61 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Arabayı debriyaja basarak mı çalıştırıyorsunuz??

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Cem Doğu
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/03/2013
    Mesajlar
    1.764
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 510

    Standart

    vallahi basmazsanız, dişliler aktif.basarsanız bilye aktif.iki ucu pisli değnek bu.öyle kısa vadede hiçbir sorun olmaz.hele ki aküyle ilgili aracı çalıştırırken hiçbir sorun olmaz.sonuçta araba kapalıyken akü tek başına bi organ oluyor.araç çalıştıktan sonra zaten sorun yok.

    ben de alışmışım hep basıyorum debriyaja.yokuşta sorun olur yanlız.Fren araç kapalıyken şişkin olduğu için, debriyaja basınca araba ufak ta olsa bi kayar şöyle sert basmanız gerekir.deneyin anlarsınız zaten.frene bassanız da içiniz rahat etmez bi.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı cemdogu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vallahi basmazsanız, dişliler aktif.basarsanız bilye aktif.iki ucu pisli değnek bu.öyle kısa vadede hiçbir sorun olmaz.hele ki aküyle ilgili aracı çalıştırırken hiçbir sorun olmaz.sonuçta araba kapalıyken akü tek başına bi organ oluyor.araç çalıştıktan sonra zaten sorun yok.

    ben de alışmışım hep basıyorum debriyaja.yokuşta sorun olur yanlız.Fren araç kapalıyken şişkin olduğu için, debriyaja basınca araba ufak ta olsa bi kayar şöyle sert basmanız gerekir.deneyin anlarsınız zaten.frene bassanız da içiniz rahat etmez bi.
    Dişliler/baskıBalata aktifken zaten araç çalıştırılmaz, çalıştırmayı denerseniz nedenini net anlarsınız (KÜçükken, Traktörde, önümde koca bir kaya varken bunu çok kötü bir şekilde tecrübe ettim :s )

    O yüzden ya boşa atarız, ya da debriyaja basarız çalıştırmadan önce.

    ***O yüzden en güzeli, aracı boşa atarak frenle çalıştırmaktır

  4. #3
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dişliler/baskıBalata aktifken zaten araç çalıştırılmaz, çalıştırmayı denerseniz nedenini net anlarsınız (KÜçükken, Traktörde, önümde koca bir kaya varken bunu çok kötü bir şekilde tecrübe ettim :s )

    O yüzden ya boşa atarız, ya da debriyaja basarız çalıştırmadan önce.

    ***O yüzden en güzeli, aracı boşa atarak frenle çalıştırmaktır
    Furkan, fren olmazsa olmaz zaten, haklısın...

  5. #4
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Furkan, fren olmazsa olmaz zaten, haklısın...
    Olay fren de değil tabiki, o da bir güvence sadece

    Ben bu işi algılayana kadar onlarca video seyrettim, çok uğraştırmıştım, çok keyifli bir konu bu motor şanzıman ilişkisi. arkadaşlar da faydalansın istiyorum, bu videolar çok faydalı bu noktada çok detaylı ve görsel olarak çok net anlatıyor durumu

  6. #5
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olay fren de değil tabiki, o da bir güvence sadece

    Ben bu işi algılayana kadar onlarca video seyrettim, çok uğraştırmıştım, çok keyifli bir konu bu motor şanzıman ilişkisi. arkadaşlar da faydalansın istiyorum, bu videolar çok faydalı bu noktada çok detaylı ve görsel olarak çok net anlatıyor durumu
    Furkan zaten konu motorun daha kolay çalışması ise debriyaja basmanın faydası kesinlikle vardır,

    Konu debriyaja basmanın baskı-balata sistemine bir zararı var mı ise debriyaja her basma sisteminin kullanımı demek o da sitemin aşınması demektir,

    Yani sorun konuyu hangi açıdan düşündüğümüz sanırım ?

  7. #6
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Furkan zaten konu motorun daha kolay çalışması ise debriyaja basmanın faydası kesinlikle vardır,
    Doğru dediniz.

    Şöyle birşey var dediğinizi destekler:

    Debriyaja bastığınızda, baskı balata ve şanzıman mili motordan ayrılır. İlk marşta dönen kütle bir miktar azalır. Bu durumda teorik olarak, akü problemi çeken araçlarda debriyaja basmak motorun çalışmasını kolaylaştırır. Kar zarar ilişkisi kullanıcıya kalmış artık, debriyaj bilyesi kolay kolay bozulmaz herhalde..


    Benim demem şu ki: (Zarar kar ilişkisi )

    Zaten araç çalıştırılırken motorun boşta/şanzımandan ayrık olması şarttır. Bu da sadece iki şekilde gerçekleşir:

    1- Ya Debriyaja basılı olarak çalıştırırsınız
    2- Ya da aracı boşa alırsınız.

    ikince yolla yaparsanız, daha az zarardasınız demektir.
    Konu celenlee tarafından (04/07/2013 Saat 10:08 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Debriyaja basmaktan olmus !!!
    canberk tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 38
    Son Mesaj: 05/12/2012, 01:20
  2. Debriyaja basınca ses değişiyor
    macman tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 12/10/2011, 23:28
  3. Debriyaja basınca gelen gıcırtı
    Can_SOLEY tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 13/10/2010, 21:40
  4. Debriyaja basınca gelen ses
    yerolan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/03/2007, 10:40

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com