006 da puntoyu ilk alanlardan biriydim.arabayı alırken punto dynamic ile polo basicline neredeys aynı paraydı.ben donanımı daha fazla olduğu için gittim punto aldım.5 sene bindim ve 2011 de aracımı sattım.ben aracımı 18500 e zor sattım ( kazasız 32.000 km de ) o tarihte 2006 model polonun ölüsü 21000 tl yapıyordu.Bu süre zarfında en az 10 defa da periyodik bakım dışında çeşitli arızalardan servise gittim bunlarda yanıma kar kaldı.millet neden punto yerine polo alıyor anladın mı.
arkadas zamanında renault fiattan daha kötü imajdaydı örnek bi şahin torostan bi doğan brodwayden üstündü, ama renault bi şekilde imajı kurtardı insanlar kabullendi ama fiat bunu yapamadı neden biliomusunuz? Fiatin satış bayileri yüzünden kendi arabasına sahip çıkmayan bi marka 2012 punto evo vardı bende full cakılı 40.000e aldım 6 ay sonra bayiye satıom bunu dedim 30000 fiat verdi , şuanda bravom var sport style 2012 gecen bi yokladım aracı 55.800e aldım bana abi maximim 43e alırız diyen bi bayi var. E şimdi fiatın bayisi bile arabasına piyasası yok diosa millet ne yapsın ??? Bu lanciada alfada da boyle neden cünkü KOÇ bayilerini boyle rahat bırakmış 2. elde aracına sahip cıkmaya zorlamıyor, bide toyotaya bakın tipsiz şekilsiz arabaları bayilerine adam geri gidince takır takır satıo valla bu yüzden toyota cok tutuldu . Yok sağlammış cart curt bi bravo tenekemi ya euro ncap teslerine bakın corolla ve bravoya 2side 5 yıldız ve bravo corolladan cocuk güvenliğinde üstün sıfır fiyatları aynı , 2. elde toyota pahalı . Biz kullanıcılar fiata sahip cıkıozda satanlar arabasına sahip cıkmadığı sürece Fiat herzaman tofaştır.
Bence fıat önyargıyı yıkmak için işe önce şu şahin ve doğanlardaki fıat logolarını toplatmakla başlamalı.Nerde bir şahin ve doğan görsem hepsinde tofaş logoları sökülüp fıat logoları takılmış.Bunu görenler de direk bu arabaları fıat'ın son dönem çıkardığı punto bravo 500l gibi araçları ile bir tutmaya başlıyor.Öte yandan konuyu açan arkadaş da bence anteplilerin ne dediklerine çok kafayı takmasın.Çünkü bana göre antepte öyle çok okuyup araştırırak bir malı seçen kitle yok.Haftada bir gün pikniğe gidip kebep yelleyerek galerici ve tamircilere danışarak araba alırlar.O yüzden bizim buralarda fıat pek bilinmez.Türkiyenin en çok satan aracı olan linea yı bile antepte diğer şehirlere göre az görürsünüz.(bizim ilçede 1 tane)Bildikleri araçlar focus,astra,passat,clio,fiesta,megane, gibi araçlardır.Adamlar sırf köşeli tasarıma sahip olduğu için uzun yolda bile 7 litre civarı mazot yakan alıyorlar.Doblonun şehiriçinde yaktığını uzun yolda ancak yakabiliyor ama gene de 'e laf söyletmiyorlar.Bu şekilde düşünen insanların görüşlerini pek ciddiye almayın bence.
Babam Alman araç hastası ben İtalyan araç hastasıyım. Babam gitti Opel aldı gücü ona yetti bende gittim Punto Evo aldım. Gücüm buna yetti.
Çorap markamı nasıl millete sorup almıyorsam.
Araç markamı da sormam belki bin Tl eksiğe satarım ki oda olacağa benzemiyor. Fiat araçlarıda hayli pahalı ve gün geçtikçe değer kazanıyor.
KAN BENİM DAMAR BENİM..... :D
Başlığı değiştirme vakti geldi:
"Punto almaktan neden vazgeçemedim !"
aslında başlığı, köprüden önceki son çıkış nevinden bir deneme olarak açmıştım. zaten ilk cevap veren arkadaşlardan kimisinin sezdiği üzere niyetim ikna edilmekti.
