Tüm yarı otomatikler yokuşta sorun yaratıyor. Ama duologic vs multimode dersek fikrim yok...
merhaba,
haftasonu bir toyota corolla 2010 model M-M şanzımanlı kullanma fırsatım oldu. %5 - %7 gibi bir eğimli yokuşa geldik, yokuş 300-400 metre civarında idi.. araç 2. vitesten toparlayıp kendi kendine gazı neredeyse diplememe rağmen 1. vitese almadı, ben manuel değiştirmek zorunda kaldım, sonra tekrar aynı şekilde başka yollarda denedim.. aracın sahibi bu durumdan şikayetçiydi..
dualogic te de böyle durumlar oluyor mu, araç toparlaması gereken yerlerde bir düşük vitese alıp toparlıyor mu yoksa benim yaşamış olduğum gibi 1.000-1500 devir arası tırmanmaya mı çalışıyor, tüm yarı-otomatikler böyle mi yoksa..
deneyimler konuşsun lütfen![]()
![]()
Tüm yarı otomatikler yokuşta sorun yaratıyor. Ama duologic vs multimode dersek fikrim yok...
Çoğu yerde, o duruma düşmemek için öncesinden manuel müdehale gerekiyor.
2. Alternatif dip gaz yaptığınızda araç yemiyor ve vites küçültüyor, tabibu 2. alternatif olaaaanaaaaaa kaaadaaaarrr arcınız epeyce yavaşlamış olabiliyor
Bu araç yokuşlarda hill holder yapması gerektiğini biliyor, yani bu araçlarda yokuş sensörü var.
**Peki madem bu araçta bu sensör var, yokuş çıkarken neden vitesi, düz yolda gidermişçesine, yükseltiyor anlamış değilim!!!!
Aynı sensörü gaz tepkimesi için/ vites robot beyni için de kullansana be adam. Madem var öyle bir şey, kullan şu aleti de yokuşlarda cırt cırt vites yükseltmesin!!
Konu celenlee tarafından (02/08/2012 Saat 16:12 ) değiştirilmiştir.
Bizim Dualogic Punto'da böyle bi sorun yok. Multi Mode diğer yarı otomatiklerden daha sorunlu bi vites. multi-modezedeyiz diye bi site bile açmışlardı
bu asılı kalma durumu o zaman birçok araçta söz konusu.. uyanık olup manuele geçip, düşük vites yüksek devir, bildiğimiz klasik babadan kalma mantıkla tırmanmak lazım , tşk![]()
dulogicte aşırı problem olmuyor. Ben yaşamadım yani Eco mode sorun oluşturuoyr yokuşta.
Dualogicimizde gazı köklerseniz önce bir kedi gibi kükreyip çıkamayacağını anlayınca 1. vitese atıyor. Araç yokuşta olduğunu ya da hızlanması gerektiğini dip gazla anlıyor.Olacak o kadar manueli otomatik gibi kullandıran bir robotla çalışan ucuz maliyetli vitesler bunlar. Motor gücü de düşük olunca normaldir alışmaya çalışmak lazım.En güzeli zaman zaman siz de müdahale ederseniz bir tıkla daha mantıklı bir sürüş icra edersiniz.
Konu reddragon tarafından (02/08/2012 Saat 17:50 ) değiştirilmiştir.
cogu arkadas eminim ki sanzumana guncelleme yapmamıstır daha once baska konuda soylemiştim. eger son guncellemeyi yaptırdısanız ki benim yaptıralı 1 sene olcak nerdese dualogic hiz nazlanmadan az gazla bile olsa direk 1.vitese takıyor. ne gazı koklemenize gerek kalıyor guncelleme snrası nede manuele almaya gerek kalıyor
Bravo HGTurbo
Kaan
Konu celenlee tarafından (02/08/2012 Saat 19:26 ) değiştirilmiştir.
Aynen..cep telefonu gibi arabayı bilgisayara bağlayıp internet üzerinden tofaşın ağından yazılım güncelliyorlar, benim araç yokuş aşağı giderken uyarı vermiş sonra uyarı kaybolmuştu.servisi aradım gelin yazılım güncelliyelim demişlerdi ücretsiz, bizim araçlardan sonrakiler sanırım güncel versiyonla geldi.
Yokuşta olduğunu nasıl anlıyor aceba. Hillholder Sensörünü mü kullanıyor yazılım. Araç dizel mi? Dizelse daha rahat tabi.. Kasım ayındaki yıllık bakımda kimse güncellemeden bahsetmedi bana bu kasımda sorayım bakim. İnşallah güncelleyelim derken virüs bulaştırmazlar. Aslında çalışıyorsa dokunma prensibi elekronikte geçerlidir ya nesye...
Yani kendimiz yapamıyoruz demek istemiştim
Sanmıyorum ki fire 1.4 dualogicte bir güncelleme olsun. 2006dan beri yollarda araç.. 6 yıl olmuş, olduysa 1. seri sonrası güncellemişlerdirBenim araç 2009model s2.
Sizin araç yollarda yeni olduğu için, Motor şanzıman uyumu için güncellemeler mevcuttur, sizinki yollara çıktıktan 1 sene sonra güncelleme almış![]()
ya guncellememiş dediğim goturup guncelletmemiştir manasındaydı.
buarada bazı servisleri sıkıstırmazsanız veya sikayetinizi belirtmezseniz yapmıyolar guncellemeyi. 2011 agustos cıkıslı aracımızda bile guncel değildi yazılım. hatta bildigim kadarıyla ocakta falan cıkanlarda bile guncel yazılım yoktu.
bide yazılım sanzumanla ilgili motorla değil. ondan dolayı mjet te olsa fire motorda olsa bence servise gittiğinizde sorun eger oyle sorununuz varsa.
Bravo HGTurbo
Kaan
hatta bahsettiğim guncelleme muhabbeti linkteki konuda da gecmişti
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...tml#post579711
Bravo HGTurbo
Kaan
Motor şanzıman uyumu diye birşey var![]()
Bu arada şanzımanlarımız birbirinden gerek vites sayısı gerek dişlilerin çapları bakımından çoook farklı.
Her iki şanzımana da şu devirde vites yükselt diyemezler![]()
Eski 90lık motor ile , şimdiki 95liğin tork bantları da farklı olduğu, robotun yazılımı eskisinden farklıdır, ve zaman için geri dönüşlere göre güncelleme yapmışlar.
**Zaten sizin bahsettiğiniz güncelleme de 95lik dizeller için çıkmış sadece.
Konu celenlee tarafından (02/08/2012 Saat 21:17 ) değiştirilmiştir.
uyum konusunda en az sizin kadar bilgiyimdir diye dusunuyorum tesekkurler. benim orada o sekilde yazmamın amacı, bazı arkadaslar sanzuman ile motor ecu sunun aynı oldugunu sanıyorlar. bikac kere boyle durumla karsılastım. 2 motorun sanzumanının yazılımıda aynı yazmadım zaten. yazılım sanzumanla ilgili motorunuz ne olursa olsun servise sorun yazdım. diger aracımız Lancia Delta 1.6 mjet onda hala guncelleme yok mesela.
Buarada msjı editlemişiniz son cumleyi şimdi gordum. tam olarak hangi araclarda suanda guncelleme var bilmiyorum ama 120lik bravoda da guncelleme cıktıgını servis solemişti
Bravo HGTurbo
Kaan
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri