Kadranda gördüğünüz değerler 5-10 km sapmalı değerlerdir. Doğru ölçümü gps'le yapabilirsiniz.
Printable View
Kadranda gördüğünüz değerler 5-10 km sapmalı değerlerdir. Doğru ölçümü gps'le yapabilirsiniz.
[(GPS + Kadran) / 2] -1 olabilir mi formül :)
GPS'le kadrandaki hızın ortalamasını alıp 1 çıkartıp(hata payı) gerçek hızımızı buluyoruz :D
benimki chipli 177 km/sa oluyor :)
Babam geçen gün Bursa'dan dönerken Polatlı - Ankara yolunda 95 HP multijet evo ile Renault Latitude ile kapışmış baktırmış arkadan plakasına da :D 195 görmüş 5000-5500 devir arası zorlasan daha gider aslında :D
Tabi ki yaptığı şey yanlış olmakla beraber adam hak etmiş. Önce arkadan sıkıştırmış babam sağa geçmiş adam önüne geçip yavaşlayıp arkadan yine sıkıştırınca babam sinirlenmiş :D Maksimum 110 vallahi güvenli hız bence bu arabalarda :D
Edit: Bir de bu dualogic lerde spor modu olabilir mi ? Gaza basma miktarına göre vites kendi kendine çat çat geçiş yapmaya başlıyor ben böyle bir çabukluk görmedim :D Maksimum 300 ile 500 devir arasında bir kayıp oluyor vites değişiminde :D
1.3 multijet 75hp , 190km/s . Daha da gitmiyor:rolleyes:
https://d1204.hizliresim.com/w/r/4smhn.jpg
evo multijet 1.3 75 bg. ile 175 ten sonrasını göremedim 95 bg liklerde zaten 195 te falan tıkanıyormuş.. arkadaşlar yorumlara baktımda 200 üzeri yaptım diyen arkadaşlar var kendilerini kandırıyorlar sadece 2000 motor yok altınızda arkadaşlar bende daha önce renault laguna 2.0 vardı 220-230 u zorlanmadan görüyordum bursa otobanda ama 1.3 arabayla 200 ün üstüne çıkmak hayal..
O kendini kandıran sandıklarınızdan biride benim. ancak, eger ki bahsedilen 200 ustu suratler duz yolda ise tamamen fantazi ama yokus asagı bir yolda gorulmesi hiçte sıradısı değil ki kendim gördüm 200 ustunu 95lik evo ile. ayrıca sanzuman dişli oranları ve devirle kontrol ettiğimde ise göstergede gördüğüm değerin sadece 5km sapmalı oldugunu gözlemledim. göstergede 215 gördüğümde dişli oranları ve devir ile hesapladıgımda o vites o devirde 210kmye denk geliyordu.
buarada diğer araclarımdan biri 2.0 turbo motorlu Bravo HGT emin olun 200 ustune oldukca asinayım ;)
Hızlanırken doğru yerde vites değiştirirsen ve birazda yokuş aşağı ise 200 üstü görülür.
arkadaslar bnmkı 1.4 8 v duz yolda 175 km/h yapıoo ooylede kalıyo devırde kesmıyo yokus asagı olsa 200 falan gıdıcek ama yokus asagı hıc gazlamadan o kadar :) bu arada shell 97 oktan kullanıyomm 95 alınca 170 de kalıyo :)
Aydın İzmir otobanı 190 km en yüksek, 20 dakika sürekli 180-185 km arası ama aşağıya hiç inmedi. Bu sürattede ortalama 7.5-8 lt yakıt tüketimi verdi. Bodrum izmir arası bu arada 2 saat sürdü :)
tek kişi istanbul istikametine giderken bolu dağı bitişinde kaynaşlı yokuşunu inerken 220'nin tahmini 20 30 değerlik altınaa indirdim dahada basmaya korkup basamadım :) iki kişi düz yolda 220 gördüm aynı şekilde gideri az daha vardı devam ettiremedim bu araçlar bu hızlarda hiçmi hiç güven vermiyor özellikle bolu dağı inişi faciya gibiydi :) t-jet 146hp
linea 90hp,evo 95hp,fiorino 95hp hepsiyle 180 185 gördüm,doblo maxi 75hp 165 i hiç geçemedim.bu araçlarla uzun yol seyahatlerinde 150 170 arası kilometrelerce bir çok defa seyahat ettim.bana göre bu araçlarla yavaş gitmekten sıkılanlar 130 160 arası fazla tedirgin olmadan uzun yol seyahati yapabilirler.
