Yaklaşık 2,5 yıl kullandım, hiçbir sorun çıkarmadı.
Sattım C sınıfı sedan bir araç aldım.
Printable View
Yaklaşık 2,5 yıl kullandım, hiçbir sorun çıkarmadı.
Sattım C sınıfı sedan bir araç aldım.
Punto 1.4 Fire 8V benzinli motor hem ekonomik hem de sorunsuz, benim için güçsüz de sayılmazdı. Şimdi 1.3 95hp multijet kullanıyorum, kesinlikle Punto'ya bakış açınızı değiştirir eğer daha önce bu aracı bu güçle kullanmadıysanız. Kendi bütçemi zorlaya zorlaya gidip 0 dizel-otomatik aldım diye çevremden yemediğim laf kalmadı, şimdi o çevremdekiler aracıma binince laflarını geri alıyorlar. Bu fiyata daha iyisi olmaz, Ferrari'nin , Maserati'nin veya diğer hız makinalarının yanında zaten bu araçlar scooter kalıyor. Lütfen Punto'yu Punto dengi otomobillerle karşılaştırtalım, bunun anlamı şu ; 29000 TL den 49000 TL 'ye hangi Punto , aynı satış bedelli hangi otomobile karşı sönük kalıyor, bence hiçbir model ve donanımlı Punto rakiplerinden daha az donanımlı, daha az ekonomik, daha az güvenilir değil...
alacaksan dizel al,istediğin gibi gez dolaş gözün yakıt ibresinde olmadan,benim gibi:) dizel bakımı ağır değil bence yılda 200-250 olsun canım ne var bunda.ihtiyacına ve parana göre bir orta yol bul...kazasın günler herkese
2008 den beri gp kullanıcısıym. Aracımdam gayet memnunum üniversiteyken mavi renklisi sitenin önü park etmişti aracı epey incemiştim ve o zaman tasarım olarak çok beğenmiştim. Daha sonra arkadaşım aldı ve yakıt konusunda yüzüm hep güleceğini söyledi ve hep yüzüm güldü
Ben alırken o dönemde fiesta ve poloyu incelemiştim. her ikiside donanım fakiri ve b sınıfı araç için epey yüksek fiyat çekiyorlarıdı. bu sebepten dolayı puntoya karar verdim.
Şimdi bi daha punto alırmıyım sorusuna pek zanntemiyorum, özellikle şu konfor açısından eksikliği uzun yolculuklarda yorması ve eskiyen yüzüylede (sürekli makyajla ısıtılıp ısıtılıp önümüze konulması) ve yüksek fiyatlarıyla cazibesini kaybetmeye başladı.
yeni i20 test edip iyice incelemeden karar vermekte istemiyorum. şunuda belirteyip boşline poloya 40 bin vermektense yine punto alırım.
Puntoların bakımları 20000kmde 1. Dizellerin 10000kmde 1 yağ+yağ filtresi değişimi var ekstra...
Üstad puntoya bugün binmiyoruz ilki benzinliydi ikincisi dizel di gerek kitapçığında gerekse serviste bana söyleneni yazdım ? var mı aksini söyleyecek olan elbetteki hangisi dolarsa önce onu yaptırcaksın ha şu da bir gerçek Türkiye nin koşulları çetin old için bu aralıklar düşük bence dizel de en az 20 yapmalı benim görüşüme göre
Peki sizce ikinci el dizel araç almakta bir sakınca varmı özellikle 100.000km yi geçmiş dizel alınmaz diye duyuyorum etrafımdan 150.000 km motorun yenilenmesi gerekiyor gibi şeyler duyuyorum bunlarun gerçeklik payı varmıdır yoksa şehir efsanesi midir ? :)
düzgün kullanılırsa dizellerin motor ömrü 600.000 700.000 km yeterki bakımları düzgün zamanında yapılmış olsun ben de satsam gene punto ya da punto evo alırım 16000 km yol yaptım tık yok
gerçi işin ustası yanıtlamış ama :) km'den ziyade kullanan kişi ve nerede kullanıldığı önemlidir, şehir içi dur kalk trafikte kullanılmış 100 binde araç almaktansa sadece şehirler arası yolda kullanılmış 150 bindeki araç almak daha mantıklı olabilir, kullanmasını bilmeyen biriyse 50 bindeki dizel araç bile alınmaz.
biraz süpriz yumurta gibi yani :)
Yine alırım, fakat aynısının zıplamadan gidenini yaparlarsa onu alırım. :)
3 tane Grande Punto'm oldu..
Şuanda hala 2008 ibizamı satıp 2006'da olsam 90lık mümkünse cam tavanlı punto almanın peşindeyim
öncelikle merhaba;2004 puntomu sattım 2012 evo dizel otomatik skydome aracımı aldım.ve çok memnunum.sattığım araç 128.000 de servis bakımlı idi ve önemli bir sorunu yoktu beni de üzmedi.bence motorun ömrü ,araç bakımlı oldukça bizim gibi kullanıcılar için evladiyelik olur diye düşünüyorum.Yine bir punto alırmıyım bilmiyorum ama multijetten sanırım vazgeçmeyeceğim.
multijet 95hp ile 1.depom 137 TL ye karşılık 700 kilometre , bunun 500 kmsi sehirdışı , 200 kmsi şehir içi. Aracı teslim ederlerken 3-4 depo motor kurum bağlayacak, çok yakacak demişlerdi, 20 kuruş yakıyorsa süper süper...
2 tane kendim sıfır gp aldım,bir tane de kardeşime sıfır evo aldırdım....yine alırım..çok seviyorum arabamı.
