195 gordum gecen 8000 km deyim motoıru acmısım :)
Printable View
195 gordum gecen 8000 km deyim motoıru acmısım :)
3 vites kaç yapabildiniz arkadaşlar deneyen varmı ?
aracım daha yeni 2000 km.oldu şimdiye kadar fazla zorlamadım ama gördüğüm en yüksek değer 155 km. :sofeer:
165 son... Kastı düz yolda biraz daha çıksın diye ama çıkmadı. Arabada 2 kişi idik.
215 gördüm otobanda;) araçta 4 kişiydik:D
3. vites 125le 130 arası görüyorum arabada kaç kişi olursa olsun farketmiyo. 2. vitestede 80i az geçiyo.
benımkıyle 210 yaptım gayet basarılı:d
arkadaşlar yokuş aşağı muhabbetlere girmeyin 500 de basarsınız yokuş aşağı. arabam iyi diyen varsa yokuş yukarı kaç bastığını söylesin :D. neyse bu arada benim alet 175. daha fazla gitmiyor düz yolda. yokuş aşağıyı ölçemem ibre yetmez :D
arkadaşlar 3. vites 140 gördüm düz yolda ama 5 vites 180 190 diyo anlamadınm gitti bu gidişle hep 3 kullanacam daha havalı oluyor gören duyan 5 te 220 rahat yaparsın diyor he he tabi diyorum zorlamıyorum bile canım..
en fazla 170 gördüm düz yolda
165 yapıyoo fabrika verrisiylede aynı....bu arada yeni gördüm
77hp fire - 75multijetten 0-100km daha çabuk hızlanıyormuş büyük bir farkla: 0,4sn ye..
90lık we 95 liklerin 185; 75lik we 77liklerin ise 175 taban olduğunu göz önüne aldığımızda : 0.65 cm yanak farkı oluşuyor.toplamda jant+lastik yanakları çap 61 cm yaklaşık olarak (yanlış hesaplamadıysam). 1.3 cm oluşan fark olduğuna göre yüzde 2lik bir fark oluşuyor dönme çapında.
kısacası 77lik 75lik we 95lik 90 lık modeller arasında yüzde 2lik sapma farkı war. 90lıkta ibre 100 gösterirken 75likte 102 gösterecek. büyük bi fark yok
demek istediğim 75 hp ile 195 görüldüyse aynı şartlarda 90lığın 200ü çok çok rahat geçmesi beklenir
Ben arkadaşların tavsiyesiyle 180'i görebildim nihayet düz yolda! Biraz daha giderdi sanırım, otobanda trafiğe denk geldim... Öncesinde 6. viteste zorluyordum maksimumu, 170'i anca görebiliyordum...
rampa aşşağı 200km/h ardından hemen frenaj:D güven vermio
akincl 75likler icin ne diyosun?
:us: fazla yormayın Puntocanları :icon_smile_big:
uçmak olayı şöle oluyo 6. viteste 6000 d/d ken silecekleri çalışıtırın flaşörleri yakın 2 kere su fışkırtın sonra dreksiyonu aniden krırıp el frenine asılın bu arada debriyajada basmayı unutmayın :D
arkadaşlar devirsiz hızlandığınız zaman hızlanamayacaksınız diye bir kaide yok. yani kesiciye girmeden hızlanmaya başlayın son viteste kökleyin bir şey değişmez. sadece max hıza ulaşma süreniz uzar o kadar. 6 viteslilerin oranını bilmiyorum. yani bir çok 5 vitesli araba max hızına zaten 4. viteste ulaşıyor. dizellerde farkettiğim 4 de kesiciye girebildiğim oldu. o yüzden 5 e atınca araç biraz daha hızlanıyor. ama 5 de kalkın hızlanmaya başlayın yine aynı hıza ulaşırsınız. yani zorlayarak hızlanmakla zorlamadan hızlanmak arasında bir fark olmaz. en nihayetinde max. hıza çıkarsınız. ama 5 de hızlanmak 6 da hızlanmaktan tabi ki daha hızlı olacaktır.
hızLanması güzeLde, 140 ve üstLerinde kamyon vs soLLarken, rüzgarLarı acayip şekiLde savuruyor arabayı. aerodinamiğini sanırım sadece önden geLen rüzfara göre düşünmüşLer. yandan rüzgar yiyince hayLi etkiLeniyor araba. direksiyonu sabitLemesi zorLaşıyor
140 ve üstlerde sollama yaparken büyük ve ağır araçlar dahi yan rüzgardan etkilenebilir.punto en azından kontra ile rahat toplanabiliyor.
bu konuda sınıfında çok kötü küçük araçlar olduğunu söyleyebilirim.
punto ,rüzgar tüneline girdiyse her türlü testi yapılmıştır. ancak aracın ağırlığı ve sınıfı belli.
ferrari kullanmıyoruz.
Araç 5000' lerdeyken, Ankara' dan İstanbul' a gelirken 200 km/h yaptım! Çok da zorlanmadı sanki ama, tırstım biraz, wiyadük flan wardı, heyecanlandırdı beni GP :)
90lıklarda 5. witeste max 185 falan görülebiliyor. daha da hızlanma imkanı warsa kesinlikle 6ya atmak gerekiyor
tabi yayın buna katkısı wardır.
çünkü esnemeyi azaltıyor, arabanın altına giren hawayı da azaltıyor.
Hafif eğimde 200km/s i rahat görürüz hatta geçeriz önceden de dediğim gibi.Düz yolda 180km/s i geçmek imkansız bence...
düzde 190 yapıyor ya bizim kerata 90 lığında yapması lazım yani
Hissedilemeyen bir eğim, rüzgar ya da ne bileyim gösterge sapması vardır kesin...
Aracın 190-200 km/h gibi bir hızda gerçekten stabil kalması ve size güven vermesi gerçekten olağanüstü...Ayrıca yüksek süratlerde viraja girerken size virajı hissettirmemesi takdire değer...Her yönüyle tek kelimeyle mükemmel...
araç sınıfına göre tutunma konusunda gayet iyi. ama ferrari muamelesi de yapmayın.
yokuş aşağı muhabbetine hiç girmiyorum motorsuz kızakla yapıyolar kış olimpiyatlarında o hızları:)1,4 dinamik 77hp var bende 250km de henüz açıkçası beklediğimden çok daha iyi performans veriyor vites geçişleri gayet atik ama devir biraz artınca doğal olarak tıkanıyor geçen gün antalyaya giderken kısa bi süre yokladım 160a kadar rahat çıktı ve o süratte çok stabil hiç titreşim yok kısacası çok rahat gidiyordu malum motor daha yeni sanırım 170-175e kadar çıkabilir ama fazla zorlamadım,arkadaşlar farklı motor seçenekleri ile 200e çıkıp stabilitenin korunduğunu yazmışlar zaten ki bence Türkiye şartlarında 120nin üzeri altında hangi araba olursa olsun tehlikeli otoban haricinde pek geçmemek lazım 120yi mesela başıma geldi yolun ortasında kocaman lastik parçasını son anda ortaladım 160da üstünden geçsem Allah korusun denemeden bilemeyiz ne olacağını:)
Hız çok iyi bişi değil belki ama fırsat bu fırsat deyip dün İzmit yolunda biraz hızlanma denemesi yaptım son gördüğüm değer 187 km oldu bir kaç denemeye rağmen bu rakamı geçemedik sanki km.saatini bağlamışlar 185 de takılıyor ama 180-185 e kadar çok rahat çıkıyor, aracımı ilk defa bu derece yüksek hızlarda test etme imkanım oldu bu hızda giderken bile hızını asla hissettirmiyorsun yüksek hızlarda bile verdiği güven hissi mükemmel hele devir kesiciye yaklaştığınızdaki motorun sesi tek kelimeyle mükemmel doğrusu. 200 lü rakamları görmek şimdilik benim için hayal gibi sanırım motorun biraz daha açılması gerekiyor.
Arkadaşlar bende 12000 km de 1.3 75 HP var arada sırada Ankara -istanbul yapıyorum düzde 180 çok rahat inanın 1.6 lar bıle yetişemiyor :)
ben arabayı ağlattım inlettim en son 190 civarı gördüm geniş taban hızı düşürüyorrrr
tam devirde hızlanarak biraz da zorlamadım değil defalarca 220 km/s hızı gördüm ankara konya yolunda eğim var düzde de 205 falan ama çok az yukarı doğru eğimde arabalarımız aşırı hız kaybediyor
205 i gördüm. Fakat hafif eğim vardı.
18o hiç zorlanmadan