Açıkçası bu yapılan hız testleri aracın kaç kilometrede olduguna ve bakımlarının düzenini göz önünde bulundurarak tunap gbi kullanımlar mevcudiyetindemi onuda hesab etmek gerekir..Yani aracımdaki otobanda yapılan gerek yokuş yukarı gerekse yokuş aşağı yapılan testlerde henüz aracımın tam açılmadığı dikkatimi çekmiştir.yokuş yukarı yapılan testlerimde 174-172 civarı bir hız yokuş aşağı ise 180-184 civarı bir rakam elde etmekteyim,düz yol ile tabir edilen tipte ise sabit 175 ve yakıt ise 10.8 litre olarak gözükmektedir..20.000 bakımı ve 40.000 bakımından sonra bu rakamlarda artış gözleneceğide ayrıca bilinmektedir..saygılarımla..
daha bu sabah araçta 4 kişi ile pedal diptel ibre 180*190 arası gittim :)
ben güvenemiyorum araca 180 leri falan çok gördüm ama işte ürpertiyor biraz yaylarımı taktıramadım zaten huylanıyorum yukarıda gidiyorum gibi geliyor :D
İzmirliler narlıdere otobanını bilirler gişelerden çıkıp alsancak tarafına giderken inciraltı köprüsünün altından chipli 90lık puntomla 195-200 arası bir hızla geçtim ama hafif tatlı rampa gördüğümde 210 rahat oluyodu limontepeden aşağıda 220yi hafif geçiyodu daha fazlasıda t-jet te olur zaten :)
izmitten istanbula otobandan döner iken 1.3 multijet megachips yazılımlı aracim ile , önümdeki hızlı aracin arkasina girerek(tünel yaparak) 205 hm hıza ulaştim. lastiklerim orjinal ebat degildi. çok yeni 185 60 15 dunlop sport lastiklerim ve hr 50/40 yay ile gp çokta korkutmadı beni. yani korkulacak bir yaylanma kopma ziplama fln yaşamadim.
Ona bakarsanız bırakın çok aşırı süratli hızları, 110 km ile hız sabitleyici ile giderken sola doğru meyilli duble bir yolda focuscu amcamı geçerken amcam benim şeridime girmesiyle neye uğradığımı şaştım ve aracı toparlayabilmek için epey bi ter döktüm, ha ter dökmemdeki sebep benim frenej yapmamla esp nin devreye girip ters tepkilere maruz kalmam oldu, yani yeri geliyo 110 bile fazla (bu arada o viraj punto için çerez bir vrajdı) ne yalan diyim bnde izmir-çeşme otoyolunda çok aşırı rüzgarlı olan bi günde 210 u geçtim aracın gitmediğini müziği kapatınca rüzgardan olduğunun farkına varmıştım :) "Hız cidden felaket" inanın punto ile 60-70 km hızlarla durduramakta güçlük çektiğim çok zorlandığım anlar oldu bir iki kez başıma geldi :(
185 arabad 3 kişiydik tekirdaga giderkenn
tjet le manisa - balıkesir düz yolda klima kapalı 2 kişi geçen yaz 220 yi gördük video çekicektim ama yanımdaki işyerinde çok samimi olmadığım biri olduğu için gerek duymadım tjet 210 zor basar diyenler lütfen deneyip yorum yapsınlar tjet başka bir dünya şu benzin fiyatları böyle olmasa ne işim olurdu multijetle ama işte ne yapıcaksın yinede memnunum mutlujetimin performansından
200 Km'yi görüyor diyelim araçlarımız. O hızda kaç dk. gidebilirsiniz ki ? Hiç güven vermiyor. Ben 140'a geldiğimde tedirgin bir şekilde ilerliyorum. Hız iyi bir şey değil. Bu araçlar 90-120 km arası gidebilecek düzeyde bir araç. Ötesi zarar.
kadran kesin sıkıntılı. 90lık linea 210kmde iken devir 5100 civarında hatta videosu
Fiat Linea 1.3 Multijet Top Speed - İzmir, TURKEY - YouTube
1,3mjet le en son 210 dahada gitmiyo
Hey maaşallah, süratlere bakın yahu :)
Arkadaş yazılımlı 90 lık aracıma 190 gösterene kadar göbeğim çatlıyor benim (eğim yok 17" jantlarla) 75 likle 210-220 görenler var...:shocking:
Birkaç gün sonra gazete ve televizyonda Antalyada yanan bi punto görürseniz kesin benimkidir :) bu gidişle arabayı yakar karşısına geçer bide sigara yakarım...:D
Hop Basmışım 230 Aminoasid'i Taş Gibiyim :) Falan Filan Inter Milan Başkan :)
Falanı filanı olmayan 90 lık puntolar için inanacağım max hız 200 dür. benim ayağım da yetişiyor kökleyebiliyorum :D yoksa fark ayakta mı
Bursa Çevreyolunda çekmiştim arabayı ilk aldığımız zamanlar 75 hp max düzlükte 175-180 gidiyor , orjinal 75 lik ile 200-210 bastım diye iddaa edenler %200 yokuş iniyordur :) Punto Evo 1.3(75) Multijet 180 kmh - YouTube
ya kimse kusura bakmasında nedir bu hız takıntısı birisi diyorki 220 bastım diğeri diyor 210 u zorladım arkadaşlar her gün bir kaza haberi okuyoruz unutmayın ki bir milin üzerinde gidiyoruz Allah korusun hangi araç olursa olsun 120 nin üzerinde kurtulma şansımız nerdeyse sıfır şu aşağıdaki videodaki 190 la çarpın focus un durumuna bakında ondan sonra 200 lere çıkarken bir daha düşünün derim
Crash Test Ford Focus 120 mph (190 km/h) - YouTube
Arkadaşlar.. kadranım arızalı değil.. imzadaki resme tıkladığınız resim büyümüyor mu? o resim küçükken bile devir 4000 olduğu görünüyor. ve kadran da 220 üzerinde.. dediğim gibi elimde video da var onuda sizinle paylaşacağım burada. ayrıca yol izmir-aydın otoyolu idi. lastiklerim eagle f1 195/55/15 ti ve 5cm'lik yay vardı... Aracım yazılımlı değildi....Sadece bakımlıydı. 5000 km de bir hava filtresi değiştirdiğim gibi her 10.000 km.bakım sonrası MOLYKOTE A koyardım motoruma.dediğim gibi sadece bakımlı..
İsterseniz motora NOS basın bir aracın mekanik olarak yürüyeninde yani sanzumanında falan modifikasyon yapmazsanız aracınız isterse 75 hp olsun isterse 175 aynı motor aynı sanzuman aynı devirde göreceği süratler aynıdır. Yani herkes 4000 devirde cok daha az surat görüyorsa ya sizin kadranınız arızalıdır ya da sanzumanınız orjinal değildir. 2x2=4 gibi bişeydir bu değişmez. hee siz benim sanzumanın orjinal ama ben 4000devirde 220 yapıyorum kadranımda arızalı değil diyosanız kendinizi kandırıyosunuz demektir. O surati yaparken aynı zamanda bir navigasyon cihazında da kontrol edersiniz yanıldıgınızı gorursunuz ve eger mumkunse tekrardan video cekin ancak videoda navigasyon cihazıda gözüksün lütfen
Videodaki aracınız sanırım 5. Viteste ;) O yüzden 5000 devirde 210 görmüşsünüz.
Ama bahsi geçen arkadaş 6. viteste son hızını görmüş olmalı, yani o noktada bir problem yok.
Ama normalde 90BG 6 ileri puntolarımız, 4000rpm'de 200 hız görmesi lazımken, 220 görmüş, bu da demek oluyor ki şu 3 şeyden biri olmuş:
Ya devir saatinde sorun var. (Hız doğru ise)
Ya da hız saatinde bir problem var. (Devir doğru ise)
Ya da dediğim gibi şanzımanı farklı. (Hem devir hem hız doğru ise.)
Başka bir ihtimali yok.
neden bu kadar uzatıyorsun ki ? adam bastım dediyse basmıştır koca adamın yalan söyleyecek hali yok basit bir hız için 220 bassa bize ne 260 bassa ne olacak madalyamı vericekler ? 100-120 arası bana yeterlidir dahası bence gereksiz milin üzerinde gidiyoruz 120 den sonra volvo bile ne hale geliyor ki altımızdaki araç ekonomi için yapılmış b sınıfı bir araç.bide arkadaşa videoya çekerken navide gözüksün demişsin adam çekerken Allah korusun kaza yapsa sonra vicdan azabı duymaz mısın ?
Uygun yol şartlarında 220'yi rahat göreceğini düşünüyorum ben de zaten.
Ama dediğim gibi, devir hız ilişkisi sabittir, şanzıman aynı olduğu sürece tüm 90BG 6ileri araçlarda aynıdır. ;)
Yani demem o ki...
Hız doğruysa, devir göstergesinde.
Devir doğruysa da, hız göstergesinde bir problem var demektir.
Arkadaşlar için video aşağıda..Eşim çekmişti.idare edin stabil olmasada:)
Ayrıca yok kadran bozuk yok navigasyonla ölç vs. diyen arkadaşlar şahin doğan bradway kullanmıyoruz ki kadran hatalı olsun.. Bugüne kadar bu forumda kadranım bozuk,hatalı diyen kaç kişiye rastladınız??km saati 180'e çıkana kadar kadran doğru ölçüyor.200 geçince hatalı:) bana inanmayan da varsın inanmasın çok sorun değil..
Yalan söyleyecek yaşı çoktan geçtim...
https://www.youtube.com/watch?v=qDCzJ_NaR4c