39 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Bunun adına eziyet derler (Alıntıdır)

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı Merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Halil bey benim yukaridaki alintilanmis mesajdan anladigim kadari ile is mahkemeye tasinana kadar zaten garanti kapsaminda tamir edilecekmis, ancak aracin sahibi bunu tercih etmemis. Ve mahkeme yoluna gitmis. Dogal olarak ihtilafli bir konu oldugu icin aracin tamir sureci durdurulmus.

    Bazi seyleri ayirmak lazim. Eger dogus aracin tamirini kabul etmese ya da ucret talep etmis olsa o durumda zaten tuketici yasasina gore suclu duruma duserdi. Ancak onlar zaten bunu yapmamislar. Hatta mecbur olmadiklari halde motorun icinde sorun oldugunu musteriye bildirip onay almislar. Yasaya gore bunu yapmak zorunda da degiller. Aracinizi servise teslim ettiginiz andan itibaren onlarin sorumlulugundadir. Onlarin onayi olmaksizin arabanizi servisten cikartamazsiniz bile. Evet dogru anladiniz, kendi arabanizi onlarin onayi olmadan servisten alip cikamazsiniz. Hatta soyle soyleyeyim, adamin sizi durdurmasina bile gerek yok. Arabayi alma demesi adli acidan yeterli. Ben alma dedim gene de aldi derse direk gasp sucu ile yargilanirsiniz. Bu sadece araba icin degil, TV cep telefonu vs vs her ne alet olursa olsun hepsi icin gecerli. Onun icin servise girdiginizde size kagit imzalatiyorlar. Bu sadece yetkili servisler icin falanda degil, resmi olarak o isi yapan her servis icin gecerli bir kural. O nedenle servis her sekilde bu isten yirtar. Garanti prosedurunu isletmis, aracin sorununu tespit etmis, ve onarimina baslamis. Buradaki sorun musteri beklentisinin farkli olmasindan kaynaklaniyor. Muhtemelen o aracin sahibi araci geri verip yenisini ya da parasini almayi falan dusunuyordu. Tabi bunu oyle zirt diye yapmiyorlar. Tamir opsiyonu varsa ve tuketici kanununda yazan sinirlarin disina cikilmadigi surece kolay kolay araba degisimi olmaz.

    Kisacasi bu isten kolay kolay birsey cikmaz. Uzun surer ve sinirlerin altust olmasinin disinda da kolay kolay cozume ulasamazsiniz. Bu sureci iki kez yasadim, her ikisinde de araci iade ettim. Bu islemleri, sureci ve yasalari gayet iyi bilirim. Almanyadaki indirim oranini bildigimden de iyi hatta..
    eğer prosedürü biliyorsanız bu işten de çok şey çıkar. mevzu bahis olan araç sahibi servislerle uğraşacağına vw almanyaya mail çekseydi şimdiye çözüme ulaşırdı diye düşünüyorum. benim söylemek istediğim bu kişinin başına gelen olay değil benim demek istediğim neden 50 60 hatta jette gibi bir araca dizel diye 72bin tl para bayılıp 3 5 ay araç bekleniyor onu anlamıyorum bugün o kadar param olsa jettayla uğraşacağıma gider 2.el bi c180 çekerim varsın benzinli olsun en azından kendinden yıldızlı olan bir araca binmiş olurum bizim insanımızın mantığını çözmek imkansız nediyim herkesin kendi düşüncesi. ama önceki mesajımda da dediğim gibi vw hele sıfır Allaha büyük konuşmayım hiç niyetim yok kendimi yolunacak kaz gibi gösteremem.

  2. #2
    Mert Kib
    Merruse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2013
    Mesajlar
    142
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer prosedürü biliyorsanız bu işten de çok şey çıkar. mevzu bahis olan araç sahibi servislerle uğraşacağına vw almanyaya mail çekseydi şimdiye çözüme ulaşırdı diye düşünüyorum.
    Emin olun proseduru gayet iyi biliyorum. Başka bir markayla iki kez benzer süreç yaşadım ve her ikisi de benim lehime sonuçlandı. Almanyaya mail atarmış çözülürmüş onlar farklı konular. Ancak yasal olarak birşey elde etmesi çok zor. Haksız ya da haklı olduğu için değil, servis işin kuralına göre davrandığı için.

    Garanti denen zımbırtı bunun için icat edilmiştir. Eğer satın alınan malda imalat sürecinden kaynaklanan bir sorun varsa, imal eden, ithal eden, temsilci, satan her kim varsa bundan sorumludur ve sorunu gidermek için gerekli işlemi yapmak zorundadır. Ama bu sorunun giderilmesi demek aracın iade alınıp yenisinin verilmesi demek değil. Aracın sorununun giderilmesi. Motor yapılacaksa motor yapacaklar, değişmesi gerekiyorsa değiştirecekler. Ama işin garip tarafı buna da aynı merciinin karar vermesi gerektiği. Yani sorunun nasıl çözümleneceğine "yetkili servis" karar veriyor. E bu durumda da karar vermiş ve sorunun çözümüne yönelik adım atmışlar. Beğenirsiniz ya da beğenmezsiniz ancak adamlar işi kuralına göre yapmışlar. O nedenle birşey çıkmaz. Tüketici kanunu desek ondan da birşey çıkmaz çünkü araç yolda kalmamış ve kullanımını imkansız kılan bir sorun yaşanmamış. Dahası tekrarlanan bir durumda sözkonusu değil. Evet daha önce gitmiş, ancak ikinci gidişinde sorunun çözülmesi iradesi gösterilmiş. Kısacası işi kuralına göre oynamışlar. He Almanya ya erişirmiş te onlar müdahale edermişte... Bunlar Almanların kendi iyi niyeti ve insiyatifi ile ilgili konular.
    Konu Merruse tarafından (14/05/2013 Saat 16:20 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Ölümüne susamış diye buna derler
    lektonstar17 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 54
    Son Mesaj: 23/05/2013, 23:23
  2. Bunun adına ne derseniz o
    tayfun1114 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 02/03/2013, 14:14
  3. Fiat Arabası Dayanmaz Derler
    vacca tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 29/05/2012, 17:48
  4. Efsane murata bu kadar eziyet edilir mi? :D
    m_cevik tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 08/12/2010, 18:05
  5. Çarşamba'nın gelişi salı'dan belli olurmuş derler
    farukileri tarafından İstanbul forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21/07/2010, 00:43

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com