Bayide 2012'den kaldığı için indirimde olan 1.4 Multiair 105 Beygir Lounge+ESP+Skydome (sanıyorum olabilecek en iyi kombinasyon bu) petrol yeşili Punto'yu aldım.
bayram dönüşü teslim alacağım, ama arabadan memnun kalacağımdan hemen hemen emin olduğumdan, vazgeçmekten vazgeçiren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
yalnız şunu da anladım, Fiat almaya niyetlendiyseniz ya da şöyle bir görüp aşık olduysanız, Türkiye'de birilerine sormak yerine yabancı dergi, internet sitesi, test videoları ve forumlara bakmanız lazım. vw'nin ya da ford'un 45'in altına vermeyeceği motor ve donanım seçeneğini 36'ya aldım, hala "o para verilmez" diyenler var.
İyi etmissiniz, hayırlısı olsun. Cok guzel motor ve donanım. Fiyat da guzel.
Fiyat çok iyi. İyi günlerde kullanın.
Mertol bey maalesef bu böyle ama önemli olan insanın kendini mutlu edecek ihtiyaçlarını karşılayacak ve ekonomisini çok zorlamayacağı aracı çevreyi dinlemeden almasıdır.
Dün itibari ile ASX araç aldım almadan öncede bir çok platformda araştırdım kullanıcılar çok memnun özellikle yakıt yönünden ama tabi mitsuya para verilmez 2.eli sıfır diyende azımsanmayacak sayıda.Benim o markaya zaten geçmişten sempatim vardı vaktinde babamın Lancer aracı otamatik ve 14 yaşında ilk şanzıman yağı değişimini biz yaptık araç sıfırdan beri bir akrabamızdaydı.Bende açıkçası 2. el kaygısını tolere edip aldım çünki yüksek bir araca ihtiyacım var eşim rahat kullanıyor ve bebeği çok kolay yerleştiriyor koltuğa v.s. ayrıca bana göre dizaynı gayet çekici az yakıyor ve aynı sınıf esp ve bir çok donanımı eksik emsal kondisyondaki Qashqai den 5-6000 TL ucuz. Açıkçası dünki iftar zamanı 20 lik km lik mersin berbat trafiği dahil 85 km lik Silifkeye 6.1 lt ortalamayı görünce iyiki almışım diyorum.
peki neden vazgeçemedim.
bir kere arabaya aşık oldum. her görüşümde heyecanlandıran bir tasarımı var. üstleik cam tavanın siyah tepesinin çekiciliği bir ayrı güzel duruyor. ve yeni punto lansman rengi petrol yeşili çok şık. diğer tarafta corsa düpedüz çirkindi. yaris fazla "kız arabası" formatında. üstelik iç mekanı boğucu. polo fazla alman, fazla disiplinli, fazla mühendislik becerisi vaadediyor. clio ise gereksiz derecede spor bir araba olmuş. 30 yaşına gelirken bu spor görünüm bir biliçaltı etkisi ile itti beni clio'dan.
dahası, diğer markalarla karşılaştırdığımda en iyi motoru fiat verdi. alfa romeo'da da kullanılan dünya çapında ödüllü bir motor 1.4 multiair. hani ben motor işlerinden anlamam, ama alternatiflerim clio'nun 90 beygiri ile polo'nun 85'i idi. ama punto kırbacımın ucuna 105 tane at bağladı. bu motor seçeneğinden vazgeçmiş olmamalarını anlamak güç.
ESP'yi clio standart olarak veriyordu. polo'da ise ayrıca almam lazımdı. açıkçası bu esp sistemi ve beraberindeki ASR ile hillholder teknolojileri, araç bakarkan değerlendirdiğim ilk unsur oldu. ESP ile ilgili çarpıcı videolar seyrettim.
punto'nun lounge donanımı ise beklentiler ötesi. sadece hız sabitleyici ve park sensörü yeterli olurdu. ama o otomatik klimanın görüntüsü ve blue&me'nin belki çok da gerekli olmayan artistik hareketleri ile küçük bir arabada lüks araç keyfi vaadediyor. kol dayama, yağmur sensörü vs. gibi güzellikler de cabası. kendinden karartmalı dikiz ile buğu önleyici yan aynalar... ve iki farklı sertlik ayarı olan direksiyon şahane.
üstelik aracın içine oturduğunuzda polo, clio ve yaris ile kıyaslanmayacak düzeyde ferah bir ortamdasınız. fiesta'nın üstünüze üstünüze gelen göğsünü saymıyorum bile. vites kolu, direksiyon, müzik sisteminin ve klimanın tasarımı ve tabi ki o bulunmaz skydome sürprizi ile aracın içinde kendinizi çok iyi hissediyorsunuz.
dış tasarımı ise dediğim gibi heyecan verici geliyor.
ben sürücülük konusunda acemi olduğum için test sürüşü yapmadım. ama sürüş sonrası izlenimlerimin de olumlu olacağını sanıyorum çünkü yabancı sitelerdeki değerlendirme yazıları ve videolarında geri dönüşler hep olumlu.
sonuçta geçen yıldan kaldığı için indirimde yakaladığım ve başka hiçbir yerde sıfır olarak bulamadığım multiair 105 hp'yi yakaladığım anda kaçırmak istemedim.
Hayırlı olsun diyelim hocam doğru seçim, şiir gibi yazmışsınız ama doğru söze ne denir. Fiat gp deki iç malzeme kalitesizliğini yeni puntolarda düzelterek hem tasarım hemde kaliteyi iyileştirdi ve rakipleriyle yarışır konuma geldi, tek şanssızlığı fiat ön yargılı bi ülkede olması, diğer markaların logoları takılı olsaydı şuan yok satardı :)
Bir önceki aracım 99 model poloydu, ilk aracım olması nedeni ile çok farklı anlamlar yüklediğimi şimdi kabulleniyorum, fakat performans konusunda 1.6 tam otomatik polo ile 1.4 dualogic GP arasında ciddi fark var, açıkçası 99 model WV , şu an kullandığım 2009 GP ye fark atar, ama şu var ki, bu aracı almadan önce kulağıma gelen bir sürü olumsuz eleştiriye ve "Fiat alınmaz , sorunlu vs.." hepimzin bildiği ön yargılara karşın şunu söylemem gerekir, öncelikle GP yi aldığım tarihten bu yana ne teknik ne mekanik bir problem yaşamadım, hemen her parça sorunsuz işliyor, genel bakım ve kontrol için gittiği iki servis dışında motor kaputunu açmadım diyebilirim, bu da bana güven veriyor, bununla beraber bu araç B+ sayılacak bir segmentte yani çok küçük değil , benim gibi 100 küsür kilo ve 180+ uzunlukta biri için oldukça da rahat , Ailem de rahat ediyor, B segmentindeki diğer modellere göre en az 50-70 lt arası daha iyi bir bagaj hacmi var, en büyük boy iki bavul rahatça giriyor, Meserati ile ortak çizgiler taşıdığından olsa gerek hala ilk çıktığından bu yana yakışıklı bir araç, ben ilk aldığımda performansı kafaya takıp tekrar alman ekolüne yönelsem mi derken şimdilerde model yükseltmek ya da GP nin abisi Bravo ya da geçebilirim diyorum, tabii kısmet, ama özetle şunu söylemek gerek onun bunun dediğine bakmak yerine benim gibi internette yer alan teknik incelemeleri ve ekonomik özellikleri de dikkate alın, ben şu an GP sahibi olarak pişman değilim.
kardeşim araba işinden anladığın anlaşılıyor çünkü bu fiyatlara alınabilecek en kaliteli ve en dolu arabayı almışsın...
Fiatın bu anlayışı yıkabilmesi için önce gidip tofaşı satın alması gerekiyor çünkü bunu size söyleyen insanlar hala tofaş ile fiat arasındaki farkı bilmiyor.
Grande puntonun,
üretildiğinde ülkesindeki satılan 7 araçtan biri olduğunu
dünya krizi döneminde fiata lokomotiflik yapan bir araç olduğunu,
alfa romeo, lancia, jeep, ferrai (artık satıldı) markalarının bu araçla aynı grup olduğunu biliyorlarmı acaba ????
fiat türkiyedeki pazarla uğraşmıyor çünkü türklerin ne kadar sabit fikirli olduğunu bence en az bizim kadar iyi biliyor. Ayrıca dünya pazarının iyi olduğunu ve bu yüzden önyargılı insanlardan oluşan bu pazara enerjisini ayırmadığını düşünüyorum.
Önceleri banada aynı şeyi söylüyorlardı. hatta en dolu opel corsası bulunan arkadaşım "keşke opel alsaydın en azından avrupa malı bir araç olurdu" demişti dekendisine "italya asyaya taşındı da benimmi haberim yok" diyerek aracımı bir kez kullanmasına izin vermiştim. Şu anda kendisi evo sahibi ;)
Ben tam dolu 2007 model emotion aracımı 2012 başında 25500 e aldım ve asla pişman olmadım...
aracınız hayırlı olsun. daha binmek nasip olmadı, ben de merak ediyorum aslında kırbacın altındaki 105 beygiri :D
"hayırlı olsun"lar, "kazasız belasız"lar için teşekkürler.
işlemler tamamlanabilirse bu akşam teslim alacağım arabayı. sonrasında fotoğraflar ve görüşlerimi paylaşırım.
bu başlığı okuyup da Punto almaktan vazgeçme noktasında olanlar varsa eğer.
yapmayın.
hayatınızın hatası olur.
o vazgeçme noktasına yaklaşıp da buradaki arkadaşlar ve internette yabancı sitelerde yaptığım araştırma, okuduğum yorumlar vs. ile arabayı almakta karar kılmış biri olarak söylüyorum.
hiç tereddüte düşmeden alın.
Bugün teslim aldım aracımı. 105 hp 1,4 multiair, lounge, esp, skydome... şahane bir metalik petrol yeşili renk...
ilk anda blu&me ile telefon eşleştirildi ve ben yola çıktığım anda telefon geldi. daha ilk sürüşümde kullanmış oldum bu özelliği ve bayıldım.
city direksiyon olağanüstü.
arabanın sessizliği ve sürüş keyfi nefis. hatta aracın sessizliği nedeniyle start&stop'un çalışıp çalışmadığını anlamadım :)
daha ilk sürüşümde (bayiden evime kadar 3 km) hillholder çok işime yaradı. üstelik yokuş aşağı ve önümdeki arabanın burnunun dibine girerek park ettim. sonra oradan almak isteyince araya bidon filan koydum bir çeşit ön park sensörü olsun diye :) ama frenden ayağımı çektiğim anda içim rahatladı.
aracın iç tasarımı nefis. akşam kullandım ve ışıklandırma ve gösterge bölümüne hayran kaldım.
kol dayama, el frenini engellese de vites konusunda sorun çıkarmıyor, hatta sürüş keyfini artırıyor.
park ettiğim yerde (hemen penceremin altı) arada bir seyrediyorum da... öyle ön kısmının maserati görünüşü ve gece ışıklarında şahane görünen metalik petrol yeşili ve siyah tavan...
çok güzel araba be...
Güle güle kullanın :) Ben de zaman zaman camdan izliyorum. Kapalı garaja koyduğumda yanına gidip bakıyorum. Hanım "deli misin" diyor, kadınlar anlamıyor bizi (söz meclisten dışarı).
Ön yargılı olmamak lazım ben tam 3 tane opel corsa eskitmiş biri olarak şunu söyleyebilirim. opel corsanın artıkları; işçilik iyi malzeme kalitesi iyi, klasik alman markasının tüm özelliklerini taşıyor, eksileri ise; yüksek parça fiyatı, konfor eksikliği (özellikle amartisörler kazık gibi, klasik alman sertliği) fiat a göre yüksek bakım maliyeti. puntonun artıları; donanım bakımında çok zengin neredeyse üst segment araçlarla aynı donanım, rahat, ucuz parça ve bakım birde corsa ile kıyaslarsak yakıt birazda olsa fazla gibi. eksileri ise; narin bir yapısı var gibi izlenim oluştu bende yani biraz sert ve hor kullansak çabuk dökülecek gibi geliyor. ama şu bir gerçek opel corsa vs punto evo kıyaslaması yaparsak aynı donanımdaki corsaya en az 10.000 tl daha fiyat farkı vermek gerekir diye düşünüyorum. bu arada aracım punto evo dynamic 1.3 euro 5 full donanımlı 7 hava yastığı, asr,esp, s&s yağmur sensorü vs.... yinede her iki araçta açıklarını diğer yönden kapatıyor. bide corsanın piyasası punto ya göre daha iyi çok kolay satılıyor.