İlk olarak aracının vitesini çok erken değiştiriyorsun, akan trafikte her zaman devir saatini kontrol etmen mümkün olmayacaktır en azından bir süreliğine acemiliğini atlatana kadar, motorun sesini dinlemen lazım, aracın düşük viteste bağırınca bir üst vitese geçersin, yine yığılırsa vites küçültürsün, 2500 devire kadar gel en azından bir üst vitese geçmek için,
Kalkışlarda yarım debriyaj gidiyorum demişsin, siteden çıkış mesafen çok değilse yeni nesil araçların çoğu yarım debriyajda gaza dokunmadan kalktığından park halinden çıkana kadar bunu yapabilirsin, ama mesafen varsa uzun süre yarım debriyaj halinde gitme 1. vites hatta 2. viteste bile, düşük hızda kalkış yapabilirsin. Aracın motoru küçük olduğu için seyir halinde 1. vitese geçmeye çalışma, zaten çok zor geçer. Durma hızlarında 1e düşebilirsin, 1 kalkış vitesidir.
Dik yokuşlarda ise araç devrini almadan üst vitese geçersen stop edebilirsin. Çok dikse 1 de tırman araç mesafeleri ve yol müsaitse deviri ve hızı artırıp vites yükseltebilirsin.
Aracını boğmamak ve sağır etmemek için de zaman zaman otobana çıkıp bütün devirleri sonuna kadar zorlayarak vitesleri artır mesela, 1 3000dv/dk/2 3000 dv/dk...
Tabi hız çok sağlıklı bir şey değil ama zaman zaman aracımızı eski tabirle sağır etmemek için üst devirlerde kullanmamız gerekiyor özellikle ağırlıklı olarak şehir içinde kullanıyorsak.
Kazasız belasız keyifli günlerde kullan, yanlışımız varsa lütfen daha iyi bilen bir arkadaşımız uyarsın, kimseyi yanlış yönlendirmek istemem.