Alıntı SANtO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
şasinin esnemesi normal ama belirli sınırlar içinde. amortisör kule gergisi bunun için zaten. bmw z4 te bile kule gergisi var. esnemese kule gergisi koymaya gerek duyulmazdı bence..
Spor araçlara uygulanıyor.
Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.
Alıntıdır.
Ama normal kullanım bir araçta gerekmez. bence...Grande yada yeni araçlarda esneme felan olmaz.Fiziksel limit değerlerine bişe diyemem ....