Sayfa 3/3 İlkİlk 123
55 sonuçtan 41 ile 55 arası

Konu: Twinair motorlu Punto

  1. #41
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    Alıntı krm1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boy önemli değil önemli olan işlev
    bende aynısını soyledım zaten ama turkıyede boyda onemlı bılıyosun degılmı

  2. #42
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı uraaal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende aynısını soyledım zaten ama turkıyede boyda onemlı bılıyosun degılmı
    Ebat önemli bizde

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  3. #43
    Oğuz MERDAN
    byspayn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.652
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 405

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soğukken dizel gibi çalışıyor
    tsi motorlarda soğukken soğukken dizel gibi ses çıkartıyor
    Siz diyince hatırladım 122 TSI'ya dizel bu araba demiştim Ama soğukken çok sorun değil ısınınca kesiyorsa tamamdır. O zaman o kadar mesafe gitmemiştik bilmiyorum ısınınca nasıl oluyor TSI

  4. #44
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Ben Fiatın yerinde olsam bu küçük twinair motorun yanına bir de elektrik motoru koyarım alın size hibrid

  5. #45
    Oğuz MERDAN
    byspayn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.652
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 405

    Standart

    Dizelleri silerdi piyasadan öyle olsa abi

  6. #46
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence de olay bu noktada bitecek. Küçük hacimli motorlarda ses yönünde süper olan bir motor göremedik daha Belki de Fiat bulmuştur elektrik süpürgesi gibi çalışmayan küçük hacimli motor olayını. Ya da çok süper bir izolasyon sistemi geliştirmiştir. İşte o zaman bu motor satar.

    Bu arada aracın çok sağlam gideği ortada. En azından 1.4 Fire'dan iyi gideceği ortada
    En az 75BG multijete yakın keyif vereceğini düşünüyorum.
    düz yolda 75 hp multijet dizelden daha iyi gidecektir.
    beygiri daha fazla ve daha çok devir çevirebiliyor. düz yolda her türlü 75 hp multijeti yer ancak işin içine yük ve yokuş girerse multijet dumana boğar.

  7. #47
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    geleceğin motoru oldugu kesin bence.özellikle olası bir savaş sonrası kaldıki usa bile küçük motorlara yonlenmeye baslamısken benım tahmınım bu motor gayet basarılı olacaktır.

  8. #48
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Bu motor 0.9 ama kaput altındaki görünümüne ve aaracın toplam ağırlığına bakılırsa hiç de öyle küçük sayılmaz.Motor ağırlığı 85 kg derken sadece motor bloğunu kastediyorlar galiba.Zannedersem bu ağırlığa turbo vs yardımcı ekipmanlar dahil değil.

    Mesela 1.4 fire 1040 kg
    0.9 twn air 1075 kg

  9. #49
    Oğuz MERDAN
    byspayn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.652
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 405

    Standart

    Büyük ihtimalle... Yoksa FIRE motorlu puntodan ağır olması imkansız gibi bisi

    Sent my MT11i using

  10. #50
    Hsan Hsan
    Hsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/05/2010
    Mesajlar
    30
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    Motor geliştirme konusunda başarılı gelişimler geliyor fakat bunun satışa yansıması için bu yeterli olmuyor tabii ki. Multiair motor da segmentinde en başarılı motorlardan ancak satışı pek o yönde olamıyor; çünkü fire ile multiair fiyat kıyaslamasında daha çok ilk alımdaki fiyat farkı ön plana çıkıyor, twinair için de aynı durumun söz konusu olacağı muhtemel, multiairden de yüksek fiyatta çıkarsa ki öyle görünüyor bence puntoların tüm benzinli grubunu karıştıracak gibi duruyor. Fire motorun kaldırılması gibi bir durum söz konusu mu bilmiyorum ama ucuz başlangıç fiyatı olan yine önde olacaktır.

  11. #51
    Serdar Y
    usermm1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 169

    Standart

    az yakması çok iyi dizellere fiyat açısından rakip olabilir
    Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein

  12. #52
    Engin Tan
    engincantan33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/06/2010
    Mesajlar
    996
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    33 BAN 65
    Edilen teşekkür: 155

    Standart

    Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla bence motor teknolojisinde fıat aldı başını gidiyor.Kim ne derse desin küçük hacimden yüksek verim elde etmede şu anda avrupalı üreticilerin hepsinin önünde.
    1.4 lük multiair motorlar hem lpg bağlanabilmesi hem de tsi kadar teferruatlı olmayıp düşük yakıt tüketimiyle tsi den önde
    Multijet motorlar sağlamlığı ve düşük vergisiyle sadece fıat kullanıcıları değil birçok marka forumunda takdir ediliyor.
    0.9 motor da zaten 4.9 litre fabrika verisiyle dıesellerden bile az tüketimi yakalamış durumda.Eğer türkiyeye getirilir ve tanıtımı iyi yapılırsa punto çok iyi satış rakamları yakalayabilir.

    Şu örnek bile aradaki farkı çarpıcı biçimde ortaya koyuyor.

    Opel astra 1.4 140 hp benzinli motor.
    Şehiriçi 7.8 lt
    şehirdışı 4.8 lt
    tork 200

    Fıat Bravo 1.4 140 hp multair benzinli motor
    Şehiriçi 7.3 lt
    şehirdışı 4.8 lt
    tork 230(tork farkı bariz)

    Vw Golf 1.4 122 hp tsı benzinli motor
    Şehiriçi 8.2 lt
    şehirdışı 5.1 lt
    tork 200

    Üstelik fıat bravo yu kullananlar fabrika verilerini rahatlıkla yakaladıklarını söylerken Opel astra kullananlar fabrika verilerine göre bayağı fazla yaktıklarını söylüyorlar.
    kesınlıkle dogru....

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnsanlarımız hacime odaklandığı için yanılgılar olmakta maalesef.0.9 u duyan bu ne, gitmez bu der Ancak dikkat edilmesi gereken bg, tork, ağırlık, aktarma gibi bilimsel kriterler..
    Alıntı byspayn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merakla beklediğim motor FIRE'dan kat kat iyi olacağını düşünüyorum. İlk test sürüşü yapan ben olurum sanırım bu araçla İnşallah gelir Türkiyeye en kısa zamanda. Kasada değişiklik olmayacaktır kanımca çünkü 2012 punto daha yeni çıktı. İtalyada twinair özel ayrı bir araç olarak satılıyor. Türkiyeyede öyle gelebilir belki...
    Alıntı since1453 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emrah by ne stok eritmesi Allah aşkına......1,4 fire motor da bile kasalar ağir gelirken ön yargı bukadar yüksekken 0,9 motor 3-5 yıl kendini kabul ettirmez.....yeni bir motor kronik sorunu lpg uyumu vb. bütün konular kapalı kutu.çok az cengaver cesaret edipte alır çok iyi bile olsa kendini kabul ettirmesi 3 yıldan aşşaiğ olmaz
    adamlar sorunsuz fire motoru biranda bitiricek yeni bir motorla kumar oyniycak mantıklı bakmak lazım yorum yaparken bile
    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu motor bu kadar ağır aracı nasıl götürecek gibi eski çağ yorumları yapmayıp işin gerçeğini sorsak ve kabul etsek ne güzel olacak.
    Aracın çekiş gücü hissi motorun torkuna, volanın tasarımına, vites ve son dişli oranlarına, tekerlek çapına ve az da olsa ön-arka çekiş durumuna göre değişiklik gösterir.

    Aynı motordan aynı araba ağırlığında iki versiyon yaratabilirsiniz, biri uzun yolda az yakar diğeri düşük hızlarda seri olabilir. Bunlar tamamen yukarıda bahsettiğim aktarma organlarının tasarımına bağlıdır.

    Benzer biçimde, bir araç seçin 1.4 fire olsun. Sonra bu motoru çıkartın yerine bu yeni 1.0 motoru koyun. Eğer bu yeni motorun tork eğrisi eskisinin üstünde ise, bu haliyle bu araç daha seri olur. (burada geri kalan tüm değişkenleri sabitlemiş bulunduk).

    Yani yok efendim 400cc daha ufak bir motor nasıl olur böyle demeyin, iphone aldığınız zaman "aa ekrana dokundum algıladı, nasıl yani" demediğimiz gibi .

    Bence bu motorda soru işareti hacmi değil, 2 silindir olması. 4 silindirlerin daha az titreşimli çalışması gibi bir gerçek vardı yanlış hatırlamıyorsam. İnternette 4 ve 2 silindir farkı diye aratırsanız güzel detaylar çıkabilir, özellikle ingilizce sitelerde.

    Dip Not: Motorları maksimum tork değelerine göre kıyaslamak yerine bulabilirseniz tork eğrilerine göre (ya da maks. torkun oluştuğu rpm aralığına göre) kıyaslayın. Bir motor 200 diğeri 210 Nm tork üretirken, 200'lük olan motor bunu çok daha geniş bir rpm bandına yayabiliyorsa, o motor kanımca daha iyidir.
    Alıntı byspayn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla FIRE'dan çok daha güzel duruyor motor kaputu altında
    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    düz yolda 75 hp multijet dizelden daha iyi gidecektir.
    beygiri daha fazla ve daha çok devir çevirebiliyor. düz yolda her türlü 75 hp multijeti yer ancak işin içine yük ve yokuş girerse multijet dumana boğar.
    kesınlıkle ortalıgı yakar satıs rakamlarıyle bu motor...kı testte okmustum 1.3 75 lık dızelın ıvmelenmesını herkes begenır bu arac ondan bıraz daha ıyı ıvmelenıyormus tabı daha sonra nefesı kesılıyormus...bence sehırıc muthıs bı secenek olur...

  13. #53
    G P
    - venomtigris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/04/2007
    Mesajlar
    50
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    -
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    2-3 sene kadar önce, geleceği duyurulan bu motorun 65 ve 105 beygirlik versiyonlarının da ilerleyen dönemde piyasaya sürüleceği söyleniyor. ağırlıkla şehir içinde araç kullananlar için güzel bir tercih olabilir.
    "under the spreading chestnut tree
    i sold you and you sold me
    there lie they and here lie we
    under the spreading chestnut tree"

    1984

  14. #54
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı usermm1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    az yakması çok iyi dizellere fiyat açısından rakip olabilir
    Tabi fiyatı dizeller kadar olmazsa

  15. #55
    kuday soysal
    kuday. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/12/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    188
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    06 kb 1614
    Edilen teşekkür: 39

    Standart

    jettaların 1.2 cc motorunun olduğunu duyduğumda çok şaşırmıştım ,bunda dumur oldum resmen hemde 85 bg turbo beslemeli bis gibi bişey olacak bu herhalde bide lpg takarız biz buna 0.10 kr yakar o zaman
    Konu kuday. tarafından (05/04/2012 Saat 01:44 ) değiştirilmiştir.

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 35
    Son Mesaj: 09/03/2013, 08:06
  2. Punto Twinair
    fotobelit tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 24/08/2012, 15:40
  3. Motorlu taşıtlar vergisi
    WiSTaRiA tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 13/08/2010, 12:14
  4. Motorlu Taşıtlar Vergisi
    eakbas tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 44
    Son Mesaj: 24/05/2008, 17:51
  5. Birlik motorlu taşıtlar.
    Mısafır tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 03/02/2007, 11:12

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Twinair motorlu Punto Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com