ZORLMAYIN araçlarınızı .Alın bir T-Jet Sport 210-220 lerı ayaklarınız titremeden yaşayın....... =)
Printable View
ZORLMAYIN araçlarınızı .Alın bir T-Jet Sport 210-220 lerı ayaklarınız titremeden yaşayın....... =)
tekirdağ çevre yolunda bilen bilir bayağı bi eğimli yol 190 km yaptı benim punto evo 1.4 77 düz eğimsiz yolda ise 175 falan yaptı. :war00000:
Yokuş yukarı 185 düz yol 195 rampa aşağı 210 daha da gideri vardı ama yol bitti :)
Evo Fire 1.4 77 Bg Dualogic aracımla oper corsa dizel bi aracın gazına gelip afyon ankara arasında düz yolda max 170 yapabildim daha fazla gitmedi :)
bugün bi bakayım dedim otobanda nolcak ne bitcek 130 a çıktım çok rahat 2*2,5 arasındaydı devir daha,motor yeni oldugu için daha zorlamadım geçtm orta şeride hemen :)
Kılavuzdaki veriler bant verileri.Bizim yollarda süreklilik arz eden 0 eğim olmadığına göre araçlarımız 200 üde görür 220 yide .Ben Aydın otoyolunda 180 e kadar bastım.Daha ayağım döşemede değildi.Bassam eminim 200 ve üstünüde görürdü diye düşünüyorum. Yanlız 180 KM anlık değil rahat bir 10 dakika gittim.(Otobanda trafik o gün yok denecek kadar sakindi.) Ayrıca aracım 75 lik mult.Hatta ben bundan önceki aracım olan 1.2 16V palıomla aynı otoyolda 175 bastım ama o kısa süreliydi çünkü araç nerdeyse uçacak gibiydi.Ama puntolar güven veriyor.
ortalama %10 kadraj sapması vardır tüm araçlarda.80-90 kmk ye kadar sapma çok azdır ama 100 kmhden sonra %10 a yaklaşır.birde yokuş aşağı gitmek,arkadan esen rüzgar son hızı 2-3 kmh etkiler ama okadar.çünkü şanzıman dişli ve lastik oranları son hızı bire bir etkiler.yani sitede yazan son hız doğrudur.
çeşme otobanda 190 gördüm daha da gitmeyecek gibiydi... ama kadran sapma payı doğru çünkü dijital hız gösteren uyarı tabelalarında genelde kadrandan düşük hızlar yazıyor...
Vay bee o hızlara bu segmentteki bir araçla çıkmak büyük cesaret.. aman allah göstermesin dikkatli olmak lazım. can bukadar ucuz değil...
megan 2 lerdede 195/60/15 jant var ve 1160 kg[ruhsatta yazan] onlarda o kadar basıyo sedanlar.puntolarda 185veya 195 taban lastik ağırlıklarıda [multijet] 1130 kg. neden cesaret edilmesin ki:D
2010 model 11000km de triptonik 6ileri fiorino düzde 160 5 nci viteste(75 bglik yazılım var)
185 yaptım en son daha da gideceğini sanmıyorum yol aşağı hariç gittiğini söyleyenlerede pek inanmıyorum
bilemiyorum gercekten gecen fluance 170den sonrası ıcın bıle acaba dedim korktum kaldıki yaklasık 13000km yaptıgım arabayla 140-150den sonra basıcam ooo arkadaşlar siz o 170leri 200leri gorurken direksiyon nası elinizde araç nasıl havalanıyor yerden bir kamyon otobus gecerken ruzgar nası cekiyor itiyor top gibi aman ALLAH korusun stock arabaları ...
Aynen o otobüs kamyon rüzgarlarında fena oluyor arabalar
valla benim aram 3000 km bugun vurdu bende max 170 km gördüm. sağlığa zararlı bir hız açıkçası :) ama genede adrenalin :)
buyrun arkadaşlar buda benim 1,3 luk 75 hp lik dizelimin max hızı düz yol eğimde dahada gider die düşünüyorum :D
arkadaşlar allah korusaun bu kadar hızda gitmeyin bi tekerlek patlarsa sonuç kaçınılmaz olarak ölümdür ayrıca 160 ı geçtikten sonra arka kısım biraz sallanıyor gibi sanki kayıyor sizdede öyle durum varmı
ya ben bişey soracam yolda giderken gündüz ve gecede dahil olmak üzere sis yokken sis farı neden yakarsınız oldum olası merak etmişimdir.benim ışığıma takılan kaza yapsın diye mi acaba (yanlış anlama kıl oluyorumda sis farlarını yakanlara görünce sorasım geldi)
benze zevkte değil renkte mesela benim gözümü alan sizin zevkiniz olmaz. diyelimki karsıdan biri geliyor uzunları yakmış sizin geldiğinizi umursamadan geliyor. siz ne yapıyorsunuz. diyelim aracı cevirdin düştün peşine yakaladın sinirlisin sordun neden uzunları yakarak geliyorsun gözümü alıyor diyorsun adamda banane zevkim uzunları yakmak kardeşim derse ne dersin ve ne yaparsın?
190 Düz Yolda - 210.220 Eğimde Görüyorum... İstanbul - Merter - Ortaköy - Avcılar Düzergahında Defalarca Denedim Sefaköyden - Yenibosnaya İnerken Havaalanı Virajı Var Bilenler Bilir O Viraja 160-170 le Girdim Hiç Arabam Atmadı Gayet Başarılı Bir Yol Tutuşu Var...Merter Mc Donaldın Bulunduğu E5teki Virajada Her İki Yönden Geliş - Gidiş 170-180 Le Girdim Ayağımı Gazdan Bile Çekmedim Hiç Tık Yok..Hatta Yol Tutuşunu Test Etmek İçin Kademe Kademe Süratlerle Test Ederek 200-210 Km Hızlara Kadar Çıkarak E5te Arabanın Dengesini Bozup Arkasını Attırdım 200 le 2-3 Şerit Sağa Birden Attırdım Arabayı Gerçekten Yoldan Çıkartamadım....Lütfen Bu Konularda Bilgi Ve Tecrübe Sahibi Olmayan Arkadaşlar Denemesin...Bu Uygulamalar İçin Çocukluğumdan Beri Kendimi Özel Olarak Eğitiyorum..Rica Ediyorum Kimse Denemeye Kalkmasın Arabasını Çok Test Etmek İsteyen Olursa İleri Sürüş Teknikleri Kursları Mevcut Buralara Başvurabilirsiniz...(Not: Bu Testler Trafiğe Kapalı Alanda Değil Gece 3-4 Gibi E5te Araç Trafiğinin En Zayıf Olduğu Saatlerde Denenmiştir)
arkadaşlar kolayı var aynı yolda her iki istşkamette hız deneyin yaptığınız hızın ortalamasını alın... aracınızın son hızını verecektir. bugatti veyronun son hızının bu şekilde ölçüyorlardı. pistte önce 427 km ölçtüler tersi istikamette 433 ve son hızın 430 olduğuna karar verdiler. sis farları doğru ayarlanmışsa yere bakar ve amacı sisli havalarda yol çizgilerini görebilmemiz yağışlı ve sisli havalarda ise aynı zamanda görülebilmemiz içindir. doğru ayarlı sis farları kimsenin gözünü almaz. Türkiyede 30 yıl önce insanlar araçlarının tamponun üzerine sis farı bağlayıp onu havaya kaldırıp terör estirdiği için yasaklanmıştır. hali hazırda modern araçların sis farları özellikle gündüz kimsenin gözünü almayacağı gibi görünmmemize de yardımcıdır.
haklısın ben ön sis farlarından rahatsız olmuyor hava kararırken veya karanlıkta normal ışıklarını yakıyorsun bide arka sis yanınca arka siste arkadan gelen aracın uzaktan benim ışığımı gör şeklinde olduğundan kuvvetli yanar stop ışıkları gibi buda sürekli yandığında arkadan gelen aracın şoförünün gözünü alıyor. ben burdayımada deyinirsek park ışıklarınız sizi hayli hayli görmeleri için iş görüyor.
sis farı görsellik olarak güzel ve farkedilebilr kılıyor gündüzleri.ama gece bende olumlu görmüyorum...
katılıyorum.. eksik olmuş. aynı şekilde h4 xenonlarda felaket aracımı aldığımda üzerinde xenon vardı. bi türlü ehlileştiremedik. neredeyse benim bile gözümü alıyordu söküp normal osram ampüllere döndüm. herkesin trafikte duyarlı olması gerekiyor. fakat kural kitabında yazan herşey malesef doğru değil. sisli havada aracımın sis farları açık diye menemen de ceza yazmaya kalkan trafik polisiyle 15 dk tartışmıştım... uzun farları yakıp kendisine gösterince o duman sis değil demişti. ben de önemli olan görmeyi ve görülmeyi engelleyen bi hava koşulu olduğu bu durumda sis veya duman olması hiçbirşeyi değiştirmediği 80 km hızda yol çizgilerinin zor gözüktüğü yakmasaydım ceza yazması gerektiğini söyleyip "15 dk lık tartışmayla" ceza ödemeden yoluma devam ettim. sanırım bu ülkeden acilen yeniden düzenlenmesi gereken bi trafik mevzuatı var. "AYRICA SİS FARIYLA SÜS FARINI BİRBİRİNE KARIŞTIRAN KULLANICILAR VAR."
Dostum tabiki iniş aşağı bir yoldu belki bilirsin Pozantı otobanından adana yönüne doğru gelirken Tekir yaylası civarında yaklaşık 20 km süren devamlı aşağı eğimli bir bölge var orda yaptım.Kadran yasladım.(Kaldıki benim aracım stock olmamasına rağmen (imzamda görebilirsin) düz yolda o hızı yapamaz kim yapar diyorsa şüpheyle bakarım.Düz yoldaki top speed 195 km idi.
Orda belirtmek istediğim benim aracım düz yolda o hızı yapıyor anlamında değildi bunun için tjet'e gerek olmadığı idi.
düz yol ve başka bir puntonun hava koridorunda 195 km. 77 bg :))))
bir çok kere sabit 185 km hızda gidebildim fakat yolda biraz eğim olma ihtimali yüksek. genelde 170-175 km hızları düz yolda görebiliyorum. aydın otobanında caddy ile 180 yaptım aynı yolda dönüşte hızım 170 ti. ortalama 175 yapmıştı aynı düzlükte. vw lerin kadran hatasının çoğu modelde %4-6 altı olduğu tespit edilmişti. bi derginin testinde buda caddy nin 168 km lik fabrika verisinin üç aşağı beş yukarı doğru olduğunu gösterir. henüz puntişle böyle bi deneme yapamadım.