Geçmiş olsun, dediginiz yerde asfalt oldukca fazla asinmis, başka herhangi bir yere göre daha fazla araci yavaşlatmak lazım
Printable View
Geçmiş olsun, dediginiz yerde asfalt oldukca fazla asinmis, başka herhangi bir yere göre daha fazla araci yavaşlatmak lazım
195 lastik takarsanız daha iyi yol tutarsınız yakıta gelince fark etmezsiniz.Belki ortalama yakıta 100km de 0,1-0,3 lt. arası bir artma olur.
Geçmiş olsun... Bence punto sizin stilinize uygun bir araç değil gibi duruyor... Kendiniz de bahsetmişsiniz eğer olmazsa satarım diye... Bence sürüş stilinizde yumuşatma yaparak da bu tür sorunların önüne geçebilirsiniz...
Emrah hocam çok iddalı bir cümle olmuş... Fiesta ve i20 troy punto evo dan daha iyi bir yol tutuşuna sahip olduğu otomobil testleri yapanlar tarafından onaylandı... Punto nın süspansiyonlarının biraz daha sertleştirilirse yan yatma sorunu çözülebilir diye düşünüyorum...
Simdi lastikleri degistirdim arkadaslar muhtemelen aksamustude yay konusuna bakacagim. Sadece lastiklerle bile biraz olsun güven verdi bana 35mm'lik yaylarla bu ise kokunden cozum bulacagima inaniyorum :) en olmadi coil diye bisey uretmis adamlar 25-55mm coil alicam :)
Sent my iPhone using
hayırlı olsun :)
Tesekkurler :)
Good Year GT3 185.65.15 aldim lastikleri bakalim eve gelene kadar 7-8km kullandim iyi duruyorlardi. Sali gunu Ankara-Antalya yapacagim o zaman belli eder kendini...
Sent my iPhone using
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın.
bizim EVO larda fabrika çıkışı aracın üstünde gelen lastik kuru asfaltta yol tutuşu gerçekten güzel frenleme vs bi sıkıntı yaşamadım 33 bin km oldu
ıslak zeminde kuru zemindekiler gibi aynı şeyi söyleyemem ESP yoksa araç kaymaya müsait oluyor , yağmurlu havalarda ABS gereksiz yere vuruyor , kullanan biri olarak yağmurlu havada virajlara dikkat edin
lastik çok taş topluyor bu arada :D
Gp nin yol tutuşu kesinlikle kötü değil.Ben gp ile girdiğim viraja vw bora ile girememiştim.Şpin atma olayına gelirsek;eğer lastikler kötüyse zaten aracın süspansiyon sistemi sert olduğu için kayma eğilimi göstermesi normal.Eğer amortisörler yumuşak olsaydı araç kayma yerine yana doğru yatardı.
Gecmis olsun.
lastikler 175 65 15 e göre nasıl farketti yani taktığınızda 1 cm falan azaldı mı tekerlek çamurluk arası mesafe ona dikkat ettiniz mi :D ??
ayrıca yayı hr tavsiye ederim bir giriyorum virajlara makaslara öyle böyle değil :D tek korkum lastikler 175 65 15 olduğundan..
Not: hemen yapıştırırım soruyu ömerim anladın onu sen :D
175 65 15 ile 185 65 15 arasında çok fark oluyor yüzde hesabı ile hesaplanıyor ve 1 cm civarında yanak farkı oluyor üst alt 1 er den hesaplasan 2 cm eder :) Ondan sordum hatta gittim lastikçiye iki lastiği yan yana koydum bariz fark vardı :D:D
Sonra birmota söve söve gittim eve :D
Geçmiş olsun . Yanlız ben süspansiyon konusunda sizin gibi düşünmüyorum. tecrübelerime göre B sınıfında referans kabul edilebilecek kadar güzel Puntonun yol tutuşu. Çok derin virajlardan yüksek hızla geçtiğim çok oldu. Bir kere bu aracın gezdiğini görmedim. ne arkasını ne önünü atmıyor. lastikleriç 205/40/17 yeni. Bence suçu lastiklerde bulun
Hocam zaten ABS ıslak zeminde performansı kuru zemine göre daha kötü oluyor diye biliyorum...
Hocam anlaşılan i20 troy a binmemişsin :=) Punto yu ezmem neden ezeyim ki ? Bunu araştırırsanız i20 troy un punto evolardan daha iyi yol tutuşuna sahip olduğunu araç testi yapanlardan görebilirsiniz... Benim araç üzerinde 185 60 R 15 Dunlop Sport 01 lastik var ve şu ana kadar memnun kaldım... 50km/h yazan köprü dönemicine 80km/h ile girdim ne yana yatma ne yoldan sapma hiç bişi olmadı... Ayrıca i30 u punto ile kıyaslayamazsınız i30 un dengi punto değil... hele şimdiki i30 205 lik lastik ile çıkıyor yola :=)))
Fiat Punto Evo - Hyundai i20 Karşılaştırması // ototest.tv - YouTube
3:55 dk da ki adamın sözüne dikkat çekerim...
Arkadaslarin dedigi gibi sinia punto yol tutus konusunda gercekten üstün.Yeni fiestayi da kullandim.bence punto daha basarili.i20 yi kuyaslamiyorum bile teneke yigini bir arac.