Sivas'tan Trabzon'a giderken Erzincan yakınlarında bir taşa çarpıp karter korumasını ve motorun altında enine bir demiri kırdım arkadaşlar ve birde sağ arka lastiğim patladı, lastiği değiştirip arabanın altına baktırmak için erzincan fiat servisine (Hiskar otomotiv) girdim, lifte kalkan arabanın altında yukarıda belirttiğim hasardan başka sıkıntı yoktu, servis sahibi olduğunu öğrendiğim (Halit şiltu) bir kişi o sıra yeni karter koruması ile yanımda belirdi, fabrika çıkışında karter koruması olmayan ve pek çoğumuzun da kilometrelerce yol yapıpta taktırmadığı karter korumasını HAYATİ bir parça gibi lanse ederek
-Bunu taktırmazsan yolda çok sıkıntı yaşarsın dedi...
Ben alttatki enine duran demir ile korumanın ne kadara mal olacağını sordum ve 43 (demir)+84(koruma)=127 TL tutacağını söyledi, yanımda nakit olmadığından ve aynı hizmeti Sivas Serviste taksitle hallettiğimden taksit teklif ettim ve olan oldu...
Ben: 127 liralık masraf 120 olurmu ve taksitlendirme yapılır mı?
Halit Şiltu isimli kimse : Olmaz, 127 Liranın zaten kendisi taksit tutarı, ne taksiti, sanki 10 milyarlık mal alıyorsun da taksit istiyorsun
Ben: Olur mu olmaz mı
Halit Şiltu isimli kimse : Olmaz zaten 127 lira taksit yapılacak para değil
Yan tarafta servisin diğer görevlisinin odasında arabaya yapılan işlemler için ödeme yaptıktan sonra (ki bu işlemlerede bir kez daha değineceğim***) tekrar ve sinirle;
Ben: Sizi bu hizmet anlayışınızdan dolayı şikayet edeceğim
Halit Şiltu isimli kimse : 127 lira taksit olmaz
Ben: Gerektiğinde mağazadan 10 liralık kazak alıyorsunuz 10 taksit yapılıyor, siz trilyonlar kazanıyor olabilirsiniz ve 127 lira komik gelebilir ama benim maaşımın 10 da biri nerdeyse bu para...
Halit Şiltu isimli kimse : Ben o kadar kazanmıyorum
Ben: Sizi şikayet edeceğim
Halit Şiltu isimli kimse : Git nereye edersen et
Bu diyaloglardan sonra arabayı servis dışına çekip anında müşteri hizmetlerine telefon edip olayı ve yapılan terbiyesizliği anlattım, gerekeni yapacaklarını söylediler ama ne yaptırımları vardır bilmiyorum ama ben diyorum ki;
Allah kimseyi Fiat Erzincan Servisine (Hiskar otomotiv) düşürmesin, arabanız gidecek durumdaysa en yakın başka servise kadar gidin ama Erzincan'a girmeyin ve bu seviyesiz terbiyesiz insanla muhattap olmayın...
*** Serviste yapılan işlem: 43 liralık enine demir (iki ucunda vida boşluklu vasıfzı demir = 43 TL) iki vida ile yerine tutturuldu ve işçilik (12 lira) dahil 55 lira para ödedim.
Ben bu işçiliğide anlam veremiyorum, ben SİVAS FİAT SERVİSİNDE (OTO SABIR) arabaya kırk takla attırıyorum, onu sök bunu tak lifte kaldır indir, ne bir kuruş para ne bir tutam saygısızlık görüyorum ama iki vida sıkmak ve tekerin bijonlarını sıkılamak 12 lira...
NOT: Okuyan arkadaşlar taksit yapılmamasına bu kadar kızılmaz diyebilir, evet bendeki kartın o serviste o ay kampanyası olmayabilir ve vade olmayabilir elbette anlarım bunu, ancak benim derdim yukarıdaki diyalogdur...
Öncelikle geçmiş olsun. Saygısızlık konusunda haklısınız ancak bildiğim kadarıyla taksit uygulaması fiattan bağımsız servisin insiyate.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Geçmiş olsun. Tamamen o kişinin saygısızlığı. Yoksa taksit olmaması önemli değil. Önemli olan bunu nasıl ilettiğin. Biz her işte böyleyiz. Önce insana saygı duymayı öğrenmeliyiz.
şikayetvar.com
bu tür durumlarda çok daha etkili
oraya yazmanı öneririm...
GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06
“İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru
geçmiş olsun
Murat geçmiş olsun.Denildiği gibi taksit olup olmaması önemli değil.Yetkili servislerin bir çoğu müşteriye ne şekilde davranacağı konusunda maalesef bilgisiz...
Sakaryadan yalovaya İstikametine Gidiyordum Yalovaya 30 km kala Arabamın Altını Vurdum Ve Aracımda Yağ lambası Yandı Kendim Otomotiv Teknikeri Olmam Sebebi İle Arcı Stop Konumuna Alarak Fiat Acili Arayıp Servis Çağırdım Ve Puntonun Orjinalinde Olmayan Muhafazayı Ben Aracımı Aldığımda Taktırmıştım 1.3 multijet motorun Yağ Pompası Kartelin Dibine Yakın Olması Sebebi İle Muhafaza İle Birlikte Kartelimde Ezilmiş Ve Yağ Pompası Randumanlı Çalışmadığını Kartel Sökülünce Gördüm O yüzden O muhafazayı Tofaş Takmıyor Ama Hayati Bir Parça O Olmasaydı Yağ Pompam Komple Değişicekti Aracım Kaskolu Olduğu İçin Para Ödemedim Ama Aracımın İşi 3 Saat Süreceği Yerde 1 Saat Sür dü Gelelim 127 tl Ye Ha Taksit Yapmışsın Hada Kart Çekip 1 Ay Ertelemiş sin Bence Servis Sahibi İyi Yapmış Ben Bugün 32 bin tl lik Arabaya Biniyorsan 127 tl benim için sorun olacak Bir para Değil Sen Woswagen Servisine Düşme Aynı Durumda 90 model golf olsun Masrafın 300 tl yi buluyor o Yüzden Kendi Haksızlığını Karşı Tarafa Suç Atarak kendini haklı çıkartma
görevi , misyonu , kıdemi ,makamı , mevkisi ,her ne olursa her kim olursa olsun
müşteri olarak kendisine gelen bir şahsı asla ve asla ne küçümseyebilir, ne isteğinden dolayı yargılayabilir
bu adı geçen servisi şiddetle kınıyorum
tüketici hakları derneğine müracat etmenizi öneriyorum
sonuna kadar hakkınızı arayın
Doğan bey saat geç olduğu için bunları yazdığınızı düşünüyorum, sabah dinlenmiş kafayla ilk mesajı okuyun ve sizin yazdığınız mesajı okuyun belki daha farklı birşey yazarsınız. İlk mesajınızda bunları yazmanız da bana çok enteresan geldi. Ayrıca biz bu forumda kimseyle bu şekilde konuşmuyoruz, forumda devamlı olmayı düşünürseniz diye hatırlatmak istedim.
127 değil 12 lira olsa ne farkeder?
Bir soru sorulmuş karşılığında bu tarz yanıt alınmamalıydı...
Ben bakımı Bandrmada yaptırsaydım 5 taksit olacaktı,
zincirlikuyu birmot'ta 2 taksit oldu 308 tl.ye...
Ama 2 taksiti söylerken kibarca bonus karta vade farksız daha fazla yapamayacaklarını söylediler...
Bu arada 32.000 liralık arabaya binince 100-200 tl aralığındaki paralar ''çerez parası'' mı oluyor???
Arabasına para harcayan ''sınıf'' mı atlıyor yoksa???
Ben Murat kardeşimin yazısından ne fiyatın yüksek oluşu şikayeti nede mevkii, sınıf vs. ayrımı hakkında bir şey görmedim. Benim gördüğüm adamın karşısına bir müşteri geliyor ve müşterinin teklifine oldukça uygunsuz cevaplar veriliyor. Nedeni gayet açık adam kendi istediği karter koruması montajını kabul ettirememiş biraz daha fazla para koparamamış.
Esnaflığın birinci şartı sabırlı olmak ve müşterinin isteklerine makul cevaplar vermektir. Elbette karnı tok olanlar dikine dikine konuşup beğendiği müşteriye ilgi gösterir beğenmediğine çektirgit tarzı hareket yapabilirler.
Ayrıca kullandığımız arabalar 150 milyar değerinde olsaydı 10 liralık parça için indirim yada taksit isteme hakkımız olmayacakmıydı. Altımızda pahalı araba olunca herkezin istediği ücretlere sorgusuz ödeme mi yapmamız gerekiyor. Birçoğumuz arabalarımızı ne sıkıntılar ne fedakarlıklarla aldık. Allah olmayanlara da versin.
Hesapsız yaşayanlar gün gelir hesaplarını şaşırırlar.
öncelikle geçmiş olsun. kaba davranışlarından ötürü erzincan servisi (hiskar otomotiv) kınıyorum.
gerektiğinde 50 lirayı bile 6 taksite böldürüyorum şahsen. kendisi 127 lirayı ister böler ister bölmez kendi bileceği iş. ama ukalaca cevap veremez.![]()
Doğan Bey,
Burası bir paylaşım formudur ve amacımız hem bir arkadaşlık ortamı kurmak hemde elde ettiğimiz bilgileri paylaşmaktır. Her zaman ve her şekilde birbirimize karşı saygılı olmamız gerekmektedir. Bilmeliyizki bizler müşteriyiz ve aldığımız hizmet karşılığı ücret ödüyoruz ve bu şekilde saygısızlık yapan insanları ücretleride bizim ödediğimiz paralar ile karşılanıyor. Siz bir terbiyesizlik yapmadıktan sonra para karşılığı hizmet aldığınız kişinin bir saygısızlık yapması asla kabul edilemez. Gelelim neyin taksit yapılıp neyin taksit yapılamayacağı konusuna, bu konu bir fikir beyan etmeden önce bilmeliyiz ki müşteri her zaman isteklerini belirtecektir, yapılması gereken mümkün olanları karşılamak mümkün olmayanları ise uygun bir şekilde geri çevirmektir. Burada ne müşterinin gelir seviyesi nede konuşulan tutar önemli değildir, önemli olan üsluptur. Son olarak bu gördüğüm kadarı ile ilk mesajınız.
Bahsi geçen masraf 127 TL değil de 10 TL olsa, veya 1000 TL olsa hiç fark etmez. Bir servis çalışanı müşteri için ne kadar paranın taksite bölünebilir miktar olduğuna karar veremez. Taksit yapar veya yapamaz ama kendi görüşlerini belirtme hakkı yoktur.
Ayrıca başka bir marka aracın servis masrafıyla bu konunun kıyasının da hiç gereği yok. Önemli olan ödenecek tutar veya ödeme şekli değildir. A veya B servis arasında fark olabilir ama servisin müşteriye olan tavrını eleştiriyoruz.
Bu tarz saldırgan, olayla ilgisi olmayan, kışkırtıcı mesajları da lütfen ciddiye almayalım.
Saygılarımla.
Muhtemelen ilk msj tam anlamıyla okumadınızYada bir hiskar otomotiv çalışanısınız .. Neyse önemli olan bu değil önemli olan bir firma sahibinin olamayacak sözler söylemesi...
Durun ben size bir şey anlatayım ; bende esnafım işyeri sahibiyim bir müşteri geldi ve bir ürün sordu ürün fiyatı 140 tl , müşteri ürüne 30 tl vereyim dedi şimdi orada sayarmısın dövermisin ,ama esnaf insanız gayet olgunluğumuzu koruyup malesef bizi kurtarmmaz değip kibarca red ettim ,orada dalgamı geçiyorsun yada benzeri kelimeler kullanılabilir ama işin gereği bunu asla yapamazsın yani ekmek yediğin yerde ekmek getirene saygısızlık yapamazsın![]()
Ayrıca, Erzincan HİSKAR OTOMOTİV'de çalışıp yada sahibi olup müşterisine haksız ve gereksiz yere ukalaca cevap veren muhteremi IIIIIIIIIKINIYORUM.![]()
Doğan, forumumuza hoşgeldin,
Öncelikle geçmiş olsun, sorunun kolayca halledilmiş olması sevindirici,
Yukarıda yazmış olduğun mesajına ise fazla katılamayacağım.Çünkü yetkili servis kişinin bindiği aracın değerine, müşterisinin cebindeki paraya bakmaması gerekiyor.Bunun dışında çalışanlarının üslubu, sorunların çözümü, fiyatlandırma, mekan temizliği konusunda da belirli bir standartı yakalamış olması gerekmekte.Zaten kurumsallaşma da bunu gerektirmekte.Bu yüzden yaşanılan olayda mağdur bana göre müşterinin kendisi.
Hep söylediğim birşey var: Fiat Marka Değeri-Fiat Önyargısı.Türkiyede maalesef birçok servis-bayi bu tarz konuştuğu ve benzer hareketlerde bulunduğu için insanlar Fiat a bu para verilirmi demekte ve neticesinde senin örneğindeki gibi 90 model VW Golfe 300TL verilmekte serviste.İşin acı tarafı ise o VW servisinde o Golfe değil 300TL vermek insanlar 700TL de veririm der Fiat alacağıma.Neden mi? Marka Değeri işte
Tabi her anlamda modern, çağı yakalamış Yetkili Servis ve Bayilerimiz de bulunmakta Türkiyede.Bunlardan bazıları forumumuda, kendilerini bilirler![]()
aynı olay senin başına gelmiş olsaydı yinede servis sahibi iyi yapmış dermiydin?arkadaş hiçbirsey yapmamıskı sadece taksit yapaılabilirmi diye sormus servisin sahibi neyi iyi yapmış
Tamamen saygısızlık görgüsüzlük ve cahillik...Bunun başka açıklaması olamaz çok para kazanıyo o arkadaş belli ama ***esnaf OLAMAMIŞ işte....
bugun sinirliyim biraz kusura bkmayın yorumu düzelttim![]()
Konu KaGaN tarafından (12/10/2009 Saat 20:56 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri