22 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Yollardakı cukurlar

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Erkan Karakan
    SpyHunter33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.896
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 732

    Standart

    Merhabalar Arkadaşlar.

    Ben Özel bir karayolları firmasın da Araştırma Teknisyeniyim. Kalite kontrol teknisyenide diyebiliriz. Bahsettiğiniz konu direk benim işimle alakalı olduğu içn yazma ihtiyacı hissettim. Öncelikle İstanbul gibi bir şehirde yaşıyor olmanız bu konuda büyük şanssızlık. Siz ne kadar şikayet de etseniz Devletin hareket mekanizması çok ters işleyeceğinden Dolayı sesinizi duysalarda kulak tıkamaları ihtimali çok yüksek. Dolgusu tam yapılmış Etüt plan projesi Yollar fenni şartnamesine göre uyarlanmış bir yolun belediye tarafından ihaleye açılması açılan ihalede EN DÜŞÜK fiyat veren firmanın alması ve bu firmanın size sağlıklı yol yapabilmesi çok uzun süreli bir proje.
    Asıl mesele yapılan yolların neden bu kadar bozulduğudur.Ben genelde otobanlar üzerine çalıştığım içn belediye işlerini pek bilmem. Ama şu varki alelacele yapılmış genelde oy alabilmek adına stabilize edilmemiş yolun üzerine bitüm bağlayıcısı az ara malzemesi yarı kaba Aşınma tabakası ile yollar kapatılıp oylar alındıktan sonra tekrar geri sökülüp kanalizasyon sinyalizasyon su hatları vs vs nedenlerle delik deşik edilen yollarımız var maalesef
    Ayrıca her yol tasarlanırken plan ve projelendirlirken o yolun ne yolu olduğu ve ne kadar yük taşıması gerektiği de hesaplanır ki buna göre yollar yapılır. misal kullandığımız arabalarımız max ağırlığı 1800 kg ve bu yolun üzerine bir aşınma ve ivme ile hareket etmekte ama yapılan asfalt yol bunu kaldırabilmekte, Peki ağır vasıta araçlarını da aynı yollarda ilerlemesine ne demeli yolların bozulmasının en büyük nedenlerinden biri ağır vasıtalara geçiş için şehir içi yerlerin verilmesi. Ağır vasıtalar için uygulanan yol çalışmaları çok daha farklıdır ( Tırmanma Şeritlerine SMA - Stone mastik aşınma- uygulaması gibi )
    Yani arkadaşlar her ne kadar şikayet bile etsek öncelikle TC Karayolları Belediyelere izin verecek Belediye ödeneğini ayarlayacak ayarlama yaptıktan snra ihaleye açacak ihalede X firma ihaleyi kazanacak vs vs bu böyle uzayıp gidecek. Ve istanbul çok büyük bir şehir o yüzden de maalesef sesimiz çok cılız çıkacaktır. ama şikayetlerinizi Belediyelere iletiniz.
    Artık Fiorinolu

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    soner sen
    whitegold - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.271
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34JYB70
    Edilen teşekkür: 540

    Standart

    Alıntı SpyHunter33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar Arkadaşlar.

    Ben Özel bir karayolları firmasın da Araştırma Teknisyeniyim. Kalite kontrol teknisyenide diyebiliriz. Bahsettiğiniz konu direk benim işimle alakalı olduğu içn yazma ihtiyacı hissettim. Öncelikle İstanbul gibi bir şehirde yaşıyor olmanız bu konuda büyük şanssızlık. Siz ne kadar şikayet de etseniz Devletin hareket mekanizması çok ters işleyeceğinden Dolayı sesinizi duysalarda kulak tıkamaları ihtimali çok yüksek. Dolgusu tam yapılmış Etüt plan projesi Yollar fenni şartnamesine göre uyarlanmış bir yolun belediye tarafından ihaleye açılması açılan ihalede EN DÜŞÜK fiyat veren firmanın alması ve bu firmanın size sağlıklı yol yapabilmesi çok uzun süreli bir proje.
    Asıl mesele yapılan yolların neden bu kadar bozulduğudur.Ben genelde otobanlar üzerine çalıştığım içn belediye işlerini pek bilmem. Ama şu varki alelacele yapılmış genelde oy alabilmek adına stabilize edilmemiş yolun üzerine bitüm bağlayıcısı az ara malzemesi yarı kaba Aşınma tabakası ile yollar kapatılıp oylar alındıktan sonra tekrar geri sökülüp kanalizasyon sinyalizasyon su hatları vs vs nedenlerle delik deşik edilen yollarımız var maalesef
    Ayrıca her yol tasarlanırken plan ve projelendirlirken o yolun ne yolu olduğu ve ne kadar yük taşıması gerektiği de hesaplanır ki buna göre yollar yapılır. misal kullandığımız arabalarımız max ağırlığı 1800 kg ve bu yolun üzerine bir aşınma ve ivme ile hareket etmekte ama yapılan asfalt yol bunu kaldırabilmekte, Peki ağır vasıta araçlarını da aynı yollarda ilerlemesine ne demeli yolların bozulmasının en büyük nedenlerinden biri ağır vasıtalara geçiş için şehir içi yerlerin verilmesi. Ağır vasıtalar için uygulanan yol çalışmaları çok daha farklıdır ( Tırmanma Şeritlerine SMA - Stone mastik aşınma- uygulaması gibi )
    Yani arkadaşlar her ne kadar şikayet bile etsek öncelikle TC Karayolları Belediyelere izin verecek Belediye ödeneğini ayarlayacak ayarlama yaptıktan snra ihaleye açacak ihalede X firma ihaleyi kazanacak vs vs bu böyle uzayıp gidecek. Ve istanbul çok büyük bir şehir o yüzden de maalesef sesimiz çok cılız çıkacaktır. ama şikayetlerinizi Belediyelere iletiniz.
    erkan bılgılerın ıcın tesekkur ederım arkadasım geyet guzel herseyı anlatmıssın cok guzel ama bırılerıde bunları dıle getırmeyınce yetkılıler hıc bunları gormuyor ve bız hepımız amaaan ne sıkayet etcem ya zaten bı ıse yaramıyacaktır dedıkcede kımsenın kılını kıpırdatacagını sanmıyorum.bızler en azından sımdılık kulaklarına fısıldayalım daha sonra bu bır haykırıs halıne gelınce umarım onlarda bırseyler yapmaya karar verırler. bu arada bu sıkayetı bıldırecegımız kurum nerelerıdır tam bı bılgın varmı erkan?

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com