vesselam bunun ne oldugu servise gidince çıkar.ya bir arıza yada güvenlik önlemi.ama dün akşam bana yusuf beyyyyy yusuf beeyyyyy diye bagırttıgı kesin.:D
Printable View
vesselam bunun ne oldugu servise gidince çıkar.ya bir arıza yada güvenlik önlemi.ama dün akşam bana yusuf beyyyyy yusuf beeyyyyy diye bagırttıgı kesin.:D
"deli gibi gaz yeme olayı" belki de normal koşullarda bastığımız kadar gaza bastık ama tutuş olmadığı için birden bire 4000 devire yükseldi.. başka bir açıklama bulamadım.. bu arada kar lastikli (çivisiz 4x4ler) cipler bile buzda kalır..
artık bilemiyorum.sebebin ne oldugunu servise gidince ögrenencegiz
Az önce buzlu olan 60 derecelik ve 500 metre uzunluğundaki dik rampayı hiç zorlanmadan çıktım. Arabanın altında 3 yıllık lassa kış lastiği var. dünde köye gittim ve bu rampadan daha dik ve virajlı buzlu yolu çok rahat çıktım. Abimde 2006 golf plus var ve lastikleri yeni michelin kış lastiği onun arabada asr var bende yok. o biraz zorlandı özellikle dur kalk yaparken.
Yazdığınız başlık bence yanlış. buzda kaydım diyebilirdin bence
Buzda kaymayan araba yoktur. Zincirli olsan bile kayabilirsin. Bunu yaşadık abim zincirliyken kaymıştı ve uçurumun kenarında araba asılı kalmıştı. O olaydan sonra 4 tekere zincir sarıp gidiyordu arabayla:D:D:D:D:D:D:D:D
Çok geçmiş olsun. ben ekim 15ten bu yana kar lastiğiyle geziyorum. Kar lastiği olmadan o yollarda ne kendime ne de arabama güvenirim.
bu deneyimin bana aldırdıgı en önemli karar kar lastigi alma kararıdır.2.si 50 km fazla yol katet ama ara yolları/veya servis yollarını kullanma 3.sen nekadar usta şöför olursan ol araban nekadar iyi olursa olsun,aracında nekadar çok özellik olursa olsun bazen beklenmedik durumlar seni acemi yapabilir.
bu arada burada bana yardımcı olmaya çalışan fikirlerini esirgemeyen tüm arkadaşlara çok teşekkürler.
kış lastigi bir çok ek önlemden daha iyi.bu akşam görüştügüm 3-4 arkadaş oradan en azından benim kaydıgım yerden zincirsiz ve kaymadan biraz daha aşagı inmeyi başarmış ama onlarda zincir takmak zoruda kalmış.burada önemli olan şu idi zinciri takmak için bizim gibi kötü bir anı sahibi olmamışlar.en azından araç kendi kontrollerinden çıkmamış.buda bana kış lastigi alma kararını aldırdı.
ayrıyeten dün akşam o çamlıca mevkiiden bizden sonra 4 ayrı kaza olmuş.şükür ölen yada ytararlanan olmamış.
hocam bırak bu yolda puntoyu ferrrari getirsen yinede kayar ful buz burası...
kötü bir tecrübeden sonra olsada en doğru kararı vermişsin.
bence arabaya o kadar para veren bir insanda kış lastiği alacak parasıda olmalıdır. Canını emanet ettiğin bir makineye iyi bakmalısınki oda seni zorda bırakmasın. Arabayı aralık ayının saonunda aldım ve arabayı teslim almadan önce servisi arayıp kış lastiği sordum. gerçi bulamadılar. bende 4 adet teneke jant ve lastik aldım ondan sonra.2 takım jant var. kışın kışlıklar yazın yazlıklar. her seferinde balans ayarı yaptırmak zorunda kalmıyorum.Kendim söküp takıyorum.
