Dizel araçlarınızı yüksek torku yakaladı devirlerde kaldırmaya özen gösterin. Kaldırmasını bildiğiniz taktirde 1.750 devir işinizi görür.
Printable View
Dizel araçlarınızı yüksek torku yakaladı devirlerde kaldırmaya özen gösterin. Kaldırmasını bildiğiniz taktirde 1.750 devir işinizi görür.
turbo,tork vs. pek anlamadığım kelimeler ama bildiğim bir şey varki trafik ışıklarında ilk kalkışta ciddi sorun yaşıyorum.devrini aldıktan sonraysa canavar...ona lafım yok.
sadece benim araçtamı bu sorun bilmiyorum ama daha 1800 kmdeki aracın servise gidipte çoluk çocuğun elinde kurcalanmasını istemem..
bunun haricinde arabamdan çok memnunum.yine araç alacak olsam yine aynı arabayı alırım..
bide altı biraz daha yüksek olsaydı keşke ..ülke şartları malum..zırt pırt çarpıp duruyorum arabanın altını
Herkasin sorunu aynı.turbonun sonradan devreye girmesi.turbonun ilk andan itibaren devreye girmesi için yapılabilicek bişey yokmu acaba ?
bence yeterli, ışıkta kalkarken hiç mahçup etmedi bu araç
bencede yeterlı kalkıslarda arac...tabı bana gorede 1.vıtesı cok gucsuz gelıyor ama 2.vıtesten sonra araba şaha kalkıyor...zaten 75 lık aractan cok performan beklemek zor...bunnara ragmen bence yıne etkılı ıvemenme yasıyor
ışıklarda ön sırada olup da ilk kalkışlarda benden hızlı kalkan bir araba daha göremedim,çevremdekiler nedense önceliği bana bırakıyorlar:D 3000 de vites değiştiren arkadaşlar yakıt tüketim ortalamalarınızı bi yazar mısınız? 3000 de vites değişir mi hiç dizellerde...
düz yolda 1-2-3 derken arabanın ivmelenmesi gittikç artar ve 2000 de vites değiştirmek den 1500e düşüş yaşamazsınız,ancak yokuş yukarı çıkarken vites 2000 de değiştirilirse tabiki 1000 li seviyelere düşer,bayılır, vitesi boş yere yükseltmiş olursunuz...
hatta bazen öyle oluyor ki (Düz yol) 2 den 3 e atıyorsunuz yetmiyor hemen 4 istiyor araba daha araba gaza değmeden... ivmelenme ve yolun eğimi çok belirleyici..
aynı sorunu bende yaşıyorum nedense eğer herkes kalkışta 1500-2000 devir aralığını kullanıyorsa problem yok. ehliyeti aldıktan sonra 3 sene benzinli aracımızı sonraki 2 senede 109 hp tdci kullandım. bu benzinli ve dizel araç değişiminde hiç problem yaşamadım kalkışta ancak puntoyu aldıktan sonra sakin sakin kalkmak gerçekten kabusa döndü benim için. yavaş kalkmak istediğimde sanki motor boğuluyor gibi yığılıyor. servise gittim kalkışlardaki durumdan bahsettim usta baktı bişey yok dedi ancak 3000 devirde bende biliyorum kalkmayı:) herkeste durum böylemi ?
Aynen bende rahatsızım patinaj yapmıyor fakat agır kalkıyor cok gaz verirsen biraz hızlı kakabılıyor ama o zaman anlık yakıt tuketimi 20 ye çıkıyor
şunu çıkartabiliriz herkes city modunun sadece direksiyonu yumuşatan bi motoru çalıştırdığını düşünüyor ama bence bu kadar basit değil,
boş bi yolda yüksek bi hızda giderken city modu açıkken ve kapalıyken gaz verin ve aracınızın tepkisine bakın...
bir de dururken bi city modu açıkken bi de kapalıyken gazı kökleyip kalkın bakalım hangisinde aracınız gazı anında yiyor?
ben denedim, city modu aracın gaz yemesini yavaşlatıyor, birden turboyu devreye sokacak kadar devirlenmiyor araba...
zaten kalkmak sorun değil gaz verdinmi fırlar ama motora zarar veriyor ani kalkışlar
Arkdaşlar 1.3 mjet 90 beygir bir sıkıntım yok ,bildiğim bişi var ki.... ''Dizeldir Nazlıdır'' biraz basmak lazım Gaz P;edalına. sonra al 2 ye....iyi forumlar.
Söylediğiniz turbonun çalışma prensibine ters. siz gaza basacaksınız ki turbo çalışsın. Hem zaten turbonun ilk baştan devreye girmesini sağlayacak birşey aramanız da yanlış. Çünkü turbo zaten sürekli devrede olan bir parça. Olay şu ki siz gaza basıp egzosdaki hava akışını arttırıyorsunuz ve turbonun devir sayısı yükseliyor. Duran turbo birden bire devreye girmiyor yani ...
Tek ihtiyacınız olan şey yazılım arkadaşlar. 90 lıkda olsa 75 likte olsa yada ne olursa olsun. Dizelde yazılım, performansı geçsek bu tarz şeylere çözüm olmasından dolayı bile yaptırılır. Yazılım sonrası Kalkıştaki bu şikayetlerinizin hiç biri kalmaz.