Turbo...
Dun aracim 99.999km ve sonrasinda 100.000kmye ulasti fakat son 3-4 gundur islik calisyor ve cok gurultulu calismaya basladi. Islik motordan geliyor. Sebebi nedir bilen var mi?
GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
Turbo...
قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
“Şüphesiz benim namazım da, diğer ibadetlerim de, yaşamam da, ölümüm de âlemlerin Rabbi Allah içindir.” En-am Suresi 162. ayet
Çok üzgünüm ama büyük ihtimalle turbo.. Yine de umuyorum ki turbo hortumunda kaçak vardır, turbonuzda değil...
M.K.ATATÜRK
Ses yüksek ve cıyırtılı ise manifolt ve turbo arasında bir conta var. Conta patlatmış olabilir. Babamın lineada başımıza gelmişti. Ama ince ıslık sesi gibiyse ve hortumlar sağlamsa turbo milleri aşınmış ve masraf demektir !Geçmiş olsun...
قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
“Şüphesiz benim namazım da, diğer ibadetlerim de, yaşamam da, ölümüm de âlemlerin Rabbi Allah içindir.” En-am Suresi 162. ayet
Ali büyük ihtimalle turbo hortumundan meydana geliyor, izmire gideerken benede olmuştu hafif ıslık sonradan şiddeti artttı sağolsun haletmişti.
Turbo devreye girmeden ıslık çalarmı?Ben çalışırken ıslık çaldığını anladım..Yanlışmı anladım acaba?
Konu fotobelit tarafından (15/03/2013 Saat 12:07 ) değiştirilmiştir.
bende de aynı ses vardı servis opet yağ koymuştu yağı değiştirdim düzeldi.
1.3 MJ 75 BG 3.3lt/100Km
Valla bende ki oyle asiri duzeyde degil. Ama cam acikkende kapaliykende 2300dd'den sonra islik caliyoruz ve cok canimi skiyor bakalim ne olacak ilk firsatta gidecegim abinin yanina...
GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
evet bende de çok yüksek değildi ama herzaman gelen sesten farklı gelmekteydi yukarıda yazdığım gibi yağı değiştirdikten sonra ne ses mes kalmadı.
1.3 MJ 75 BG 3.3lt/100Km
قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
“Şüphesiz benim namazım da, diğer ibadetlerim de, yaşamam da, ölümüm de âlemlerin Rabbi Allah içindir.” En-am Suresi 162. ayet
Bnim arabadada ıslık değil ama ufaktan bi hırıltı yapıyor)) bu ses benim çok hoşuma gidiyor
))
arkadaşlar aracımı alalı 15 gün olacak daha önce lpg li kullandığım için ilk dizelim elimden geldiğince ilk kalkış yapmadan rolantide 30-45 saniye bekliyorum aynı şekilde stop etmeden öncede yine aynı süre bekleyip kapatıyorum aracı marşı çevirirken debriyajı basarak çalıştırıyorum araç henüz 18200 de ama yinede problem çıksın istemiyorum özellikle turbo ile ilgili başka dikkat etmem gereken varmı ha bide eski lpg li aracımda genelde hep boşa sallardım bunda hep vitesle iniyorum rampaları çünkü boşa alınca turbo soğuyormuş dediler.
İlk kalkış ve stop öncesi turbodaki yağlamanın devamı açısından beklemek önemli. Araç turbolu olsada olmasada genelde boşta gitmemek lazım. Aracının alt devirlerde bayılmamasını istiyorsan 1. Vites hariç 2.500dd aşağısında vites değiştirme![]()
Nice 100.000 lerinize , henüz gelmeyenlere de nasip eylesin Mevlam, benim 39.000 küsür var size yetişmeme![]()
Konu akca37 tarafından (16/03/2013 Saat 03:01 ) değiştirilmiştir. Sebep: foto ekleme
Özgürlüğün Yolunu Aç...
İlk kalkış önemli değil..Sadece motor ısınana kadar aracı zorlamamak(yüksek devir yapmamak) gerekir..Sadece aracı stop ederken bir müddet(Yaptıgımız yola göre (20 sn veya2 Dk.kısa bir mesafe ise gerek yok)beklemeli..Arkadaş 2300 dvr.dediğine göre turbo oldugu kesinleşti bence..
Aracın yağ değişim periyotlarını kısaltabilirsiniz ben de ford fusion 16 TDCI vardı çok gerekli görülmese de 7500- 8000kmde bir yağ değişimi yapardım.. Ayrıca yağ filtresi bakımlarınızı da aksatmayın turbo yağ ile soğuyan bi parça neticede filtrenin parçalanıp mikro boyutta da olsa turbo pervanelerine kaçması o yüksek devirlerde eğilmeye neden olabilir. Siz aracınıza bakarsanız o da size o oranda bakıyor benim aracım aralık 2006 üretimiydi ve satmadan dyno teste soktuğumuzda %99performans elde ettik.
M.K.ATATÜRK
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri