üstad naptın yawMadde 5:
Pazarlama iletişimi doğru olmalı ve yanıltıcı mesajlar içermemelidir.
Pazarlama iletişimi, özellikle aşağıda belirtilen konularda ancak sadece bunlarla sınırlı kalmamak üzere; eksik bilgi vererek, anlam karışıklığına yol açarak veya abartılı iddialar ileri sürerek tüketiciyi doğrudan ya da dolaylı olarak yanıltabilecek ifadeler, ses ya da görsel unsurlar içermemelidir:
Gıda, kozmetik, kişisel bakım ürünleri, tedavi edici etkileri olmadığı için ilaç gibi tanıtılmamalıdır. Bu tür ürünlerin insan sağlığına olumlu etkileri reklamlarda; özel bir sağlık sorununun çözümüne değil, genel olarak insan sağlığına 'yardımcı' olacağı biçiminde verilebilir. Kimyasal madde içeren veya kimyasal işlemler sonucu üretilen ürünler " saf ve doğal" olarak nitelenemez. Böyle bir iddiada bulunabilmek için o ürünün sadece doğada var olan maddelerden üretilmiş olması gerekmektedir.
- Ürün özelliklerine ilişkin, tüketici tercihlerini etkileyecek örneğin ürünün doğası, bileşimi, üretim yöntemi ve tarihi, kullanım alanları, verim ve performansı, miktarı, ticari ya da coğrafi kökeni, çevreye etkisi gibi özellikleri;
- Ürünün değeri ve tüketici tarafından ödenecek toplam fiyatı;
- Teslimat, değiş-tokuş, iade, servis koşulları;
- Garanti koşulları;
- Telif hakları ve patent, marka, tasarım ve modeller ve ticari isimler gibi endüstriyel mülkiyet hakları;
- Standartlara uygunluğu;
- Resmi tanınma ya da onay, madalyalar, ödüller ve sertifikalar;
- Sosyal amaçlı yardımların kapsamı.
Reklamda ana vaadin istisnasını teşkil eden mesajların verilmemesi eksik bilgi vererek yanıltıcılık sayılır. Bu istisnaların tümü reklamda gösterilemeyecek kadar çok ise, en önemlileri gösterilir. Diğerlerinin nerelerde (basın ilanı, internet, satış noktaları vb.) görülebileceğine reklamda yer verilir.
link Reklam zdenetim Kurulu
Bu isler dusundugunz gibi biz cektik oldu biz yaptik olduyla olmuyor yani .tamam sen haklısın... 97 ye devam et
))))))) ıyı gıder arac 97 ıle....
Yer imleri