Geçmiş olsun dostum bi arkadaşımda 2011 evo ile 3 takla attı. Hava yastıkları açılmadı ne yazıkki, demekki 3 takladan sonra burun üstü çakılması gerekiyormuş.!
Printable View
Geçmiş olsun dostum bi arkadaşımda 2011 evo ile 3 takla attı. Hava yastıkları açılmadı ne yazıkki, demekki 3 takladan sonra burun üstü çakılması gerekiyormuş.!
öncelikle gecmiş olsun ancak bu sekilde kazalarda ne marka olursa olsun %90 airbagler acılmıyor zaten . nette fiattan opele hatta mercedese milyonlarca ornek bulabilirsiniz.
gecmiş olsun kardeşim
Öncelikle geçmiş olsun .araçlarımıza çamur atmaya gerek yok hangi araç olursa olsun ön tamppndan darbe almayınca airbag açılmaz ncap testlerine bakın kafadan duvara girdiğinde ön airbag ya da yandan darbe aldığında sadece perde hava yastıkları açılır.
takla atan arkadaş yandan darbe alıp takla atsaydı perde yastıkları açılırdı. Tekrar geçmiş olsun Allah beterinden korusun.
son yıllarda araçları hafifletmek adına resmen kağıt gibi yapıyorlar...tamponlar plastik, kaporta ince vs vs..... insan eski ope'lleri cadillac'ları özlüyor hani...demirden tampon ve kalın sac....geçmişler olsun hocam...fiat'ı sevmiyor olmama rağmen şunu söyleyebilirim; ne yazık ki şimdiki araçlar genelde böyle...markada sorun yok bence...
Öncelikle geçmiş olsun. Allah daha beterlerinden esirgesin. Ufak tefek sıyrıklarla atlatmanız ve aramızda olmanız sevindirici. Bir punto gider başkası gelir, daha iyisi gelir önemli olan size bir şey olmaması.
Öte yandan airbag açılmama olayına gelirsek... Ben sadece fiata yıkılacak bir durum olmadığını düşünüyorum. Pert olup (ciddi anlamda önden yandan darbe alarak) hiç bir tane airbag açmayan Avensisler de var. Yani bu olay markaya mal edilecek bir şey değil ki bazı durumlarda daha tehlikeli olabileceği gerekçesiyle airbagler açılmaz. Bildiğim kadarıyla belli bir hızın altında da açılmıyor airbagler.
Bununla geçmiş olsun diyelim. Umarım aracınız kaskoluydu ve değerini almanız mümkün olur.
Geçmiş olsun.....Şu şehir magandalarının yaptığına bak ford ka ile alkollü ve süratli geliyor suçu olmayan adama çarpıyor arabasını mahvediyor insanın sinirlenmemesi mümkün değil, o kadar cezalar artırıldı yine aynı, madem alkollü geçtin direksiyon başına bari en yavaş şekilde git pervasız...
Hocam geçmiş olsun.
Bıktım ben artık bu Angara nın ayyaşlarından. Ne pavyonları ne içkileri ne sıçkıları bitmiyor.
İNSAN EVLADI yazmışsın ama bence alkollü direksiyona geçene HAYVAN EVLADI bile denmez.
Hukuki yollardan peşini bırakmazsan bu gereksizin belki aklı başına gelir.
Geçmiş olsun.
geçmişler olsun Allah bi daha göstermesin...
geçmiş olsun babacan canın sağolsun canına bir zarar gelmemiş ya onada şükür...hoş mal canın yongasıdır ama sağlık olduktan sonra birşeyleri yerine koyabilirsin...
Belli bir standardı yok sanırım:)
Çünkü puntosu olan bir müşterim yolu ayıran kaldırım taşına ortadan giriyor.Ve sürücü-yolcu airbagleri patladı.
Aracın değil tamponu, sinyal far bile kırılmadı.
Mutlaka alt taraftan airbag sensörlerine girdi ve ikisinide patlattı.
Airbaglar zaten sadece çok ağır kazalarda açılıyor... Bence gayet iyi kurtarmışsınız sonuçta aramızdasınız... Airbag patlasa şuan bile 19000 TL dediğiniz rakam 30000 olurdu.. tekrar geçmiş olsun..
