Marka sikayet sayilari: Renault (420), Opel (265), Ford (244), Volkswagen (236), Fiat (227), Peugeot Otomotiv (155), Hyundai Assan (144 ), Toyota (143), Citroen (106), Chevrolet (85), Nissan (75), Honda (74), Volvo (45), Mercedes (30), Seat (30), BMW (29), Kia Otomotiv(28), Skoda(21), Dacia (20), Mitsubishi (18), Chery (15), Audi(14), Mazda(13).
kaynak
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com
istatistiklerden en çok şikayet renaultan çıkmış en az şikayet nissan dan çıkmış şeklinde yorumlarsak yanlış olur yani nissan arabaları sorunsuzdur yorumu kesinlikle çıkmaz nissan arabası çok azdır renaulta göre dolasıyla şikayet sayısı oranı gerçekçi değildir
Ne kadar ekmek, o kadar köfte hesabı gibi geldi bana...
Şafak Bey'e katılıyorum.
Bu istatistik, ancak belirtilen tarihler arasında, aynı marka araçtan kaç tane satılıp kaçından şikayet dönüşü olduğu bilgisi verildiğinde, yani şikayet oranı yazıldığında, marka/memnuniyet karşılaştırması olarak okunabilir. Bu haliyle genel bir bilgilendirme olarak görmek lazım.
Yine de böyle bir istatistik olması bile faydalı bence.
bence şikayet sayıları ile satış rakamları oranlanıp istatistik çıkarılmalı en sağlıklısı böyle olur...
Şikayet sayısının satış sayısına oranı gösterilmedikçe bu tür haberlerin anlamı olmaz
Alfa Romeo: Ağustos ayısatışları: 58 2011 yılı satışları: 526
Aston Martin: Ağustos ayısatışları: 2 2011 yılı satışları: 17
Audi: Ağustos ayısatışları: 823 2011 yılı satışları: 7223
BMW: Ağustos ayısatışları: 811 2011 yılı satışları: 8561
Chery: Ağustos ayısatışları: 86 2011 yılı satışları: 1703
Chevrolet: Ağustos ayı satışları: 1562 2011 yılı satışları: 13297
Citroen: Ağustos ayısatışları: 2053 2011 yılı satışları: 20149
Dacia: Ağustos ayısatışları: 1193 2011 yılı satışları: 13552
Fiat: Ağustos ayısatışları: 8040 2011 yılı satışları: 81731
Ford: Ağustos ayısatışları: 9352 2011 yılı satışları: 82433
Honda: Ağustos ayısatışları: 1033 2011 yılı satışları: 8842
Hyundai: Ağustos ayısatışları: 3382 2011 yılı satışları: 30578
Kia: Ağustos ayısatışları: 727 2011 yılı satışları: 6829
Mazda Ağustos ayı satışları: 133 2011 yılı satışları: 1210
Mitsubishi Ağustos ayı satışları: 608 2011 yılı satışları: 5467
Nissan Ağustos ayı satışları: 1754 2011 yılı satışları: 11872
Opel Ağustos ayı satışları: 3821 2011 yılı satışları: 33631
Peugeot Ağustos ayı satışları: 2373 2011 yılı satışları: 22944
Renault Ağustos ayı satışları: 8842 2011 yılı satışları: 76897
Skoda Ağustos ayı satışları: 410 2011 yılı satışları: 4832
Toyota Ağustos ayı satışları: 2273 2011 yılı satışları: 22542
Volkswagen Ağustos ayı satışları: 4911 2011 yılı satışları: 52076
Volvo Ağustos ayı satışları: 333 2011 yılı satışları: 3179
Bu rakamlarda bazı markaların ne kadar az araç sattıkları açıkça görülüyor Örneğin Honda, Skoda,Volvo, Toyota ile Ford, Fiat, Renault'u karşılaştırmak çok doğru olmaz
bu istatistiği yapan kurum hangisi ?
fiat şaşırttı beni
Keyif BMW'Dir...
Uluslararası istatistiklerde de FIAT ın durumu sanılanın aksine yukarılarda.Hatta Peugeot, Opel, VW, Ford un yukarısındaydı zamanında.Yanlış hatırlamıyorsam üst sırayı Mazda, BMW, Mercedes paylaşıyordu,
Sitemizde de mevcut olabilir bu istatistikler...
Türkiye fiatta sorun o zaman
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
mazda avrupada ustuste musterı memnunıyetı anketlerınde godaman markaları hep solladı.... almanyada bıle.... hakettıgı yerde bence.....
jetta1.2 tsı comfortlıne 2012
Chery (15), Audi(14)
buraya bakarsak chery ile audi kalıte olarak aynı
İlk yapılan yorumlara katılıyorum. bütün araçlardan aynı sayıda yok dolayısı ile bu tamamen gerçeği yansıtmıyor.İSPAT: chery markasının şikayet oranın en azlardan olması .
Sevdiğim bir söz var; Yalan 3e ayrılır... Büyük yalanlar,küçük yalanlar ve istatistikler...
Bunlar şikayet sayıları ama arıza sayıları değil..
Direksiyon ya da vites topuzundaki soyulma ile motor arızası yüzünden yolda kalmayı aynı kategoride değerlendiremem ben..
Cherry dediğimiz arabanın sürekli kapı kolunun düşmesi, motorunun sesli çalışması ya da boya renginin çabuk solması otobanda duologic vites yüzünden yolda kalan punto ile ya da 30 km ile kasisten geçerken havayastıkları patlayan megane ile bir değildir benim gözümde...
Bu iş biraz reklam tekniği ile alakalı... Düşünün 7 sn. de bitmeyen bir gofret reklamı var ortalıkta... 7 sn.de bitmediği için ne kadar çok diye bilinç altımıza gönderme yapıyor... Sanki o kadar kısa sürede bitirmek zorundaymışız gibi...
Ben bu konuda istatistiklere de bu şekilde bakıyorum... Falanca marka müşterisinin benden fazla yakınıyor olması beni mutlu etmek da halime şükretmemi sağlamak zorunda değil... Ben kendi alacağım sağlam mal/hizmetten sorumluyum...
Size 1 istatistik örneği de ben vereyim...Farklı bir bakış açısı;
1 torbada 9 siyah 1 beyaz top var... Bakmadan seçeceğiniz topun beyaz olma yüzdesi nedir?
Bir bakış açısına göre %10 (10 toptan 1 beyaz olduğu için)
Bir bakış açısına göre %50 (Seçeceğiniz top ya siyah ya beyaz olacağı için)
Uzun yazmadaki amacım çoğu kez bu istatistiklerin reklam ya da yanlış/eksik bilgilendirme aracı olarak kullanılması firmalar tarafından... Konuyu açan( ) ya da yorum yapanlara en ufak bir itirazım yok.. Herkes farklı ama doğru bir açıdan bakıyor..
Aynen
Hemen hemen her marka araçlarda kapı veya arabanın çeştli yerlerinden gelen tıkırtı sesleri şikayeti ile 0 km vw araçlardaki ilk kırmızı araçlarda yaşanan ve çoğunda kronik olan dsg arızası aynı katagoride olmamalı
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri