Sportif tasarımı ile özellikle genç kesime hitap eden Fiat Punto Evo 4065mmx1687mmx1490mm’lik boyutları ile segmentindeki en uzun araçlardan biri. 1075 kilo ağırlığa sahip araç, geçmiş dönemde üretilen “Baby Maserati” lakaplı Grande Punto’nun daha kaslı ve atak şekli.
Karşılaştırmalı testte kullandığımız Grande Punto ile kıyasladığımızda Fiat Punto Evo’da ön hava girişızgarasının biraz daha aşağı alındığını, Fiat logosunun ise yukarı yerleştirilerek metal kromajın üzerine taşınmış olduğunu görüyoruz. Viraj içi aydınlatmayı sağlayan ön sis farları, hafif karartılmış sinyaller spor çizgisinde önemli rol oynuyor. Kullandığımız 105HP’lik Multiair Punto Evo, 205/45/17 lastik ölçülerine sahip alüminyum Jant opsiyonu kullanılmış. Dilerseniz 185/65/15 lastik ölçülerine sahip standart jant paket seçeneği de mevcut. 17” büyüklüğündeki alüminyum jantın oldukça yakıştığını söyleyebiliriz. Yine spor tasarım ürünü olan elektrik kumandalı ve buğu önleyici özelliğe sahip yan dikiz aynaları ile arka plan görüşü maksimuma çıkartılmış, kör nokta olarak tabir edilen ve görüş açınızı olumsuz etkileyen noktalar ortadan kaldırılmış. Test için kullandığımız 5 kapı Fiat Punto Evo arkadan bakıldığından birkaç değişiklik daha göze çarpıyor.
İç Görünüş
Punto yazısı daha önceki versiyonda bagaj kapağının sağ alt köşesinde yer alırken Evo’da bagaj açma düğmesi ile aynı işlevi gören Fiat logosunun altına yerleştirilmiş ve sağ alt köşedeki EVO yazısı dikkat çekici olmuş. Arka stop farları şeffaf hale getirilerek sportif çizgiler daha belirgin hale getirilmiş.
Dış Görünüş
Fiat çizgisi ve kalitesindeki asıl değişim burada başlıyor. Oldukça dikkat çeken dashboard ve kullanılan malzemenin kalitesi kendini belli ediyor. Koltuklar ile dashboard gövdesinde aynı renkler kullanılmış. Bunun dışında birkaç farklı sürpriz daha hemen gözümüze çarpıyor. Torpido açma kapağının hemen üstünde yer alan çizgilerde ve kapı açma kollarının iç kesimlerde kırmızı ışık hüzmesi gece aydınlatmasını aktif ettiğinizde gözümüze çarpan en önemli özellik oldu. Spor çizgiler gösterge bölümünde de ön plana çıkıyor. Yuvarlak olarak tasarlanmış hız ve devir gösterge panelinin ortasında yine yuvarlak olarak dizayn edilmiş benzin ve hararet göstergeleri bulunuyor.
Bir önceki Punto ile karşılaştırıldığında yenilenen orta bölümde bulunan Blue&Me sisteminin en yeni versiyonu ile desteklenmiş müzik sistemi ve çift taraflı otomatik dijital klima sistemi göze çarpıyor. Lake kaplanmış olan orta bölümde Start&Stop, merkezi kilit, direksiyon modu ve ASR tuşları biraz küçük dizayn edilmiş, ancak kullanımda bir sorun teşkil etmiyor. Opsiyonlu olarak sunulan Blue&Me Tomtom navigasyon cihazı Türkiye yolları için hazırlanmış paketi ile başarılı sayılabilir. Kırmızı renkle bütünleştirilmiş vücudu destekleyen koltuklar Evo’nun sportif karakterini ön plana çıkarmayı başarmış. Konfor için ise kol dayama aparatı unutulmamış.
Yer imleri