Geçmiş olsun
Geçmiş olsun, Allah beterinden korusun. Benim de en çekindiğim ve korktuğum şey, kendini bilmez bir insan artığı yüzünden hasar almak, yaralanmak. Yıllardır İstanbul trafiğinde motosiklet de kullanırım araba da. Kazaların ucundan kıyısından kurtardığımı çok oldu ama işte dengesiz insanlar çok etrafta.Sen gözün gibi bak, çok dikkatli bir sürücü ol, bir insan artığı gelsin her şeyi mahvetsin. Arkadaşın yaralanmasına ve aracının pert olmasına sebep olan herif ölseydi bir vah bile demezdim. Cehennemin dibine kadar yolu var. Ha zaten cehenneme gidecek pis alkolik. Tekrar geçmiş olsun.
Günümüzde üretilen modern araçlar onlardan çok daha güvenlidir. youtubede testleride var.bir aracın demir yığını olması güvenli olduğu anlamına gelmez.önemli olan aracın darbe anında maruz kaldığı kinetik enerjiyi sönümleyerek yaşam alanını koruyabilmesidir.zaten belli bir süratin üzerine çıkıldığında çarpma anında maruz kaldığınız enerji iç organlarınızı parçalayacaktır.Modern araçların kaportasını tamamlayan tampon, çamurluk gibi plastik aksamlar yaya güvenliği içindir. olası yaya araç kazalarında yayaların alacağı hasarı azaltmak adına metal gibi rijit değilde plastik gibi esneyebilen yapılar daha az yaralanmaya sebep olmaktadır.plastik parçalar buna ek olarak çarpma anında parçalanarak çarpma kaynaklı enerjinin sönümlenmesine yardımcı olmaktdır.Önemli olana aracın şasesinin sağlam olmasıdır.Kaporta bir nevi elbisedir.güvenlik ve sağlamlığa 1.derecede etkisi yoktur.Zaten metalürijide yaşanan gelişmeler ile çeliğin mukavameti, galvanizleme ile paslanamaya diğer nedenlerden oluşan korozyona dayanıklılığı artmıştır.kaynak teknolojisindeki gelişmeler laser kaynak kullanımı, CAD-CAM uygulamaları ve çarpma simülasyonları ile şaselerde mukavamet oldukça arttırılmıştır.kısaca eskiden 1-1,5 mm sac presle yapılan araçlar günümüze 0,5-0,8 mm ile aynı mukavete ulaşmakta üstelik daha hafif ve güvenli olarak yollarda boy gösterebilmektedirler.Diğer yandan göz ardı edilen çevre ve doğa güvenliğine de hafiflikleri nedeni ile katkıda bulunmakta; daha küçük motorlar daha az yakıt yakarak eski araçlara nazaran düşük miktarda co2 ve nox salarak olumlu katkıda sağlanmaktadır.
bu arad arkadaşım geçmiş olsun.sana bir şey olmamış.kabin başarı ile sizi muhafaza etmiş.benim araçda alt gergi demirini rögara vurunca bütün airbaglari açtı mesela üstelik 15-20km hızım ya vardı ya yoktu
Sevgili kardeş.
O dediğin araçlarla 100 km de 20 litre benzin yakıp 0-100 ü 20 sn de yapıyordu insanlar. Kafa kafaya çarpışınca da ölüm kesin oluyordu. Bu sebeple arkadaşımız ufak tefek sıyrıkla atlattığı için şükredelim. Ama bu araçlarımızın karton kutu olduğu anlamına gelmesin. Emniyet kemeri takılı olan ve kurallara uyan bir aracın içinde ki insanlar bile ölebiliyor kazalar sonucu. Trafik demek karşılıklı iki tarafın ortak kullanımında olan bir alan karşındakine saygı göstermesini çok iyi beceremeyen bir toplum olduğumuzdan bu tip kazalar sonucu gözümüzden sakındığımız araçlarımız canımızdan çok sevdiklerimiz yaralanıyo hatta ölüyorlar. Bu sebeple sağlam çekirdek yumuşak kabuk tasarlanan araçlarımıza güle güle binelim. LÜTFEN TRAFİKTE SAYGI.
+1
çok geçmiş olsun ancak alıntı yaptığım arkadaşın verdiği bilgi doğru belli noktalardan çarpmalarda airbag ler açılıyor bu sadece punto değil bütün araçlar için aynıdır 2 ay önce arkadaşın 2011 fiesta sına bir broadway yan kapıdan girmişti yolcu koltuğunda oturan Allah tan yoktu aracın neredeyse vitesin oraya kadar göçmüş ancak ne sürücü ne yolcu airbag leri açılmıştı ekspertiz yapan kişide airbag noktalarına denk gelmediği için açılmamasının normal olduğunu söylemişti
geçmiş olsun