14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Herşey araçlar daha az yaksın diye...

  1. #1
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Mutlu Herşey araçlar daha az yaksın diye...

    Ben hiç unutmuyorum. Benzinin karneyle dağıtıldığı zamanlardı. Her ay otomobil başına yanlış hatırlamıyorsam 80 litre kadar bir izin veriliyordu. Dedem, sevgili Anadol'un deposunu iki kez doldurabiliyordu yani...

    Bu yüzden dedem, kendisine özel tüketimi azaltma yöntemleri geliştirmişti. Yokuş aşağı giderken muhakkak vitesi boşa alır ya da kontağı kapatır, bazen de bir değil iki üst vitese geçiverirdi. Anadol'un kontağı genelde ışıklarda ve dur-kalk trafikte kapatılır, asla boş yere çalıştırılmazdı.

    Karbüratörlü eski modellerden kalan yokuş aşağı vitesin boşa alınması taktiği bugün bile bazı sürücülerin uyguladığı bir yöntem. Çoğu, yeni nesil araçların tümünde ayak gaz pedalından çekildiğinde yakıt akışının kesildiğini bilmiyor. Üstelik araç, böylece boştayken daha fazla yakıt harcıyor ve bu da hesaba katılmıyor
    İşte size son dönemlerde moda olan ya da ileride moda olması muhtemel, yakıt tüketimi ve aracın yarattığı çevre kirliliğini düşürecek teknolojilerden seçmeler...

    Hafif malzemeler : Aracın taşıdığı yükün yani ağırlığının hafifletilmesi, daha az yakıt harcayarak istenilen performansın alınması için gerekenlerden biri. Zaten bunun için aracın fazla yüklenmemesi önerilir hep. Üreticiler, otomobilleri hafifletmek ve en azından yüzde 2-3'lük tasarruf için araçların gövde ve motor parçalarında daha hafif malzemeler kullanmaya başladılar. Ferrari bile bunu deniyor artık. Fiber çamurluklar ya da alüminyum motor blokları bunların örneklerinden.

    Teknolojik sürüş yardımcıları : Çoğumuz tarafından "konfor" unsuru olarak sayılan "Hız Sabitleme Sistemi" (Cruise Control), aynı zamanda sürücülerin "uzun yolda" yakıt tüketimini azaltmasına yardımcı oluyor. Bununla birlikte "Vites Uyarı Lambası", artık bazı araçlarda standart olarak bulunmaya başladı. Örneğin Toyota Auris ve Corolla modellerinde rastlayabileceğimiz bu ışıklar, ekonomik vites değiştirme zamanlarını vererek tüketimin yaklaşık azaltılmasına destek oluyor. Zira sürücüler çoğu kez faydalı değişim zamanlarını ayarlayamayabiliyor. Ayrıca anlık tüketimi gösteren yol bilgisayarını da unutmamalı. Nitekim sürücülerin daha az gaz pedalına basmasına vesile ....

    Elektrikli donanımlar : Bunlar aslında öyle çok ki, hangisini saymalı bilemiyorum. Örneğin Audi'nin pek çok modelinde kullanılmaya başlanan şık görüntü veren ve uzun ömürlü olan LED teknolojili ön farlar, diğer ampullere göre çok daha az enerjiye ihtiyaç duyuyor. Bosch tarafından geliştirilen ve "İklim Kontrol Sensörü" (CCS) denilen sistem de, klimanın gereksiz yere çalışarak, aracın fazla yakıt tüketmesinin önüne geçmeyi amaçlıyor. Bu şekilde yüzde 10'a varan tasarruf hedefleniyor.

    Elektronik sistemler : Bir başka kalabalık unsur da, elektronik sistemler. Motorlarda kullanılan yeni nesil ateşleme, enjektör sistemleri (benzinlilerde FSI ya da GDI, dizeldeyse common-rail), yokuş aşağı ayak gazdan çekildiğinde ya da fren yapıldığında devreye girerek aküyü besleyen alternatörler, dur-kalk trafikte aracın boşuna çalışarak yakıt tüketmesini önleyen ve debriyaja basıldığında aracı kendiliğinden çalıştıran "Start-Stop" (Başla-Dur) sistemi, bunlardan sadece birkaçı.

    * Tasarım : Rüzgarı yarıp geçen, bunu yaparken de dirençle karşılaşmayan tasarımlar, daha az tüketmenin gereklerinden biri. Nitekim ön ve arka camların bu denli eğik olması, araçların burun tasarımının sivrileştirilmesi ya da tamponların şekilden şekile sokulmasının altında yol tutuşun yanı sıra bu kaygının da yattığını söyleyelim.

    * Motor teknolojileri : Hibrit diye anılan sistem, buna en iyi örnek. Bir yandan benzinli veya dizel, diğer yandan da bir elektrik motoru kullanan bu sistem, pahalı olmasına karşın yüzde 25'le varan tasarrufu beraberinde getiriyor. Nitetim motor çalışırken aküleri dolduruyor, dolan aküler gücün fazla gerekmediği yerlerde benzin/dizel motorun durmasını sağlıyor.

    * Lastikler : Yuvarlanma direncinin azaltıldığı lastikler, günümüzde Peugeot gibi firmalarca bazı modellerde kullanılmaya başlandı. Amaç, yüzde 1 ya da 2'lik daha az yakıt harcanması.

    https://otomobil.milliyet.com.tr/her...73/default.htm
    I ' m c a p u l i n g . . .

  2. Bu mesajı için 10 kişi Kriminal'ye teşekkür etti:


  3. #2
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    hepsi doğruda hız sabitleme sistemlerinin ekonomiye katkı sağladığını düşünmüyorum. sabit hızda tutmak için motora ve gaza çok fazla yuklendikleri oluyor. en büyük tasarruf aracı freni neredeyse kullanmayarak kullanmaktır. onunuzdeki aracı, ışıkları, trafiği önceden görüp gaz pedalından ayağınızı önceden çekmekle ekonomi sağlanıyor.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    Eser HÜNER Emekli Moderatör
    Scottie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/03/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    10.647
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Derin Mavi
    Plaka
    26 ABS
    Edilen teşekkür: 3581

    Standart

    rampada boşa alınca daha çok yakar... viteste inmek daha ekonomik...

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #4
    alper yonar
    Dynamic Üye alperyonar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2009
    Mesajlar
    1.429
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 YN 5**
    Edilen teşekkür: 356

    Standart

    Hız sabitlemeye bende katılmıyorum. Aracı aynı hızda tutmak için tam gaz yüklendği oluyor.

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #5
    ORÇUN ÇABUK
    aŞK 3 HaRF BMW WiSTaRiA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    6.500
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2431

    Standart

    Verdiğin bilgiler çok güzel.. Emeğine sağlık.....

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #6
    Zynl krcn
    ZAK1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Standart

    Alıntı Scottie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rampada boşa alınca daha çok yakar... viteste inmek daha ekonomik...
    Eser % 1000 haklısın bızzat puntoda sahıt oldum yokus asagı vıtesı bosal aldım atu 6.4 oldu vıtese taktım (3) atü 2.0 oldu
    Zeynel KARACAN

    "Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #7
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Aynen oyle vıteste ınınce otomatık beslemeyı kesıyormus...blow off sanırım yanlısım varsa duzeltın
    I ' m c a p u l i n g . . .

  14. #8
    MURAT ULGEN
    dinomani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2009
    Mesajlar
    41
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Aslın da hız sabitleme sistemi yakıt tasarrufundan çok bir nevi ayak dinlendirme olayı otoban sürüşlerinde yada konya - ereğli gibi uzun düzlüklerde insanın ayağındaki popuktaki baskıyı alması için bence birebir.

  15. #9
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Hız sabıtlemeyı sevmıyorum viraja bıle aynı hızda gırıyor cok tehlıkelı
    I ' m c a p u l i n g . . .

  16. #10
    Çağatay Güldalı
    ExTReMe_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/10/2009
    Mesajlar
    553
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 127

    Standart

    boşa atmak çok saçma zaten insanlar boşa atınca yakmadığını düşünüyorlar halbuki öle bşy yok daha fazla yakar boşta . ama yolun gidişatına uygun bir vitesle inildiği takdir de gaza basmadan ztn hiç yakıt tüketimi olmuyor araç kompressörde iniyor

  17. #11
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    cut off

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #12
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cut off
    eyw ugur
    I ' m c a p u l i n g . . .

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #13
    İLKER Ç.
    ocean_1919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/08/2008
    Mesajlar
    574
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    26
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Viteste rampa inerken ayağımı gazdan çekiyorum ve anlık yakıt tüketimi 2.0 yazıyor. Bu yakıt harcadığı anlamına gelmez mi?

  22. #14
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    puntoların yol bilgisayarı öyle gösteriyor ancak yakıt harcamıyor.

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Herşey zamanında
    egzo-evo tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 02/03/2012, 21:55
  2. Herşey Bende :))
    ORHANKOSE tarafından Tanışma forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 05/06/2011, 01:54
  3. Eco drive hakkında herşey
    Misafir tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 01/04/2011, 13:11
  4. GP ait herşey burada
    mert tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 01/08/2009, 14:20
  5. Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 29/03/2009, 19:30

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com