7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Bravo'larda esp kapatma....

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    ismail DEMİRCİ
    Bravo07 style07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    743
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 ACY 50
    Edilen teşekkür: 188

    Standart

    Alıntı ecosi26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ASR NEDİR :.



    ASR (Acceleration Slip Regulation - ivme kayması kontrolü) sistemi, frenler ve motor yönetim sistemini birlikte kontrol ederek, tahrik tekerleğinin çekiş yeteneği kaybolduğunda bu durumu algılayarak tekerlek hareketini yavaşlatmakta ve kaymalarını önleyerek, sürücüye yanal ve uzunlamasına dinamik kontrol yeteneği sağlamaktadır. Bu özellik, özellikle çekiş yeteneğinin azaldığı kumlu, karlı, yağmurlu yol koşullarında yararlı olmaktadır.
    Sistem, yol yüzeyinin durumuna göre veya performansın fonksiyonu olarak en uygun sürüş kontrolünü sağlamaktadır.
    Hangisi olursa olsun, sistem motor tarafından gönderilen torku azaltmak yoluyla devreye girer veya ABS ile koordineli olarak her bir tekerleği bağımsız olarak frenler.
    Çekiş kontrolü de ABS gibi modern taşıtlar için önemli bir güvenlik özelliği haline gelmektedir. Ancak yeteneklerinden tam olarak yararlanmak için, geleneksel sürüş stillerinden buna bilinçli bir geçiş yapmak gerekmektedir. Çekiş kontrol yeteneği olan bir taşıta sahipseniz, ABS'de olduğu gibi sistemin karakteristiklerini öğrenmek için güvenli bir alan bularak test sürüşleri yapın. İlave sürüş bilgileri için aracın kataloğunu okumayı da ihmal etmeyin.


    ASR tipleri
    • Sınırlı kaymalı diferansiyel Bu sistem, herhangi bir durum için en iyi çekişi sağlayacak motor torkunu transfer eden sistemdir. Elektronik olmayan bu sistem, genellikle yeni çekiş kontrol sistemleri kadar iyi görev yapamamaktadır. Modern sınırlı kaymalı (limited-slip) diferansiyeller gücü kayma başlamadan hemen önce iyi durumdaki tekerleğe transfer yeteneğine sahiptir, ancak, her iki tekerlek kaygan zeminde ise, sistem etkisiz hale gelmektedir.
    • Fren sistemi çekiş kontrolü Bu sistem tıpkı ABS'nin tersi gibi görev yapar. Bu tip sistem bazı sensörler ve elemanlar kullanarak ABS'nin uyguladığı gibi frenleme yaparak tekerleklerin boşa dönmesini önlemektedir. Her tekerlek bağımsız olarak kontrol edilir ve bu çeşitli kayganlıktaki zeminler için mükemmel bir düzenleme sağlar. Genellikle pahalı olmayan ve oldukça etkili olan bu sistem, düşük hız kayması için tasarlanmaktadır. Sistem fren sistemini kullandığından, yüksek hız kaymasında çok fazla sürtünme ve ısı çıkışı olmakta ve fren sistemi elemanları hasar verebilmektedir.
    • Aktarma organları çekiş kontrolü Bu sistem, herhangi bir hızda kayan tekerlek veya tekerleklere gönderilen gücü geciktirmektedir. Fren sistemi çekiş kontrolü gibi aynı ABS-tipi sensörler kullanan bu sistem, şu dört işlemi uygulayan bir işlemciye sahiptir: (a) gaz kesme, böylece ekonomi sağlanmaktadır; (b) yakıt beslemesini kesme; (c) ateşleme avansını azaltma; veya (d) silindirleri kapatma. En gelişmiş aktarma organları çekiş kontrol sistemleri bunların tümünü yapmakta, bunlara ek olarak gaz pedalını sürücünün ayağına doğru iterek çalıştığı konusunda sürücüyü uyarmaktadır. Sistem tüm kaygan zeminlerde gücü kestiğinden, kaymanın arzu edildiği koşullarda sistemi kapatmak için bir düğme bulunmaktadır.
    • ESP NEDİR, HANGİ KISIMLARDAN OLUŞUR?
      İngilizce “Electronic Stability Program” kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır ESP. Türkçe’ye “Elektronik Stabilite Programı” olarak çevirebiliriz. Stabilite ise sağlamlık, denge, kararlılık manalarında kullanılabilir.
      ESP’yi aslında tek başına bir sistem gibi düşünmemek lazımdır. ABS (Kilitlenmeyi önleyen fren sistemi) ve TCS (veya ASR) (Patinaj önleme sistemi) ikisi birlikte ESP sistemine destek verirler. Yani ABS ve TCS olmadan bir araçta ESP’nin varlığından söz edilemez.
    ESP nin ne olduğunu ne işe yaradığını hangi şartlarda hangi tekerleklere müdahale ettiğini biliyorum ASR iptal olunca esp devreye girmiyor arkadaşlar aynı pürüssüz kaygan bir zeminde önce ASR devredeyken el frenini çektim frenlerden gelen sesler zaten duyuluyor ve ekranda esp ışığı yanıp sönüyor ancak ASR yi devre dışı bıraktığımda araç savruldu ve ne ses geldi nede göstergedeki ikaz lambası ister sizde deneyin ister antalyaya gelin birlikte deneyelim..
    Konu style07 tarafından (17/01/2012 Saat 13:16 ) değiştirilmiştir.
    SPORTS STYLE 1.6 MULTIJET 120 HP +(SAFETY PLUS KIT,ASSIST KIT,SKYDOME,XENON FARLAR VE FAR YIKAMA SİSTEMİ)

Benzer Konular

  1. cam kapatma modülü
    ferdiballi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 29/06/2012, 13:25
  2. çizikleri kapatma
    takeover tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 16/09/2011, 15:02
  3. Uzaktan cam kapatma
    synx tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 09/06/2011, 12:13
  4. camları kapatma
    unreal123 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 08/06/2011, 12:33
  5. Plaka kapatma
    Punkre4s tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 05/12/2010, 01:26

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Bravo'larda esp kapatma.... Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com