-
bizde bi tane 3 kapı vardı gittik bide 5 kapısını aldık o derece :D ikiside 1.3 multijet
İş nedeniyle Ağrı'da yaşıyorum. FIAT servisi var diye 1.16 ve CLK bakarken 10000 altına 1.3 multijet GP aldım. Hata boya hasar değişen yoktu. Şimdiye kadar bakımları hariç 1500 TL üzeri masraf çıkardı. Şimdi de turboda sıkıntısı var. Tamir olursa 200-300 yan sanayiyle değişirse 540 orjinal değişirse 1100 liraymış. Zannedilenin aksine parçası hiç de ucuz değil. Evet bir alman aracına göre ucuz ama beklenti ve arıza verme sıklığı da malum.
toplamda 13000 Km yol yaptım 9 aydır araç bende. Bakım hariç masrafı 1500 lira civarında bir aracın yakıttan yaptığı tasarruf bence göz ardı edilebilir. Sıfır alıp 140000 Km boyunca kullanıcı hatası harici hiçbir sorun çıkarmayan Vw Jetta aracımızla karşılaştırınca bir daha FIAT ve ikinci el almak istemem.
Alacaksın Alman arabasını sıfır, garantili. Yaptıracaksın kaskosunu da. Bineceksin, bakımını zamanında yaptıracaksın. Dert yok tasa yok kafa rahat.
Alacaksın ikinci el FIAT yaptıracaksın kaskosunu, bineceksin bozulacak, binmeyeceksin yine bozulacak, yıpranacaksın, sinirleneceksin boşu boşuna. Daha anlatırım da vakit yok.
Bu yüzden soruna cevap bir daha (büyük konuşuyorum) ASLA Punto almam, aldırmam.
Benim 2. Punto'm su an kullandigim. Daha once ekonomik olan 1.4 77 Dualogic olanini kullaniyordum. Birazda performans dedim T-Jet Sport aldim :)
Multiair 135 Sporting gelirse onu da alirim insallah Allah izin verirse :D
Bir yılı aşkın bir süredir 1.3 75hp multijet Evo kullanmaktayım, daha önce Palio ve Albea'da kullanmışlığım var. Bana sorarsanız Punto ve Bravo ülkemizde satışa sunulan Fiat modelleri arasında en iyi işçilik ve kaliteye sahip olan modellerdir. Ayrıca Punto'yu muadilleriyle mesela Polo, Clio ve hatta C3 le bile karşılaştırdığınızda Punto hem tasarım, hem motor verimliliği, hem de konforu ile farkını hemen hissettiricektir, bunu sözünü ettiğim üç diğer aracı de deneyimlemiş biri olarak söylüyorum. Kısaca yine bu sınıf bi araç satın alıcak olsam yine Punto alırdım :)
2007 model Mjet Gp sahibiyim, bugünlerde satmayı ve 2012 model almayı planlıyorum. Bugüne kadar tık demedi çok şükür...
alırdım, hatta aklımda satıp skydome'lusunu almak var. malum active çok boş araç
Bence bu biraz da bütçeyle alakalı bir durum, eğer ki cebımde fazladan verecek 5.000 tl fazla param varsa vw gurubu bir araç alırım. Kimse kusura bakmasın ama fiat'la arasında dağlar kadar fark var, tamam parça ucuz olabilir ama bi o kadar da kalitesiz. 10.000 Km de balata bitiyor arabada, çok yakınımdakılerın vwleri benımle aynı kullanımda 40.000 den önce balata değiştirmiyor. Yada 2-3 sene geçtiyse fiat'la, oyuncak gibi hatalar başlıyor, güneşlik kendılıgınden catlıyor, kapı kulpları elınızde kalıyor vs vs.. Valla 0 km alman aracı alacak param olsa fiat punto falan almazdım açıkçası..
arkadaşlar bencede woswagn tartışılmaz ok kardeşimde golf5 vardı bi servise giriyordu bakım için 1000 tl ya opel aldı vectra aynı ben 106 gti kullandım 3 yıl 34 fb 5247 videolarım vardır inanın incir ağacı diker bu araclar ha çok para varsa ok ama istanbul malum zaman tasarruf zamanı olduğunu düşünüyorum ve punto kullanıyorum 1 yıldır bakımdan hariç kuruş harcamadı en son fren balatasını değiştim okadar kafam rahat cebim rahat turbo arac kullanmak çok önemli kısa bilgi paylaşmak istiyorum
arkadaşlar dizel turbolarda komprasör asla yapılmamalı boş atıp sonra biden yüksek vites yapım çalışmayan turboya yüklenmek bozar ben kullanıcı hatası olarak görüyorum turbo bozonlarda 2,5 devirde turbo acar dizeller bu na göre kullanmak lazım ..kimi araç 300000 yapıyor tık demeden kimi 100000 aracın anasını ağlatıyo markanın az önemi var kullanıcı bence başrol burda:))
sanırım alırdım.. yakıtı cidden az yakıyor. bugüne kadar bakım hariç hiç masraf çıkarmadı..
tek sıkıntım süspansiyon sistemi biraz sert bazen yollarda takur tukur gidiyorum.
ama skydome lu bi tane almak her zaman hayalim
Arkadaslar benim 5. Fiat aracim daha once puntom vardi 1.5 senedir bravo kullaniyorum arac 46.000 km de on balatalar daha yeni degisti rahatlikla 50.000 km gorurdu. Arabalarimizi elestirmeden once baska markalarin sikayetlerinide biraz inceleyin. Bence puntonun city direksiyon ve amortisor takozu disinda kronik sorunu yok.
1.5 senedir kullanıyorum ve meğerse 1.5 senedir de debriyaj üst merkezi sorunu varmış arabada dün garantiden değişti. Ucuz olmasa, biraz maddi durumun el verse hayatta almam bir daha fiat ama bu paraya alınabilecek en mantıklı araç. Ne kadar ekmek okadar köfte.