Henüz 3 aylık grande punto 1.3 Mjet kullanıcısıyımve araç 2900 km'de. İstisnai olacak ama benim araçta (dizel olmasına rağmen) start&stop da var. Aracın artı ve eksilerini grup olarak toplarsak;
Artıları;
- Diğer markalarla kıyas yapmayın demişsiniz ben de o zaman yaptığım karşılaştırmalarla ilgili isim vermeyeceğim ama fiat genel olarak araç fiyatı konusunda kalite ve performansa göre bir araç. Elbette üstün kalite olduğunu söyleyemeyiz ancak, bazı sabit fikirli insanlar fiat ın kalitesiz bir araç üreticisi olduğunu düşünüyor ama aracı almadan önce yaptığım birkaç haftalık araştırma ve test sürüşlerinden sonra en uygununun grande punto olduğuna karar verdim. Elbette bazı konularda accord taki rahatlığı bulamayabilirsiniz, ben zaten negatif bulduğum yönlerini de aşağıda sıraladım.
- neden evo almadın derseniz; araç üstüne +2000 3000 TL fazladan verip ön ızgara ve güzel bir iç tasarımdan başka çok da bir artısı yok gibi evo nun. Elbette zevkler ve renkler tartışılmaz zaten ben minimalist bir insanım
- neden linea değil derseniz de puntonun daha sportif görünüşü, sürekli akış aerodinamiğine daha uygun bir yapısı ve daha az yakıt tüketimi var.
- araç iç hacminin de diğer aynı sınıftaki araçlara göre bir kıyaslamasını yaparsanız, gp nin iç hacminin beklendiğinden daha iyi olacağını göreceksiniz. Zaten bu aracı bana tavsiye eden arkadaşım da "fiat küçük hacimlere büyük hacimler sığdırması ile ünlüdür" demişti ve gerçekten de doğru bence, göz yanılmasıyla aracın küçük gibi göründüğüne aldanmamak lazm. bu açıdan sanatsal bir yapısı bile var gp nin
- donanım kıyaslaması yaptığınızda da birçok araca göre pozitif. örneğin birçok marka yol bilgisayarına (bazı değerleri çok tutmasa da bknz:eksileri) opsiyon ücreti isteyebiliyor oysa gp'de standart.
- hiç gitmememe rağmen servis konusu da birçok markaya göre daha iyiymiş gibi geliyor fiat'ın, ilk 5000 km kontrolüne gittikten sonra izlenimlerimi ayrıca paylaşacağım.
- start&stop konusunda da bir yorum yazayım; bu özellik dizel araç için çok gerekmeyebilir, çünkü araç çalıştırıldığında turbonun yağlanması ve stop ettirirldiğinde de turbo hızının yavaşlaması için rölantide beklemek gerekiyor biraz. şu ana kadar start&stop u full randımanlı da kullanım diyemem ama trafik ışıklarında ve trafikte kontak kapatmak yerine s&s devrede oluyor, ayrıca mp3 çalar klima vs çalışmaya da devam ediyor. bu yüzden bu konuda çok da memnuniyetsizliğim yok. Tabii aracın starter parçasında sorun olma ihtimali de artıyor orası ayrı
Eksileri;
- ilk memnuniyetsizliğim araç yakıt tüketimi ve yol bilgisayarı ile ilgiliydi. Forumda da bu konuda birkaç konu açılmış durumda. yol bilgisayarı 3.5 lt/100 km yakıt tüketimi gösterirken manuel hesapladığınızda araç yakıt tüketimi 5 lt den fazla. Ben bir ara 2.6 lt bile görmüştüm ve elbette inanmamıştım ki sonraki hesaplarımda da bunun bir sorun olduğunun sağlamasını yaptım. ayrıca aracın rölantideki ya da vitesteyken gaza basılmayan halindeki yakıt tüketimi için yol bilgisayarı hep 2.0 lt gösteriyor, bu da başka bir bozukluk resmen. acaba italyanlar yalnızca bizim ülkemize mi böyle yol bilgisayarlı araç satıyor diye düşünmüyor değilim doğrusu!
- aracımın yeni olmasından mıdır nedir artık, İngilizlerin "cost reduction" dediği konu yüzünden araçta olması gereken birçok parça standart değil. örneğin araç içinde yan camların üstlerinde el tutamaçları yok. yakıt deposunda dalgakıran yok ki araçta sessiz bir seyir yaptığınız zaman yakıt deposundan gelen yakıtın depo içinde dalgalanma seslerini rahatça duyabiliyorsunuz. ayrıca araç motor altında karter koruma yok. Ve daha farketmediğim birçok parça yoktur diye sanıyorum bu şekilde maliyet azaltma prosesiyle araçtan çıkarılmış.
- araç performansı ile ilgili başka memnuniyetsizliğim de 1 ve 2. vites aralığı çok fazla. 1. viteste 3000 devir yapmadan 2. vitese çıkarsanız 3000 devirin altında kalıyorsunuz. Oysa 2. vitesten 3 e, 3ten 4 e ve 4 ten de 5. vitese çıktığınızda 2000 devirde kalmak için bir önceki viteste 2400-2500 devire çıkmak yeterli gibi. dolayısıyla 2-5 vitesler arası çok olumlu bir izlenimim var ama 1-2. vites arası bence bir sorun çünkü uygun olmayan vites devri değişikliği aracı sarsıyor öne ya da arkaya doğru. elbette aracın dizel olması bu konuda etkili.
- araçta hız değeri arttıkça rüzgar sesi de doğru orantılı olarak artıyor, bu konu birçok arkadaşa göre çok negatif bir etken oldu ama beni çok etkilemedi, bence çok da büyük bir sorun sayılmaz bu.
Özel bir soru olursa da cevaplamaya çalışırım.
Yer imleri