Alıntı bvulgari Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Karbüratörlü arabalarda 8v iken 8 ayrı noktadan silindire benzin akardı injeksiyonlu arabalarda püskürtülüyo..8 nokta kucultulere 16 noktaya cıkartılmıs 16valf arabalarda böylece yakıt silindire daha iyi yayılarak daha saglıklı ve düzgün bi yanma ve dolayısıyla enerji olusuyo..Şöyle dusunebilirsin; arabayı tek bi noktadan suyu akıtan hortumlamı daha iyi yıkarsın yoksa yıkamacıların kullanıdıgı püskürtme aleti ile mi?..veya kullandıgın parfumun sıkıtıgın zaman sadece bi noktaya temas etmesimi daha iyidir yoksa püskürterek aynı oranı geniş bi alana yaymasımı...mantık aynı yani..Neticede daha az yakıt ve daha cok enerji acıga cıkartma..
Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ben mantıksal olarak 16v nin daha az yakıt tüketmesinin mümkün olmadığını söylemeye çalışıyorum, ama bu şöyle demek deği birisi 5,6 tüketirken diğeri 7 veya 8 tüketiyor demiyorum öbürüde 5,8 veya 5,9 tüketir en fazla olay budur.