Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
43 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Punto Evo Motor Açılımı

  1. #21
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    arkadaşlar çok güzel bilgi paylaşimi yapiliyor, fikirlerinizle bizlerde birşeyler öğreniyoruz, biraz daha sakin olursak daha mı güzel olur ne
    evo evo..

  2. #22
    aşkın oğuz
    askin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2011
    Mesajlar
    461
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    37 .. 777
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı sezerism Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emre bey amaç burda bilgi paylaşımı ben okunda kendi fikrimi beyan ettim. Ve yeni araçların motorlarının temizlenmesi amaçıyla vitesler yüksekte değişsin dedim yani fabrikasyon atık vs kalıntı türünde . Tabiki hep yüksek devir olmaz çepteki parayı araba yer ilk bakıma kadar zaten 20 bin bakımdan sonra araçın motoru rahatlamış olacak şu an benim aracım 5,0 yakıyor 5,5 değerlerinde .
    yav bu motorlar talaşlı üretim mi de fabrikasyon nedeniyle atık kalıntı olacak...

  3. #23
    ismail sezer
    Taykel sezerism - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2010
    Yaş
    52
    Mesajlar
    717
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    17 NH 501
    Edilen teşekkür: 94

    Teknik Konu

    SAyın aşkın bey kullandığınız araçınızın ilk bakımında motor yağına bir bakın derim . Birde uzman fikri almanızı tavsiye ederim tamam. Neden araç devirlendirilmeli diye .

  4. #24
    aşkın oğuz
    askin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2011
    Mesajlar
    461
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    37 .. 777
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı sezerism Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    SAyın aşkın bey kullandığınız araçınızın ilk bakımında motor yağına bir bakın derim . Birde uzman fikri almanızı tavsiye ederim tamam. Neden araç devirlendirilmeli diye .
    valla kardeş tam üç yerde servise sordum(kastamonu-samsun-kocaeli) üçüde yok öyle kalıntı motor içinde dedi(kısmetse yaza çanakkalede de soracam ). sadece motor yeni olduğundan duvarları benzin/mazot ile iyice kurum tutması için 1000-2000 km ye kadar fazla zorlamayın soraki 5000 e kadar biraz zorlayın dediler.

  5. #25
    ismail sezer
    Taykel sezerism - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2010
    Yaş
    52
    Mesajlar
    717
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    17 NH 501
    Edilen teşekkür: 94

    Teknik Konu

    Arkadaşlar sınırları zorlamassanız kalıplarını aşamassınız Nasıl ki insan koştukça nefesi açılır . Araçta yüksek devirde motoru temizler bu kadar basit Zaten başlığa bakın yeter motor açılma diye başlık açılmış yoksa .Bu sebeple talaşa ve telaşeye gerek yok punto evo 105 multiaır gider .

  6. #26
    ismail sezer
    Taykel sezerism - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2010
    Yaş
    52
    Mesajlar
    717
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    17 NH 501
    Edilen teşekkür: 94

    Teknik Konu

    SAyın AŞKIN bey aynı şeylerden konuşuyoruz sayın arkadaşım farklı bir şey yok sizin araçınız da devir saatin olduğu kısım kırmızı olarak işaretlimi .Son kısım.ı
    Konu sezerism tarafından (29/06/2011 Saat 02:26 ) değiştirilmiştir. Sebep: Cümle ekleme

  7. #27
    aşkın oğuz
    askin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2011
    Mesajlar
    461
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    37 .. 777
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı sezerism Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar sınırları zorlamassanız kalıplarını aşamassınız Nasıl ki insan koştukça nefesi açılır . Araçta yüksek devirde motoru temizler bu kadar basit Zaten başlığa bakın yeter motor açılma diye başlık açılmış yoksa .Bu sebeple talaşa ve telaşeye gerek yok punto evo 105 multiaır gider .
    doğru söylüyon. u kadar pinpirik olmaya gerek yok. ilk aldığım ay irçok servise unu soruyodum hep.

    sonuçta motorlar sağlam motorlar, bas gitsin... fazla sıkıntı yapıp dert etmeyin, as gitsin. sürüş keyfinize bakın, yoksa tadını çıkaramazsınız...
    4000 devirde yada 1750 devirde sıkıntı cıkacaksa hiç satmasınlar...
    di mi ama

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #28
    ismail sezer
    Taykel sezerism - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2010
    Yaş
    52
    Mesajlar
    717
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    17 NH 501
    Edilen teşekkür: 94

    Teknik Konu

    Arkadaşlar hiçkimse sizin malınızı sizden fazla tanıyamaz ve bilemez koruyamaz vs. Kendiniz kullanma ve karekter belirleyeceksiniz .

  10. #29
    aşkın oğuz
    askin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2011
    Mesajlar
    461
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    37 .. 777
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı sezerism Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hiçkimse sizin malınızı sizden fazla tanıyamaz ve bilemez koruyamaz vs. Kendiniz kullanma ve karekter belirleyeceksiniz .
    +1000 çok haklısın...

  11. #30
    Erdem Eralp
    dunesea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/04/2011
    Yaş
    48
    Mesajlar
    61
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    arkadaşlar gelişlen teknoloji ile birlikte hata oranları milimetrenin 100/1 biri kadar oluyor. evet araçlarımız 1980 lerden kalma üretim teknolojileri ile üretilmiyor. silindir ile piston arasında ki mesafe bilgisayarda yapılan teknik hesaplamaların belkide 100 de 1'i kadar bir hata payı ile üretiliyor. o yüzden aman açılır mı yoksa sağır mı kalır telaşı yapmak çok doğru değil...

    lakin aracın motorunda çalışan parçaların bir birine tam uyum sağlaması ve motorun tam verimli çalışabilmesi için ilk 1000 km de biraz dikkatli sürmek gerekiyor...

    bu dönem içinde ani devirden, sert sürüş ve yüksek devir bandından kaçınmanız gerekiyor...ve aynı şekilde aracınızı tam tersi kullanmak yani çok düşük devirde kullanıp aracı silkelemek, devrini almadan vites yükseltmek de pek uygun bir sürüş tarzı değil...

    bu konu ile ilgili onlarca faydalı yazı var internet üzerinde. bu işten anlayan bir çok kişinin birleştiği ana konu motoru sakince devirlendirip uzun vites geçişleri yapmak...nedir bu; hafifce gaza basarak, ani yüklenme yapmadan !! dizel araçlar için mesala 3000 3250 devirde vites atmak...uzun yol yapmak motoru açmak için en ideal olanı... burada da dikat edilmesi gereken temel konu sürekli aynı devirde seyehat etmemek ara ara motoru devirlendirip gerekirse vites küçülterek motoru alıştırmaya çalışmak...

    küçükyalı birmot servisinde, servis görevlisi arkadaşlarında tavsiyeleri bu yönde idi.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #31
    Osman D
    ecosi26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/03/2011
    Yaş
    55
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 151

    Standart

    Ben aracımı aldığımda yanıma oturup bana ilk mazotu almak için benziliğe giderken refakat eden fiat görevlisi genç arkadaşımla sohbet ederken, kendisi; aracı ilk 1000km için yüksek devirde kullanmamı ve de 2. viteste yüklenmemi söyledi. Bende kendisine bunu yıllar önce aldığımız fiat kuş serisi için yaptığımızı hala bu sistem değişmedi mi diye sordum. Gülerek hala devam dedi. Acente araçlarda ki yeni teknoloji araçlarda devirli kullanmak gaza basmak vites değiştirme rpm lerini ayarlamak filan pistonların yukarı aşağı hareketlerini maximum kullanmakla alakalı diye düşünüyorum ki bunu sorduğum yetkili arkadaşlarda bundan bahsediyor sonrasında araç sizin kullanımınıza göre performans gösteriyor...

  14. #32
    Taşkın Cin
    synx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    189
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Benimde tavsiyem dizel aracınızı düşük devirlerde kullanın özelliklede ilk bin km yani rodaj süresi denir buna. Zaten aracınız yüksek devir istemez arkadaşların dediği gibi 2000-3000 arası max torku alırsınız araçtan. Fakat benim duyduğum arasıra yani 5000km de bir aracı biraz yüksek devirlere çıkartın amaç motorda dizel yakıttan kaynaklanan kurumlanma vs. pisliklerin temizlenmesi.

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #33
    FATİH EMANET
    AlemCi_SeRSeRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2011
    Mesajlar
    129
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    34 VA 9661
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Lastik Basınçlarını Kontrol Et Sıfır Gelen Araçlarda 40 Oluyor Onu Düşür 30-32 ye Motoruda Açmak İçin Özel bişe Yapmana Gerek Yok Boş Yol Yakaladıkça Bas Sonuna Kadar Zaten İlk Demende 160-170 den Yukarı Çıkmıcaktır..Yavaş Yavaş Açılıyor..
    Sol Şeridi Kapama Belki Ben Geçerim...Kapasanda Fark Etmez Polemiğe Girmem YaN KoYaR, GideriM.!!

  17. Bu mesajı için 2 kişi AlemCi_SeRSeRi'ye teşekkür etti:


  18. #34
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    Alıntı AlemCi_SeRSeRi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastik Basınçlarını Kontrol Et Sıfır Gelen Araçlarda 40 Oluyor Onu Düşür 30-32 ye Motoruda Açmak İçin Özel bişe Yapmana Gerek Yok Boş Yol Yakaladıkça Bas Sonuna Kadar Zaten İlk Demende 160-170 den Yukarı Çıkmıcaktır..Yavaş Yavaş Açılıyor..
    Hakkaten öyle, ben 1 ay boyunca 40 basınçla gitmişim haberim yok. Geçen bir lastik basınçlarını kontrol edeyim dedim o zaman farkettim, hemen 32-30 a düşürdüm. Araba kendine geldi, rahatladı. Öbür türlü tümseklerde filan zıp zıp zıplıyodu.
    evo evo..

  19. #35
    Kaan AYYILDIZ
    LorDracula - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    483
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34 UZ 5058
    Edilen teşekkür: 105

    Standart

    valla arkadaslar arabayı teslim almadan önce burdaki lastik basıncını okumustum alırken bizzat kontrol ettirdim lastikleri pek fark bulamadılar ama yolda giderken dikkatimi ceken su oluyor yollarda virazlara girerken beyaz cizgiler var yollarda onların üzerinden gecerken arka tarafın zıpladığını hissediyorum hiisetmek denmez kıç sağa veya sola doğru atıyor. serviste kontrol ettikten sonra sanırım kendi kendine şişmemiştir lastikler veya dahada düşürmek gerekiyormu bu mevsimlerde ?

  20. #36
    Cem *
    Realtime xnode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Mesajlar
    866
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 268

    Standart

    CommonRail'li dizel araçların benzinli araçlara göre daha yüksek devirli tutulması, fikrimce turbo arızalarını önemli ölçüde azaltır. Yanısıra sürekli turbo devreye girip/çıkmadığı için hem ömrünü uzatır hem de sürüş performansını da arttırır, fakat bu devir çok yüksekte tutulmamalı. 2500-3200 bandında kalmalı.

    Yeni araçların açılması gibi bir durum yok. Parçaların birbirine alışması vs. konusu elbette doğru.. Parçaların ısınması ve yağa alışması ile ilgili durum.. ancak parçaları birbirine alıştırmak için yüksek devir yaptırılmaz, bilakis gündelik kullanım baz alınarak kullanılıyor. Zaten yüksek teknolojinin hata standartları çok yüksektir. Bugün milimikronluk bir tel parçası milimikronluk bir yuvaya firesiz sokuluyor. Şehir efsanelerine ve 1980 model fantasik "bizim zamanımızda" ustlalarına aldanmamak gerekir. Devir değişiyor ama devirle beraber birçok insan bilgisini yenileyemiyor.
    Saygılar.
    Beneficium accipere libertatem est vendere

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #37
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    ilk 2000 km 3500 devri geçmeminizi öneririm sonra kademeli olarak devirli sürün bence...
    Keyif BMW'Dir...



  23. #38
    Kaan AYYILDIZ
    LorDracula - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    483
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34 UZ 5058
    Edilen teşekkür: 105

    Standart

    Alıntı takres Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk 2000 km 3500 devri geçmeminizi öneririm sonra kademeli olarak devirli sürün bence...
    burdaki soylenen o kadar cok yararlı bilgiler varki kulakdan dolma bilgilerden yanı sıra puntoyu kullananlar en iyi bilir dilini )

  24. #39
    burak balcı
    buraktii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/10/2007
    Yaş
    49
    Mesajlar
    80
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    10 EK 343
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    en iyisi otomatik vites kendi devri ayarlıyor

  25. #40
    Kaan AYYILDIZ
    LorDracula - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    483
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34 UZ 5058
    Edilen teşekkür: 105

    Standart

    Alıntı buraktii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en iyisi otomatik vites kendi devri ayarlıyor
    doğru haklısın ama manuel vitesin tadını keske verse

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Punto Motor Ömrü
    gurhany tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 38
    Son Mesaj: 30/07/2012, 10:14
  2. Punto evo motor şasi no
    aydintap tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 30/01/2011, 18:12
  3. Punto Evo motor
    feedbackx tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 23/12/2010, 10:01
  4. Punto evo 1.5 motor
    puntolEVOli tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 08/12/2010, 00:51
  5. Punto Evo motor seçenekleri
    erdiyilmaz tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 36
    Son Mesaj: 03/01/2010, 22:46

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com