uzk dur 1.2 ytmez drm
Printable View
uzk dur 1.2 ytmez drm
çok kaba bi yorumda bulunmuşsunuz burda bu kadar kişinin yalan konuşcak hali yok...
aracım 1.4 77hp benzinli ve araçta 4 kişi varken ayrıca valiz varken nerdese 1.viteste çıkıcak yokuşları bu bir gerçek ,cahilce yorum diyerek bunu değiştiremezsiniz!!
2.konuya gelirsek benim aracımla 3bin rpm de kullandığımda bile ortalama şehir içi 6küsürlerde dolanıyor..1,2 aracı el arabası modunda kullanmadığın sürece şehir içi 7 lt ortalamayı yakalamanız imkansız...çünkü aracınız 1,2 olduğundan daha çok yüklenceksiniz gitmesi için...
daha 3-4 msj atmışsınız,bu kadar punto kullanıcısı arkadaş boş konuşmuyodur sizden daha çok tecrübeleri vardır...
punto değil ama 1.2 16V 80 hp palio 1.2 8V 65 de kullandım 16V 80 hp si fireden daha ii gidiyor ama 8V de 16V gibi atik değil ama idare eder çok kötü değil ama multijet 2. el temiz bişy daha ii olabilir.
kimse soylememis ama 1.4 fire motorla 1.2 motorun motor blok parcaları haric neredeyse tamamen aynı.gpleri bilmiyorum ama evo 1.4 firecılar baksın kaputun altındaki bircok parcada fiat 1.2 engine(motor) yazıyor.demekki bu 1.2 motor yurtdısında satıyor.haa bn aractan asırı memnunum sonucta bu motorun max 77hp uretecegini bilerek aldım ve 8v atikligi bana yetiyor....
Siz, o oldukça pinti dediğim grupta 1.2 araç sahibi birisi olarak olayı kişiselleştirmişiniz ve cehaletinizde benzinli 1.2 16v veya 8v motorlu bir araçtan ekonomi beklemek olmuş. Malesef ülkemiz libya veya suudi arabistan gibi uzun düzlüklerden oluşan bir ülke değil gideceğiniz yere göre ya aşağıda ya yukarıdasınız. Bu yüzden düz yolda yakalanmış ortalama değerleri yakalamanızda söz konusu değil.
Yokuşla ilgili yorumlarımda ezbere değildir forumda yokuşta kalkış sıkıntısı ile ilgili konuları aratırsanız bununla ilgili bir sürü konu göreceksiniz.
Son cümlenizde de ısmarlama cevap istemişsiniz madem cevaplayım, korkmayın 1.2 8v çok ekonomik cebinizden bir kuruş çıkmaz akrebinizle rahat rahat yaşarsınız.
Ümit Bey süpersin bence de en iyisi el arabası... Bu devirde en az yakan araba odur herhalde:)
Attığı 3 üncü mesajında forumdakileri cahillikle, saçma sapan konuşmakla etiketleyen bir kimseye biz nasıl yardımcı olabiliriz ? Öncelikle soruyu soran arkadaş burada, forum ortamında nasıl konuşulması gerektiğini öğrenmeli, farklı fikirlere ve ifade şekillerine saygı gösterme fikrini benimseyebilmeli ve herşeyden önce foruma kendisini tanıtmalıdır. Herşey tamam olduktan sonra, mesela ben, 65 bg Punto ile yaptığım test sürüşü izlenimlerimi o arkadaşı muhatap alarak paylaşayım...
Ender beni mahvettin:))))))))))))))))))) yok oda domates bıber ekmek yakıyor.... 1.0 corsa sehırıcı 6lt yakıyormus arastırdım..... O bıle yaklasamıyor el arabasına... Bırde 800 cc daewoo matız war o ne yakıyor acep:)
Opel Corsa 1.0 Eco benim kuzenimde var. Niksar/Tokat arasında çoğu yer yokuş ve ben aşağıdan iyice kaptırmazsam 2. vitese iniyorum bazı yerlerde... Daewoo Matiz ise kardeşimin kız arkadaşında vardı. Ben kullanmadım ama kardeşim 800 cc için çok iyi valla diyordu çekişini. Ne varki benim 1.4 puntodan daha fazla yakıyordu onun anlatımına göre. Tabi bizim veletler Matiz'e 5 kişi biniyorlardı orasını karıştırma :))
matiz ile ilgili yorumu da duydum ya gam yemem...... fiorino nasıl bu arada onlada yokusta bayılıyor musun:))))))))) cekıs yorumlarını dogu ve karadenızde yasayan arkadaslardan almak daha ıyı dımı:) her yer yokus burda :)))))))))))))))
Valla abi ben bu arabayı aldığım günden beri sevdim. Sanırım artık satma vakti geldi diyene kadar da (kilometre baya bir ilerleyince) seveceğim. Fiorinonun görüntüsü güzel, bagaj puntoya göre daha güzel, yol tutuşum puntoyu aratmıyor, çekişi 1.4 Fire GP'den sonra mükemmel. Ben hiçbir yokuşta arabanın aşırı devir kaybettiğini görmedim valla. Devirden düşse de gaza basınca tırmalıyor ve hızlanıyor en azından. Punto asla öyle değildi. Bassan da gitmiyordu yokuşta. İlk arabamla asla kıyaslayamam tabi bunların hiçbirini:) 155 beygirlik Alfa Romeo bambaşkaydı. Unutamadığım tek araba o. Fiorino için söyleyeceğim tek olumsuz şey şimdilik, beni ve diğer yolcuları uzun yolda Puntoya göre çok daha fazla yorduğu, (sanki arabadan inince dayak yemiş gibi oluyorum) ve direksiyonuna hala alışamamış olmam. Direksiyon, GP nin elektrik desteğine alışmış biri olarak bana çok çok sert geliyor yahu. Sence de öyle mi?
direksiyona kılıf tak... banada olmustu... ayrıca dayak yeme olayına katılmıyorum uzun boy yuzunden cooookrahat edıyorum... koltugun arkasına ve altına kalın bır yastık koy:))))
Ben arabayı alalı bir buçuk aya yakın oldu biliyorsun. Ve bu geçen süre zarfında benim araba 7000 km oldu:) Uzun yol derken ben bu kadar uzun yoldan kastetmiştim. Senin bahsettiğin uzun yolculuklar ne kadar Ümit Bey? Direksiyona zaten kılıf taktım aldığım gün, sattığım GP'nin kılıfını buna taktım.. Yastık da koydum uzun yolda belim ağrıdıkça..Bel desteği de var zaten koltugun ama hepsi nafile. Aynı yolları GP ve Alfa ile yaptıgımda hiç yorulmuyordum.
araç tıcarı bılıyorsun yorul o kadar:) benım arac 1900 km de bayramda 800 km yaptım sureklı halde esımde puntodan sonra rahat ettıgını soyledı valla... baba ben sıgmıyordum kı puntoya:)))))
Eh senin durum farklı tabi :) Benim boyum 176 cm :) Bana GP de gayet yeterliydi :) Bir konu daha var. Benim bu yaşadığım yerde çoğu yol parke taş ve arnavut kaldırımı cinsinden iri taşlarla döşenmiş. Şehiriçinde asfalt yok. Kitapçıkda söylenen 32 havayı basınca lastiklere, araba tangır tungur oluyor. Ben 4 lastiği de 28 e cektim. Şimdi biraz daha iyi ama hala yeterli değil. Daha da indirsem ne olur acaba? Lastiklerin ömrünü kısaltmaktan başka zarar verir mi acaba?
yorumsuz konu ac
buradan speedy_16 ve uraall arkadaşın verdiği değerli bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum.sorularımı bir nebze azalttı.
Amacım şehir içi 7lt ortalamayı geçemeyen benzinli bir araç alabilmek..
Ekonomik olarak tabir ettiğim motor benim için ortalama 7lt yakıt tüketsin yeter.
Yaşadığım şehirde ve kullandığım güzergahta yol kaymak gibi eğer italy sitesinsendde şehir içi tüketim 7.2 yakıyorsa ben 7lt civarını tutturabilirim.
yolu olmayan kimseler bu kısımı el arabası ile geçebilir...
Ayrıca ben şehir içi tüketim verisi 7.6lt olan clio 1.2 16V araçla aynı güzergahta 7lt ortalamasının altında yakıt tükettiğimi belirttim bu nedenle bu araçlada bu değeri tutturabileceğimi düşünüyorum.
Ayrıca ben burada tek endişem 8V ile 16V arasında sıkıntımı yaşarım avantajmı olur onu öğrenmeye çalışıyorum.
Ben kimsenin kullandığı 1.4 benzinli yada 1.3 multiyet motor için bir yorum yapmadım.
Buraya yeni üye olmuş bir kaç mesajla o kadar insanı rencide edecek bir lafta söylemedim.
Ama hiç kimsenin su an kullanmadığı bu motor şeçeneğine abartı şekilde sallama yorum yapan CAHİLLERİ kınıyorum...
:) şaka gibisiniz vallahi...biz o aracı kullanmasakta şahsen ben o aracın bi üst motoru olan 1.4 77hp 8v olanını kullanıyorum..ve yakıtı ve performansından memnun değilim diyorum...
ben 1.2 nin bir üstünü kullanıyorsam ve memnun değilsem,1.2 yi var gel sen düşün demek oluyor bu...bu kadar "basit" bişeyi anlatıyorum aslında....
Senin cahilce dediğin yorumlar denenmiş ve tecrübeyle sabit durumlardır. Aracın 8 yada 16 valf olmasının beygir gücüne ve torka nasıl bir etkisi olur? Onu bir anlat bize. Yorumlara cahilce derken önce kendi yazdıklarına bir bak. 1.2 Clio'yu da 1.4 Clio'yu da, Dci'ı da gayet iyi biliyoruz. Sen kendini otorite mi sanıyorsun? İleri sürücülük teknikleri uzmanı Demir Bükey misin yani?
Bir aracın performansını anlamak için illa direksiyonuna oturup test etmeye gerek yok gerektiğinde rakamlarlada konuşabilir, rahatça anlayabilmeniz için rakamlarla size farkı anlatmaya çalışacağım.
1,3 Mjet 75Hp 190Nm
Tork/Kg oranı : 190/1105 = 0,171
1,4 Fire 77Hp 115Nm
Tork/Kg oranı : 115/1040 = 0,110
1.2 65Hp 102Nm
Tork/Kg oranı: 102/1025 = 0,095
0.1 7Hp 7,80Nm Honda Dio (Scooter)
Tork/Kg oranı : 110/7,8 = 0,078
Bunlar aracın boş ağırlıkları ile alınabilecek değerler bunun üstüne 4 kişi daha
koyduğunuzda.
1.2 65Hp 102Nm
Tork/Kg oranı : 102/(1025+300) = 0,076 gibi bir oran çıkacaktırki buda yukarıda belirttiğim Honda Dio scooterdan daha düşük bir değerdir. Buyrun siz değerlendirin.
bence 1.2 8v alınmaz şehirçinde neyse de şehirdışında bu araç fiat palioda(920 kg) 75 beygir fiat unoda(800 870 kg arasıdır) 65 hp olmasına rağmen şehirdışı yolculuklarında bu arabalar puntoya(1100 kg) göre hafif ama yokuşlarda inanılmaz bayılıyor bayılması da hem sürüşü zevksizleştiriyor hemde yakıtı artıyor hele klima açık manisadan izmire giderken sabuncubeli rampasını çıkmasını hayal bile edemiyorum parasına göre güzel gibi gelebilir ama bence puntoda 1.4 8v fire bile çok beklentisi olan için yetersiz ama fena değil genede bence grandepuntoya her zaman söylüyorum fiat palionun 1.2 16v 80 beygirlik motoru konsa 1.4 8v den daha iyi satardı ya da 1.2 8v yerine 1.2 16v kullansa daha başarılı olurdu bu araç fiat panda olsaydı 1.2 8v sıcak bakabilirdim ayrıca 1.2 8v bence ilerde araba ikinci ele düştüğünde bizim ülkemizde tutulmuyor muhabbetinden biraz değer kaybedecektir...