arkadaslar bugun AHL hava alanında bir taksiye bindim 1.3 mtj albea dizel arac tam 710000 km de idi. soforle konustum motor yapıldımı diye asıl soku ozaman yaşadım motora anahtar dahi deymedi orjinal dedi.. nasıl olur diye sordum arac kendimin kullanıma dikkat etmek gerekir dedi. e nelere dikkat etmek gerekir diye sordum oncelikle ne olursa olsun aracın kontagını kapatmadan 10 sn kadar rolantide calıstır ve yağını tam zamanında değiştir rampalarda aracı zorlama vites kucultup devam et dedi biraz devirli kullanmamı tavsiye etti.
kusura bakmada iyi sallamış 710.000km deki motora anahtar değmemiş, bu taksiciler hep böyle bende kaç tanesine sordum hepsi aynı hiçbişi yapmadım abi tık yok arabada. sanayiye gidince hepsi orada ama![]()
Asıl devirli kullanırsa motorun ömrünü yer. Boğmadan sakin kullanmalısın..
arkadaşlar doğru çünkü burada yedek parça işi yapan bir abmizin opel corsa vanı var tüm türkiyeyş dolaşan abim yaklaşık 520bin km yaptı ve daha üst kapak bile söktürmedi hemde ac delco yağ ve nerdeysa 25 30 binde değiştirerek öyle stop etmeden 10 saniye falan da yapmadan inanınki şaşırmamak mümkün değil biz okadar ihtimam gösteirirken. ama onda farklı bir durum var abimiz derki tüm ustalar gibi dizeli devirli süreceksin sesi çıkacak benzinli gibi sürersen motoru kucağa alırsına der.
adamın yalan soyledigini bende zannetmiyorum cunku sordugumda soyledi geneli 400-500 binde motor yaptırıyor diye ve söförlerin arabayı zorladıkları için motor omurlerini azalttıgını soyledi
neden bu kadar şaşırdınız arkadaşlar yıllar önce tofaş kartal ile taksilicik yapan dayım tam 500 bin km motor yaptırmadan çalıştı..
ayrıca rampalarda devisiz ve yüksek viteste çıkmaya çalışmak gerektiğini ifade eden arkadaşa da gerçekten çok şaşırrdım sen aracını öyle kullanmaya devam et.
Aracı ne en yüksek devirde ne de alt devirde kullanacaksın..
Bakımı zamanında yapılmış ve ideal devrinde kullanılan motor neden tükensinki??
ARkadaşlar devir dediğiniz şeyi çoğu arkadaşım bılmıyor tahmınımce...Rampada 3 le cıkabılen aracı sesı duyuym dıye 2 yemı cekelım yanı multijet aracımız koltuga yapıstırıyor zaten...
Bende yıllarca taksıcılık yaptım ve hep içindeydım ankarada...Haklı bence arkadas motora bakarsan oda senın cebıne bakar neden yıpransın kı her ıstedıgını zamanında yaparsak...Bizim araçlarımız cok dayanıklı bır doğan bıle 30 yıl emek verıyoır sahıbıne baska bır arac tanıyan varmı arkadaslar...
I ' m c a p u l i n g . . .
450 bin km de clio görmüştüm albealardada 550 gördüm taksicilerde
Benim dayım da motor ustası. Bana arabayı çalıştırırken ekrandaki tüm lambaların sönmesini bekle öyle çalıştır motorun omrünü kısaltırsın demişti. Bilmem artık ne kadar doğru. Bunu 3-4 ustadan daha duydum
motorlarımız güzel gerçekten
----------CaptainCrax ------------
gün gelecek benimde puntom olacak
dizelin devri kaçın altına düşmemeli, max. torkunu 1.750 de veriyor, mesela hafif yokuşda 1.750 devirle gitmek sakıncalı mı olur?
Tamamıyla doğrudur bende istanbul taksicilerini bilir tanırım albelarda 600 000 görüp anahtar vurmamış birisini şahsen tanıyorum zaten..
Konu JASMINE tarafından (03/07/2010 Saat 23:02 ) değiştirilmiştir. Sebep: Yazı stili değiştirilmiştir.
dizeller benzinlilere göre değildir devirli kullanmak gerekir. seyir halindeyeken 2000 devir altına düşmemek gerekir yoksa motor boğulma yaşar..özellikle rampa çıkışlarında (tabi rampanın dikliğine göre) devri 2000 üstü almak gerekirki performansını kaybetmesin ..tabi fazlada bağırtmamak gerekir. vites değişimlerinde 3000-3500 arası bence çok fazla maximum 3000 olmalı ki 2800 devir değişim için idealdir..4 den 5 geçerken 3000 deviri gösteririm sadece..bu kullanım tekniğinde araç kullanırım yakıt ekonomiğimde çok iyi
Konu krakercocuk tarafından (03/07/2010 Saat 10:49 ) değiştirilmiştir.
----------CaptainCrax ------------
gün gelecek benimde puntom olacak
peki1,4 benzinli 105hp hangi devir aralığında maksimum torkunu verir??
ÇAlıştırdaman beklıyoruz ya ısık sonmesını. servise gıttıgımızde adamlar hıc beklemeden basıyor mar$a acaba nedne?
Hadi Abisi .)
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri