Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Ford Focus 1.6 TDCI 90 HP VS Punto EVO 1.4 105 HP Multiair

  1. #1
    Anıl Egemen Doğan
    egeevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    417
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart Ford Focus 1.6 TDCI 90 HP VS Punto EVO 1.4 105 HP Multiair

    Merhaba arkadaşlar...

    Çok yakın bir aile dostumuzla birlikte ne zamandır merak ediyorduk kalkışta ne olur, rolling start ta ne olur, maksimum hızda ne olur diye...

    Cumartesi gecesi Ankara çevreyoluna çıktık...

    Rolling start: 50 km hızla giderken 2. viteste yüklenerek hızlandık, ben 3-4 araç boyu önde devam ettim ve 160 a ulaşınca bıraktık...

    Standing start: Asr yi kapadım ve durağan halden 160 km hıza kadar hızlandık ve sonuç aynı yine 3-4 araç boyu belki biraz fazlası ile yine evo...

    Maks sürat: İşte ilginç ve anlayamadığım kısım, arkadaşlar 190 civarı hıza ulaşana kadar yine 3-4 araç boyu evo galip geliyor ancak vitesi 6 ya atıp araba stabil hale gelince focus geçiyor ve 2-3 araç önde o şekilde devam ediyoruz...

    Acaba son sürat 6. vites dişli oranları yüzünden mi focus geçiyor maks hızda? bunu merak ediyoruz...

  2. #2
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    uzun yolda o araçlar daha iyi 6.viteste bizim arabalarımız ağır kalıyor..ama kalkışta ve kısa rolling de sizin almanız çok normal..

  3. #3
    Anıl Egemen Doğan
    egeevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    417
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    5. viteste devam ediyim diyorum vites oranı yetmiyor, belliki tasarruf vitesi gerçekten, cidden ağır kalıyor tayfun 6. viteste...dün gece kuzenimle rolling yaptık ama anlaşarak değil onun arabasıda cmax tdci 109 HP yarım burun farkı anca geçtim ama daha düzgün denemek lazım...

  4. #4
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    31
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    focus gibi bir araçta evoya göre yol tutuş daha iyi yol tutuş daha iyi olduğu için son süratide etkiliyor ve o araç dizel tam devrini aldığı zaman allah ne verdiyse gidiyor zaten şurdan hesaplayın gpnin 90lık olanı 1.3 olduğu halde düz yolda 5. viteste 180 185 yapıyor 6. viteste çok hafif eğimli yolda 195 200 kimi zaman bu 210 215 olabiliyor duruma bağlı.peki bu araba 1.3 olduğuna göre 200 yapıyorsa 1.6 90 hp lik focus yol tutuş üstünlüğüne rağmen neden 6. viteste evoyu geçmesinki

    sanki havuz problemi gibi oldu

    zaten 1.6 109 hplik focuslar düz yolda 190 200 eğimli yolda 240 gördüğünü hatırlıyorum..

  5. #5
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı egeevo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5. viteste devam ediyim diyorum vites oranı yetmiyor, belliki tasarruf vitesi gerçekten, cidden ağır kalıyor tayfun 6. viteste...dün gece kuzenimle rolling yaptık ama anlaşarak değil onun arabasıda cmax tdci 109 HP yarım burun farkı anca geçtim ama daha düzgün denemek lazım...
    evet ben denemiştim benim arabamı yokuşu bile 6 da çıktım ama iş rolling e gelince focusun motor hacmi üstün basıyor..

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #6
    Anıl Egemen Doğan
    egeevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    417
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    valla problem gibi ama çözdüm anladım yüksek hızda çok yüksek devirde hep dizel kesilir gibi düşünüyordum. Sonuçta benzinli araç devir çeviriyor kesilmeden daha yüksek hıza ulaşır diye düşünüyordum...ama her iki araçta 200 diyip kalıyor düzlükte, belki focus 203 felan olabilir çünkü çok az önde saibt şekilde gidiyor...ne ara açılıyor ne kapanıyor...

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #7
    Anıl Egemen Doğan
    egeevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    417
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet ben denemiştim benim arabamı yokuşu bile 6 da çıktım ama iş rolling e gelince focusun motor hacmi üstün basıyor..
    evet hacimde etikili oluyor bu durumda...ama 105 bg evo olması gerektiği kadar seri bence, yani sınırları belli ve güzel şekilde hızlanabiliyor...ve ben yol tutuşundan çok memnun kaldım o hızlardada gayet stabil gidiyor bence, tabiki güvenlimi değil ama gezme titreme sallama katiyen yok...

  10. #8
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı egeevo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet hacimde etikili oluyor bu durumda...ama 105 bg evo olması gerektiği kadar seri bence, yani sınırları belli ve güzel şekilde hızlanabiliyor...ve ben yol tutuşundan çok memnun kaldım o hızlardada gayet stabil gidiyor bence, tabiki güvenlimi değil ama gezme titreme sallama katiyen yok...
    o zaman sorun yok hocam boşver hayat 0-400 arası atar rolling falan boşver drag a bak

  11. #9
    Oğuz KOCA
    İl Başkanı (Isparta) izoci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2010
    Mesajlar
    6.648
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    330
    Edilen teşekkür: 1913

    Standart

    Punto şehir içi arabası şehir içinde çok atak ama son hızda 180 de kalıyor...
    TSİ Jetta.

  12. #10
    Anıl Egemen Doğan
    egeevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    417
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    valla aynen öle hocam sorun yok merakımızda gitmiş oldu oh tamam arabalarımız bence çok güzel, severek biniyorum...parantez

  13. #11
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    31
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    ona bakarsanız t-jetle 90lık arasında pek fark yok kalkışta ara ne kadar açıksa son sürate kadar ara ne açılıyor nede kapanıyor yani bi chipli 90lık stock t-jetle gider

  14. #12
    Anıl Egemen Doğan
    egeevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    417
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    Alıntı izoci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Punto şehir içi arabası şehir içinde çok atak ama son hızda 180 de kalıyor...
    evet gerçekten şehir içi ve aşırı yüksek olmayan hızlar için harika bir araç...sessiz tok ve güvenli...

  15. #13
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    34
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    6. vites overdrive vitesdir. piyasadaki çoğu araç düz yolda, son vitesinden bir alt vitesinde max hızını verir.
    son vites çoğu zaman ekonomi vitesidir. kapışmada hiç bir zaman son vitese geçmeyin

  16. #14
    Yunus Kahraman
    yunus kahraman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/05/2010
    Mesajlar
    207
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    dizel uzun yolda sınır tanımaz hocam

  17. #15
    Anıl Egemen Doğan
    egeevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    417
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    himm overdrive anladim hocam,son vitesten bir onceki viteste maks hiza ulasildigini duymustum ama...dizeller ii gidiyomus ama bunu anladim...

  18. #16
    ZAFER MUTLU
    zafermutlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/07/2010
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.777
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    Maks sürat: İşte ilginç ve anlayamadığım kısım, arkadaşlar 190 civarı hıza ulaşana kadar yine 3-4 araç boyu evo galip geliyor ancak vitesi 6 ya atıp araba stabil hale gelince focus geçiyor ve 2-3 araç önde o şekilde devam ediyoruz...

    kendinde yazmışsın 190 civarı üçdört boy öndesin altıya atmıcaksın..dörtte ve beşde devir çevirteceksin altıdan uzak duracaksın.. altıncı vitesi 100 gibi hızlarda düzyolda atıp tassarruf edersin.. ben beşte 200 ü gördüm belki daha da vardı.. dizel son hızdada chipli degilse geçemez...

  19. #17
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Standart

    Mrb arkadaşlar, elbetteki dizel benzinlinin peşinden asla ayrılmaz veya denk iseler benzinli düz hariç rampalarda dizelin peşinden ayrılmaz, neden derseniz benim önceki aracım 1.4 77 GP lik punto idi, virajlı bir mekanda önüme yine aynı model bir GP taktım adamı düzde neredeyse geçecek duruma geliyorum ancak rampada aynı mesafeyi koruyarak ama geçemeyecek seviyede kovalıyordum, sonradan ışıklara gelince camı açıp sordum sizin dizel mi diye evet deyince o zaman anladım dizelin daha güçlü olduğunu, şunu da unutmayın ki 1.4 motor ile 1.6 dizeli kıyaslıyorsunuz, bu tabloda dizel neredeyse 1.8 benzinliye denk gelir diye düşünüyorum, son aracım dizel idi inanılmaz keyifli oluyor ve bir daha da herhalde büyük konuşmayım benzinli almam )

  20. #18
    ZAFER MUTLU
    zafermutlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/07/2010
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.777
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    arkadaşlar dizel araba turbodan dolayı motorun hacmi büyük güçlü geliyor.. yorumlara bakınca yarış arabalarını performans arabalarını dizel yapacaklaramış gibi geldi

    ben beş yıl dizel turbolu kullandım , gerçi eski audi turbosu dizellerden de kullanmıştım dizelde günümüz teknolojisinde güzel güçlü motorlar yaptılar ama benzinli araba benzinli arabadır..1.6 lt hacmi fordu güçlü yapmıyor birde turbo şarj var araçta. 1.8 e nasıl tekabül etsin.. 1.4 e turbo tak o dizelle oyun oynar....

  21. #19
    Anıl Egemen Doğan
    egeevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    417
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    zafer abi katiliyorum sana,bizim evolarin turbolari olsa cidden oynar...hem hacim farki hem turbo besleme serilestiriyor ama 6ya atmasam belkide onde gitmeye devam edicektim...

  22. #20
    Anıl Egemen Doğan
    egeevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    417
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    peki sunu merak ettim,diyelim 6. Viteste 100 km hizla gidiyoruz, sonra yedire yedire hizlanmaya devam etsek yine 5. Viteste ciktigimiz hizdan daha ustunu goremezmiyiz?

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Ford Focus Trend X
    aykut27 tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 20/12/2012, 00:00
  2. Ford Fusion 1.6 TDCi Lux Alınır mı?
    classiconline tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 11/12/2012, 22:51
  3. Ford transit 1800 tdci 110hp 2011 model ...chip tuning ve hkw+ uygulaması sonucu
    cemal arslan tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 25/08/2012, 12:55
  4. ford fiesta 2011 tdci
    pdr42 tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 66
    Son Mesaj: 30/06/2011, 21:19
  5. Satılık Ford Focus 1.6
    burhankutlu tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 10/08/2010, 18:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Ford Focus 1.6 TDCI 90 HP VS Punto EVO 1.4 105 HP Multiair Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com