Sanırım 260'ı cümle içinde kullandı arkadas...
ben 260 gördüm.
babamın 260'ı var da diyebilirdi...
Coupe aramıza hoşgeldin. Umarım takılmalarımızdan dolayı kızmassın.....
Printable View
Sanırım 260'ı cümle içinde kullandı arkadas...
ben 260 gördüm.
babamın 260'ı var da diyebilirdi...
Coupe aramıza hoşgeldin. Umarım takılmalarımızdan dolayı kızmassın.....
Burda sözü edilen;GP ile max kaç km hız görüldüğü.
Başka araçla yapılan değil...
ben eskişehir yolunda sıraya dizdim bi sürü arabayı ve 190 dı,. km 18.000 di o zaman şimdi 22.000 195 düzde.
Bugün eve gelirken 2-3 defa devir kesiciye soktum arabayı, 2. viteste 6500d de 90 yapıyo namussuz 8O
2. vites 90' vuruyo kerata.
düz yolda 190 eğimde 205 i görüm. geniş taban lastikler birazdaha güven veriyor sanırım. :D
duz yol 180 egım 195 max
sokecem bu 17 lerı ben :D
İşe gidip gelirken (Çevre yolunda) 190-200km/s...
viva benzin +4000 8S
şu an max 194 kmh yokuş aşağı 8M
düz yol 180 ,200 eğim. 15leri söksem napcam ben ?:D
alper kndi hakını yeme ya bn gördm videoda 200 ü geçtn sen 205 fln yaptn :)
203 :)
ne farkı war ki :D
olsn abi okdr risk almışn basmışın tek başınasn bide 3 km 3 km dir :) :D
200 gördüm sarsilmadi bile
ayaklari saglam basiyo tabi..
Dün otobanda biraz zorlayayım dedim ama düzlükte 170'i bir çentik dahi geçemedim yaw! 8W
Walla pek bir şey yapabildiğim yok o konuda! Habire sıkışık trafikte tıkılıp kalıyoruz!
Ayrıca nasıl açılacak, o konu da tam bir açıklığa kavuşmuş değil! (Diğer sayfalarda yazılanlara göre)
6. viteste 3500-4000 arası bir devirdeydi son hızda yanlış hatırlamıyorsam! Orada da talıkdı kaldı zaten! 5. viteste 5000 devirlere kadar zorladım...
Sağol Alper, biraz daha zorlayayım bakalım!
Yazdıklarını okumuştum ama bir daha göz atayım ;)
6. viteste devirlenme bizim küçük hacimli GP lerimizde maalesef hiç olmaz gibi eğer eğim yoksa.Max hız için 4. ve 5. vitesleri devir kesiciye kadar zorlamalısın.Tabi kısa süreler içinde...
düz yolda 5 wites yeterli, 5.de 4000de 180 yapıyordu yanlış hatırlamıosam. ama yokuşaşağıysa 6 da gerekiyor
Teşekkürler arkadaşlar...8O
Ya hadi 90 beygirlik dizel ve 95 beygirlik benzinlileri anladım ama 77 beygirlik arabalarda rahat rahat 200 yapan arkadaşları anlamıyorum nasıl yapıyorlar. Yanlış anlamayın yapmadan yaptık diyolar demiyorum da bence acayip bir sapma var o zaman kilometre saatinde. 200 dediğiniz sürat öyle az buz sürat değil. 77 beygirlik ve sınıfına göre ağır sayılabilecek bir arabada zor hatta imkansız gibi bence. Ya arkadan çok rüzgar alarak yokuş aşağı ya da dediğim gibi bayağı bir sapma var bana kalırsa kilometre saatinde.
Bir de bizim araçlar dizel olduğu için benzinlilere göre daha yüksek viteste de bir miktar daha hızlanılabilir...
Haklısın, bizim araçların bile sıfır eğimde 200 ü görmesi imkansız.Ancak %2 lik bir eğimde bile 200 rahat görülür.Ben Uno 1.4 üm varken görmüştüm8D
punto.yu aldığım arkadaşım motoru açma olayı kalktı demişti..
daha ilk nefeste ank.ya getirdim ist.dan..
otobanda direk 180!
ne olacak şimdi motor mu düşcek??
evet kavga grültü 180 yapıyo yokus aşşada 190gördum en fazla şöle güzel bi yokuş yakalıyamadım :)
valla ben kilometre 3000 küsürde düz yolda 180 yakuş aşağı 195 grdüm..
sonra geçenlerde otobana gene çıktım motor 7500 lerdeydi yokuş aşağı 180 i zor gördüm.. son kilometrelerdedir no oldu bilmiyorum ama sanıyorum motorumun biraz hız kestiğini düşünüyorum.. ama yağ değişmi ve hava filtrsini değiştiğimde tekrar denicem.. bakalım şimdi 8628 de ve serviste yatıyor ejderim...
https://img517.imageshack.us/img517/4981/grnt005rm0.jpg
biraz daha fazlaydı ama o anda çekememişim
aracın ivmelenmediğini varsayarsak, araç üzerine etkiyen kuvvetler toplamı:
Ftot=Ft+Fh+Fe olacaktır. burada Ft tekerlek sürtünme kuvveti, Fh hava sürtünme kuvveti, Fe eğim kuvveti olacaktır.
Ft = Ct x Mt x g x Cos a
Fh = 0.5 x Sig x Cr x Af x V^2
Fe = Mt x g x Sin a
(a: yolun eğimi (derece), Ct: Tekerlek sürtünme katsayısı, Mt: araç toplam ağırlığı (kg), g: yerçekimi ivmesi (~9.81 m/s^2), Sig: hava yoğunluğu (~1.17Kg/m^3), Cr: rüzgar sürtünme katsayısı, Af: aracın ön izdüşüm alanı (m^2), V: araç hızı (m/s))
olacaktır. Bir başka bağıntı da:
Pt = Ftot x V
olur. Burada Ptot: toplam güç (Watt), Ftot: toplam kuvvet (N) ve V (m/s): hızdır. Dikkat edilmesi gereken bir şey de burada transmisyon verimidir. Motordan çıkan gücü (örn: 95Hp = 70kW) bu verimle çarpıp Ptot'a eşitlediğimiz noktadaki hız aracın teorik olarak ivmelenmesinin sıfır, hızının maksimum olduğu nokta olur.
Tabi bu hepları yapacak cengaver bir genç lazım :icon_surprised:
herneyse... Demek istediğim elimizdeki güç belli, ya yokuş aşağı giderken ya da arkadan rüzgar alırken katalogda 178Km/h yazsa da 200 filan görebilirsiniz (bkz. denklemler)... Sapma yaklaşık olarak %10 her takometrede olur. 200 görür aslında 180'de gidersiniz...
araçlar 178 yazıyorsa ona göre tasarlanmıştır, lastikler yine hız sınıfına göre tasarlanmıştır (standartlar sanırım 180Km/h max olması lazım).
basarken bunları da düşünün..:lamer:
oran kavşağından şehre doğru inerken golf 4 kullanan bi bayan sürücünün gazına gelerek 195 km/h gördüm ama ibrenin yalancısıyım.
135 gördüm...Yalan dolan yok..8S