ASR olan puntolarımız yavaş hareketle buz üstünde zorlandığını görmedim geçen kış... Ama durma problemi yaşıyo :D:D
sana şöyle söleyebilirim ki konya-antalya yolunu bilenler bilir ki alacabel diye bir yer var ki en yüksek rakımlı yer geçenlerde seydişehirden alacabel e kadar acaip bir kar yağışı vardı bende kışlık lastikler vardı alacabel e geldiğimde yol kapandı kimse geçemedi ben hiç durmadan 30 la bırak arabanın kaymasını patinaj bile çekmeden gitti hatta önümdeki araç aniden durdu bende durdum kaymadı ve kalkarken araba kaydırmadı şunu diyeyim ki orayı bir ben birde arkamdaki transporter geçebildi
Arkadaşlar eğer araçta asr varsa sorun ondan kaynaklı olabilir buzlu zeminde arabanın yol tutmasını sağlamak için asr kapatılsın diye arabanın kitapçığında yazıyor bir ihtimal olabilir ..
bende izmirden konyaya gittim kışın karda vardı buzda zincir takmadım sıkıntıda yaşamadım lastiklerimde 4 mevsim yani arkadaşım arabaya çamur atma lütfen punto evonun buzda kayması fizik kurallarına görede normal zincirle bile yoğunlaşmış buzda kayar YouTube - Test drive valeggio
ya ben ondekı araca carpmamak ıcın yada dıger taraftakı ucuruma kaymamak ıcın yada karsıdan gelene carpmamak ıcın bılerek arabayı yoldan cıkartırsam... o zaman cok kotu sonuclar dogurur bu... sartlar ne olursa olsun arac benım kontrolumde olmalı..... arkadasımızın basına bırsey gelse, aracın yaptıgı hareketler kendı elınde olmadıgından (gaz yeme) o zaman tum hukukı sorumluluk fıatın olmazmı.... benım arabamın ne amacla kaydıgını on ıkı teker nasıl cozecek ben bu olayı cozemedım.....
karla buz arasındakı farkı bılmeden bırsuru yorum yapılmış daglar asılmıs yollar gecılmıs.... arkadaslar buza hıcbırsey fayda etmez.... zincir takıp ılerlersın ama buzda frenlerken zıncır yıne fayda etmez.. yenı yagmıs kardada eger aracın altı degmıyorsa kara, gıdersınız.... vandayız... biliyoruzda konusuyoruz:) ıstersen kar lastıgın olsun sırf buz uzerınde ve yokusta , kesınlıkle yokusu cıkamazsınız egımdede arac mutlaka kayar...
sakin kardesım cok gecmıs olsun...
60 derecelık 500 metre buzlu( bı kısmı buzlu desek)... buz tabırınde bır sıkıntı var forumda... ben bugun cekıp gonrercem sıze buzlu yol fotoları vandan bekleyın hele:) yolun ortasında durup tekrar cıkmayı denemeyın ama cıkamazsınız o zaman. onunuzde bırı durursa finish:)
reklam yok reklam yok:) lastıkcımısın kardesım:)))))
bende şavşatta yaşıyorum , van merkezi fazla bilmem ama çaldıranda askerlik yaptım kışın iyi buz olur.Erzurumda 4 yıl okudum. Ve ardahana 45 km lik bir mesafe olan yerdeyim. 2800 metre rakıma sahip sahara dağını senede bir kaç kez kışın geçiyorum. şavşat merkez rakımı 1100 metre sahara dağı rakımı 2800 metre. 20 km mesafede 1700 metre tırmanıyorsun..
yani uzun lafın kısası buzu ve karı bilirim.
Burda takmatik zincirler hiç tutulmaz. Çünkü buzda hemen atıyor.
Sabah arkadaşım kar lastiklerinin üzerine zincir sarmıştı öyle gidiyordu.
Kış sadece vanda yok:D:D:D:D
1999-2002 ardahanda calıstım. kura koprusunun ordan ıs bankasına sarılan yokusu allahın kulu cıkamıyordu... ki belki 200 metre yoktur. bılıyorum sızın orları..8 katlı dışı ınsaat otellerınızı:) asvalt tutturulamayan yollarınızı... hopa artvın arasında vırajlarda reno 12 ts yı yakalıcam dıye ( fiestayla) bıtaraflarım cıkmıstı... turkıyenın delı söför mekanı sızın oralar... sustum arkadas.....
arkadaslar benim yasadigim yere gelinde kis gorun, hergun ise gidip gelirken 160 km yol yapiyorum asfalt, anayol, inis-cikis rampa yok ama yolun sagi solu orman, ortalama hiz 90 km kayma yok, nedenmi ? Civili lastik (biliyorum Turkiyede yok, belki vardir arastirmak lazim.) Burda onemli olan kis aylarini ciddiye alip erken onlem almak (kislik lastik yada zincir vs). iste isin sirri.
ben karda çok yolculuk yapıyorum. yolun ters tarafları dedigimiz yani güneş görmeyen yerler buzlu oluyor. evoyla gitmedim. broadwayle lastikler çivili önler zincirli, çıkamadıgım yerlerde arabanın kontrolünü saglayamadıgım yerlerde arkaya da bir lastige zincir takıyorum.. jipde çok kullandım buzda jip olmuş fark etmez önlem almazsanız, jipin 4x4 olması vede önünde biriken karı yarabilmesinin dışında arabayla aynıdır..
3 pedal yapmışşsın arkadaşım gaza basılmış sanırım..Yinede gecmıs olsun zor bır durum ucuz atlatılmışşş...Çorum plakalıya yolda şaşırmıştır :D
dün bahsettiğim dik yokuşu bugün çıkamadım. yollar parke üzeri cila gibi buz olmuş. Yolun 3 te 1 lik bir kısmını ancak 2 denemede çıktım. benden önce bir araç çok uğraştı çıkamadı döndü gitti.(Araba yolda kayarak kendi döndü):D:D:D:D:D:D
Buzun şiddetine göre bazen kış lastiğide işe yaramıyor. Her zaman arabada zincir taşımaya devam
yolu biliyor yaw şaşırmaz.en azından çok sık kulladıgımız bir yol.3 bedal yapmadık ama artık pekde bi önemi kalmadı.zira kendimde bişey yok.arkadaşlarımda bir şey yok.ama bundan sonra kışında kolay kolayına böyle sıkıntı çekebilecegim yerlerede gitmem
ne oldu araba kaldımı yolda.zincir yollayımmı:D
burda mesajları okudugumda şu dikkatimi çekti.katılmayanlar olabilir.eleştiriye her zaman acık biriyim.
aslında çogumuz aracımızdaki ek özelliklerin ne oldugunu bimiyoruz.başımıza gelen olaylardan tecrübelerimizi burda paylaştıgımızda farkına varıyoruz.bilkide benim karşılaştıgım durum bir ek özellik ve başımıza gelmedigi için bilmiyoruz.gerçi daha bende tam emin degili.servise gidince çıkacak ama.
burda şunu anlatmak isiyorum.bilgi paylaştıkça çogalıyor ve degerleniyor.başımıza gelen normal dışı böyle olaylarda bilgilerimizi paylaşırsak en azından diger arkadaşlarımız böyle bir durumda ne yapacaklarını veya aracın ne gibi bir tepki verebilecegini bilir ve buna uygun olan hareket tarzını seçerler.
Sakin katılıyorum sana..Araçlarımızda bılmedıgımız bazı ozellıkler zamanla çıkabılıyor...
Mesela klima tuşuna ıkı defa basıp, ıkı parmagınla ses acma kapama dugmesıne basılı tutarsan, 2 sn sonrada gaza 2 kez basıp ardından frene basarsan araba otomatıkmen duruyor...:D
Sakin Abi geçmiş olsun. Allah korumuş sizi. Mutlaka servise gösterin aracı normal bişey değil bence bu..
Zincire gerek kalmada ama biraz uğraştım. :thumbup1:Önceki seferde karın üzerinde buz vardı ve biraz zorlandığında söke söke çıktı.
şimdi ise gündüz yoldaki kar eridi . akşamleyinde hava soğudu ve yol buz oldu sonra üzerine hafif kar yağdı. Sürücüler ve yayalar için en kötü yol durumu oluşmuştu. Altı buz üzeri ince kar. zincirde taksan uğraştırır.
Kriminal arkadaşın Sabah sabah iyi güldüm. Allahta seni güldürsün:d:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Bugün arabaya bindim -3 derece gösteriyordu. İşe giderken ışıklı bir göbeğe yaklaştık. Işıklardan 50 m önce yolda su borusu patlamış ve yolu dik kesen bir su akıntısı mevcuttu. Bu sudan geçen araçlar 50 m sonra ışıklara ve sola dönüşü olan göbeğe varıyorlar. Her geçen araba bir miktar suyu ışıklara ve göbeğe taşımış ve kavşak buz pistine dönmüş. Bizede yeşil denk geldi ve hiç durmadan 3 şeritli yolda 4-5 araç kavşaktaki araçlara yaklaştık. Kavşakta bir yoğunluk gözüme çarpınca suyu geçer gelmez ayağımı gazdan çekmiştim. Ben orta şeritte yavaşlarken sağ ve sol şeritteki araçlar su birikintisinden çıkıp buzlu kavşağa girerken zaten kavşaktan taak-taaak sesleri gelmeye başladı. Frene dokunan yani kökleyenler kayarak öndekine bindirdi. Bende refleks olarak frene bastım ve araç pek yavaşlamadı, anında abs devreye girdi. Ben daha yavaş olduğumdan mesafe vardı, ayağımı frenden çekip hafifçe tekrar bastım. Araç yavaşlamaya başladı anacak yeterli olmadı. Sol şeritteki öndekine çarpıp durduğundan orta şeridide daraltmıştı. Frenle birlikte 2 araç arasına teğet geçerek kavşağa girdim. Arkamdan gene uzaktaydı ve kocaman bir minibüstü. Giderek yaklaşıyordu. İyice yavaşladığım için freni bırakıp hafifçe gaz verdim sağım ve solumda zincirleme kaza oldu ve orta şeritte ancak geçebileceğim boşluktan geçerek kavşağı döndüm ve şans eseri orta şerit boştu. Arkamdan gelen minibüste o boşluktan geçemeyerek 2 araca birden dokundu. Buzlu yol gerçekten çok kötü bir durum...
Herkese geçmiş olsun diyorum...
Şimdi olayı açıklayan yorumlarımı yapayım ilk olarak araçta abs uzun süre devreye girdiğinde uzun süreden kastım 7ila 15 sn arası araçlarımız abs pompasına gerekli basıncı sağlasın diye daha fazla güç veriyor o gücü vermek içinde araç ecu su kendi kendini gazlıyor.Bir ikincisi buzlu ve dik rampalar özzellikle araç önden çekişliyse 2 viteste inilir nedeni ise bazen yer o kadar buz olabiliyorki motor freninden dolayı araç durma noktasına gelebiliyor böyle olduğu zaman araç bi aptallaşıyor önerim 2. vites de rampaları inmeniz.Ayrıca merak etmeyin evoda anlattıklarınız herhangi bir problem değil tamamen sizi bizi beni korumak için alınmış önlemler.
4 adet michelin alpin-asr-esp vs kurtarıcılar ve şöförlük ile şu an maşallah kaldığım hiçbiyer olmadı..hiç kürenmemiş araba girmemiş karlı buzlu yollara bile girip denedim yokuş vs iniş çıkış hiç banamısın demedi daha maşallah.. =)