Herkese merhabalar arkadaşlar.Bugün sayın Coşkun abimle görüştüm ve biraz sohbet etme imkanımız oldu.Coşkun abim bana arabada debriyaj kullanmadan sürüş teknikleri hakkında bilgi verdi ve o şekilde de arabayı kullandı.
Gerçektende şaşırdıgım için burda sizlerle paylaşmak istedim.Arabayı hiç debriyaj kullanmadan çalıştırdı kaldırdı, yürüttü 2.ci vitese 3.cü vitese geçti sonra aynen yavasladı ve durdu..Şahsen ben debriyaj kullansam o kadar konforlu gitmezdi, arabayı sarsardım..Ne bir sarsıntı ne bir titreme..Sonrada espriyi patlattı "benim araba otomatik" dedi )..MEğer arabaların hiç debriyaja ihtiyacı yokmuş..
Burdan kendisine birkez daha teşekkür ediyorum ve saygılarımı sunuyorum.
This is not personel, just business..
coşkun abidir yapar şaşırmadım açıkcası
Çoşkun abi bir fenomen oldu... buradan kendisine saygılar..
allah allah nasıl yaptı onu ?
Evet debriyajı zaten hava olsun diye koyuyorlar
Doğru devri bulduğunda gececektir fakat dişlileri aşındırırsınız bilginize çoşununda kulaklarını çekecem şimdi
Coskun abı arabayı calıstırmadan bıle goturur hey yavrum heyyy yıllların eskıtemedıgı söförlerdendir o..Efsane olmus yollara ımzasını atar olmuş kamyonla yan yan
I ' m c a p u l i n g . . .
debriyaj olmasına rağmen araba süremeyenlere duyrulur
Keyif BMW'Dir...
çoşkun abi bu başkasına benzemez (benzemezzz kimseee sanaaa )
TSİ Jetta.
hadi araba hareket halindeyken geçişi yapıyordur da
ilk kalkışı nasıl yapıyor peki...
arkadaşlar emre bugün bana uğradı
oturup konuştuk biraz siyaset biraz araba biraz havadan sudan muhabbet
derken konu döndü dolaştı araç kullanma tekniklerine üzmeden yormadan nasıl uzun süre kullanılır diye konuşuyorduk
dedim atla bak sana bir şey göstereyim
hiç debriyaj pedalını kullanmadan aracı hareket ettirip istediğin vitese çıkıp tekrar vites küçülterek yavaşlayacağım ve bunları yaparken sen araçta ne bir cartlama ne irkilme ne sarsıntı hissetmeyeceksin
emre ilkten yüzüme baktı bu delimi gibisinden tabi sonrasında çok şaşırdı bende onun söylediği gibi espiriyi patlattım (aslında benim araba otomatik ama debriyaj pedalını aksesuar olarak takmışlar )
şaka bir tarafa uygun deviri buldurduğunuzda debriyajsız araç kullanılabilir ama bunu siz kendi araçlarınızda kesinlikle denemeyin
denediğinizde muhtemelen garçlama veya dişli sesi duyacaksınız hatta senkromeç kırabilir vites dişlilerinede zarar verebilirsiniz
pratiğini öğrenmeden kesinlikle denemeyin ancak aranızda debriyaj yüzünden yolda kalan olursa o an için yolda kalmamanız için denenebilecek bir yöntemdir
2000 -2500 devire kadar gaz verip ayağınızı gaz pedalından kaldırdığınız anda vitesi değiştirmeye hamle yapın uygun devir yakalandığında vites geçecektir ama bu saniyeler içerisinde gerçekleşmeli aynı şekilde devamında gaz pedalına geçiş devrine uygun şekilde basılmalı aksi halde sarsıntı ve vuruntu meydana gelir
çok faazla devir çevirip değiştirmeye çalışırsanız prizdirek hızı motorun hızından yavaş kaldığı için jarrrr diye dişli sesi duyarsınız
çok az devirde değiştirmeye çalışırsanız vites kolu kütük gibi kalır ama bir türlü yerine oturmaz zorlamaya kalkarsanız senkromeç ve dişli kırar
herşeyin senkronize olması lazım ve tabi sizinde
uzun yol şöförleri buna çok alışıktır zira 15 -20 saat devamlı gaz bastıktan sonra
insanda debriyaja basacak hal kalmıyor bir nevi dinlenme şekli diyebiliriz
sizi yinede debriyaj pedalınızı kullanrak viteslerinizi değiştirin
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
5-6 sene önce tofaş kartal var debriyaj balatası bitti eş dost bulduk arabayı çektik bizim dükkanın oraya babam bi usta getirdi adam bindi arabaya bastı marşa yürüdü gitti ağzım açık adama baktım baktım ... okuyunca gözümde canlandı
çok enteresan...bişey daha öğrenmiş olduk
Bende arabayı yokuş aşağı salıp 5. viteste çalıştırmayı deniycem. Bu aralar forumda fantastik deneme yapmak moda oldu
Şimdi burada yazılanları okuyunca ben de başımdan geçen bir olayı anlatıp övüneyim bari.Puntodan önceki 1.6 16 v palio aracımın debriyaj halatı bizim ilçede dolaşırken kopmuştu.Ben de iki sokak ilerideki tamirciye debriyajsız aracı çalıştırıp götürmüştüm.Tamirci elinde debriyaj halatı olmadığını söyleyince ben de gaziantepe bu şekilde gidebilirmiyim diye soruştum.Tamirci de usta şöförsen gidersin demişti.ee bunu duyunca kendimi kanıtlamam gerek ya marşa bastığım gibi gazladım.Vites geçişlerini belli devirleri buldurarak yaptım.Vites küçültmeyi de fireni kulanıp aracın devirini düşürerek yaptım.Bu şekilde 40 km mesafede şehir merkezindeki sanayiye 5-6 trafik lambası geçerek birkaç sokak tamirci arayarak aracı yaptıracağım yere gitmiştim.Zorda kalınca insan her türlü araç kullanma yolunu öğreniyor.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri