Fiat Grande Punto | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating
Grande punto'nun hasar dağılımı bölgesel aldığı puanlar
Printable View
Fiat Grande Punto | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating
Grande punto'nun hasar dağılımı bölgesel aldığı puanlar
Selam, g.puntonun kaza testi 75 km civarı. Ford focus testi 120 mil ile çarpışıyor buda 200 km civarı yapıyor. Ama sonuç olarak 100 km ve sonrası kazalarda ölüm riski çok yüksek ve diz kırılması vb. yaralanmalar oluyor. Kaza testlerinde bu detayları veriyorlar zaten. G.puntonun ön burun kısmı uzun ve iç mekanın geniş olması daha da güvenli yapıyor. Yeni nesil araçlarda tasarım kazada, darbeyi sönümleme üzerine yapıldığı için araçların dağılmaları gayet normal bence.
Punto bu konuda gerçekten iyi. Allah kimseye güvenliği böyle test ettirmesin.
Araba alırken kriterlerim şunlardı:
1.Güvenlik ( Euroncap 5 yıldız, ön, yolcu, yan ve omuz hava yastığı, abs ve diğer sistemler)
2.Dış Güzellik ( araç hala çok güzel ve modern)
3.İç Konsol ( kendi yaşındaki bir çok araçtan kat kat güzel ve kaliteli, hele evolar mükemmel bence)
4.İç Genişlik ( yine sınıfında gayet yeterli bir iç alana sahip, lider astra'dan daha geniş)
5.Yakıt Ekonomisi ( sürekli şehir içi, kısa mesafe kullanım ve sıkı dur-kalkta 7,5 lt)
Eğer burda konu fiat marka araçların güvenliklerinin eski araçlarına göre büyük adımlarla iyileştirilmesi ise evet doğrudur. Fiat eskiye nazaran güvenlik konusunda çok yol almış, ve sağlam arabalar yapmaya başlamıştır. Ancak olay euro ncap a bakarak sidik yarıştırmaksa ben hiçbi arabanın hiçbir markanın güvenli olduğunu düşünmüyorum. 2 ye bölünen audilerde var. Euro ncap sadece belli standartları olan bir test, gerçek bir kazanınsa allah kimseye vermesin, bu videolardakilere benzeyeceğini hiç sanmıyorum.
Kaza olup bittikten sonra hiç bir testin anlamı yok... Ne mercedes ne punto nede diğerleri...
Kazasız belasız sürüşler dilerim...
o kullanımdan kaynaklı bir şey sebebi ise kontağı açar açmaz marşa basılması yani aracın panelindeki ışıkların sönmeden direkt çalıştırılması böyle olunca araç birçok özelliği test edemiyor böylelikle de abs,airbeg gibi özellikler devre dışı kalabiliyor sürücünün kendi acemiliğinden kaynaklı.
geçenlerde ilginç bir kazaya şahit oldum. istanbul avcılarda metrobüs çalışmasındab dolayı üçgen şeklinde yüksek logar kapağı E5'e düşmüştü önümdeki siyah bir gp altını vurdu yan hava yastıkları olduğu gibi açıldı. ben de korktum bizim araçlar airbeg konusunda bu kadar hassasa yandık dedim. en basit örneği bu. dediğim gibi airbeg in açılmaması araç kendini test etmeden direkt çalıştırılması