Alıntı Luc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

DPF’ye sahip Multijet tiplerinde)
Motor yağı ve yağ filtresi uyarı ışığı
yandığında ve ilgili uyarı mesajı gösterildiğinde
(bkz”Uyarı ışıkları ve mesajları”
bölümü) veya her durumda yılda bir motor yağı
değiştirilmelidir.
Eğer otomobil çoğunlukla şehir içinde kullanılıyorsa,
yağ diğer sürüş koşullarından

daha hızlı bir şekilde bozulacaktır.

O yüzden kesin bir yargıya göre konuşmamakta yarar var diye düşünüyorum. Yağın değişim aralığı her araç ve sürücüye, yol mevsim koşuluna ve yağ markasına göre milyon tane etkene göre değişir.
merakımdan soruyorum euro5 motorlarda tam sentetik yağ kullanılıyor, tam sentetik yağın kullanım ömrü yarı sentetiklere göre daha uzun (kuzenim toyota aracında normal servisin yarı sentetik yağı yerine farkını verip tam sentetik yağ koyduruyor, servis teknisyeniyle olan konuşmada tam sentetiklerin aslında daha uzun ömürlü olduğu ve 15 bin km gidebileceğini ama garantiden dolayı 10 binde bir bakıma getirmek zorunda olduğunu belirtmiş) bu bağlamda euro 5 motora sahip kullanıcılar zaten yağın ortama ömrünün 3/2'sini kullanıp değiştiriyor, ekstradan yağ değişimini öne almak gereklimidir ?

ya da bakımları erkene çekmek yerine rutin bakımlarda yarı sentetik kullanan kullanıcılar farkını ödeyip tam sentetik yağ kullansa aynı kapıya çıkmaz mı?

bakım aralıklarımız zaten yeterince kısa, iki arkadaşımda 1,5 dci megane var, ikisininde ilk bakımlar 20 binde yapıldı, şirkette dizel hyundai var onun bakımı 15 binde bir (yarı sentetik kullanılıyor diye biliyorum) diğer araç benzinli mini countryman 30 bin km bakım aralığı varken bizim araçların zaten düşük olan bakım aralıklarını iredelemek beni şaşırtıyor açıkcası