Bnece yokuşları tazı gibi tırmanan önden çekiştir .. Arkdan itiş bana göre sadece artislik hareketlerde hoş oluyor . Diğer tüm avantajlar önden çekişeten yana .. yinede herkes yorumunu yaparsa ortaya güzel sonuç çıkabilir
bizim araçların bildiğim kadarıyla bütün modelleri önden çekişli. Önden çekişli araçlarla, arkadan itişli araçların farkını söylermisiniz. Avantajları, dezavantajları nelerdir. Örneğin ağustos başında antalyadaki arkadaşlar bilirler feslikan yaylasına babam, annem ve iki kardeşimle araç full bir şekilde gittik. O yayla yokuşlarında (yeri geldi 1.vitesle) zorlandım. düşünüyorumda arkadan itişli olsaydı sanırım daha kolay çıkılırdı.doğrumu düşüncem.
Bnece yokuşları tazı gibi tırmanan önden çekiştir .. Arkdan itiş bana göre sadece artislik hareketlerde hoş oluyor . Diğer tüm avantajlar önden çekişeten yana .. yinede herkes yorumunu yaparsa ortaya güzel sonuç çıkabilir
Bilmiyorum Klasik Amerikan hayranlıgımdan mıdır Nedir , Arkadan İtiş Arabalar Bana hep daha Albenili Gelmiştir.Ama (+) , (-) Olarak Yokusları Bildigim Kadarıyla Önden Cekişler Daha İyi tırmanıyor.
Hız Felaket Değil Kabiliyettir ...
Önden çekiş araç her zaman iyidir.
Özellikle Kışın yol tutuşu vs. viraj alışı, tırmanışı daha sayamadığım bir çok özellik.
Arkadan çekiş arabalar Süratli araçlardır. (BMW, Merso, Lambi, Ferro vs.)
Bildiğim kadarı ile aynı aracın hem arkadan hemde önden çekişlisi yapılsa,
arkadan çekişli için fazladan eklenmesi gereken aktarma organlarından dolayı güç aktarımı ya da güç kaybı daha fazla olacaktır
Gene de önden çekişli olsun kontrolü kolay olsun
Hız yapacak yol olmadığından dolayı Ferrarin olsa kaç yazar
2006 Grande Punto 1.3 Multijet 90Bg 6ileri 195/55 R16 + (SP) Hi-fi Ses -> 26 EsEs
Ben İbrahim'e katılıyorum. Geçmişte 17M makaslı ford'um vardı. İbrahim'in söylediklerini yaşadım. Yeni çıkan arabalara bakarsanız ağırlığı fazla olanlar genelde arkadan çekişli. Uzun yolda avantajı var fakat şehir içi özellikle kışın sıkıntı yaşıyorlar.
Hem arka hem ön dilediğin çekişi kullanabileceğin araba sanıyorum jeep'te var
17'M leri iyi bilirim Serdar abi Almanyadan bir akrabamız getirmişti
Her zaman nedendir bilmem arkadan çekişlere zaafım vardı taaki
3.16 Bmw ile kışın topaç gibi dönene kadar
Birde hız yapmak için yol aramam süratli arabanın verdiği duyguyu hız yaparak değil
rolantide çalışırken verdiği ses ile yaşarım
Araba güçlüyse nerden çektiğinin çok fazla önemi yok 77 ile isterse ortadan çeksin hehe,
Not: Arkadan çekerler ile fena artislik yapılır birde beygir adetleri çoksa ....
Kuyuya bir taş atayım Bir cismi iterek hareket ettirmek mi daha kolay olur? çekerek mi?
Genelde yüksek hacimli ve güçlü motorlu araçlar arkadan itiş olmakta.Yüksek güçte arkadan itiş daha verimli.Bu şekilde yere güç aktarımı daha dengeli olmakta.Dezavantajı kaygan zeminlerde kontrol biraz daha zor.Ancak bu olumsuzluklar da modern araçlarda elektronik güvenlik donanımlarıyla giderilmekte...
Ziyaretçi
Otomobillerde genelde neden önden çekiş tercih edilir? - UZMAN TV linke bakın arkadaşlar. Başka bilgilerde var.
Özetle önden çekişli araçlarda aktarma organları az olduğu için daha hafif olurlar. Hareket iletiminde güç kaybı daha az olur. Daha ekonomiktirler.
Arkadan itişliler ise aktarma organlarından dolayı ağırlık fazladır. Motor gücünün en arkaya gönderilmesi esnasında güç kaybı olması gibi sebeplerle günlük araçlarda tercih edilmiyor.
Spor araçlarda ise güç zaten fazla. Performans ön planda yakıt tüketimi önemli değil. Ayrıca kalkış esnasında ağırlığın arka tarafa binmesi sebebiylede güç yere daha iyi aktarılıyor. Zaten çok hızlı arabalarda ağırlık merkezi nedeniyle motorda arkaya konuluyor.
Arkadan itişli araçların en önemli avantajı performans aracı oluşlarıdır.Ürettikleri gücü aktarma organında zaman kaybetmeden tekerlere ileterek hız kazanma konusunda üstündürler.Genellikle lüks araç ve pahalı olarak tanımlayabileceğimiz segmentte önden çekişli araçlar tercih edilmez.Örneğin BMW tarihinde önden çekişli araç yoktur...Ancak bazı şirketler spor araçlarda dahi 4WD (4 çeker) sistemini tercih ediyorlar.Örneğin Porsche,Audi (bazı modellerinde)
Yaşadığınız olayda aktarma tipinden ziyade aracın gücü sizi yoran faktör olmuş.Araçlarımız ekonomik ve şehir tipi kullanım için geliştirildiğinden çok can sıkıcı olabiliyor.
Dün yaşadığım bir olay ; arkadaşım ile beraber hacettepe beytepe kampüsü tarafından Eskişehir yoluna çıkıyorduk ve Park Caddesinden beri yanımızda olan bir interlagos M6 vardı.Eskişehir yoluna gelmeden son ışıklarda M6 cı arkadaş gaza geldi ve ben sol şeritte 90 km hız ile giderken sonuna kadar gaza bastı ve 200 km hızla arkama yapıştı sağ tarafım doluydu ve hiçbiryere kaçamayacağım için sonuna kadar gaza bastım ancak aracımın yükseldiği hız 100 km bile olmadı.....sağımdaki aracın ciddi frenleme yapması sonucu sağa kaçmaya başlarken sonuna kadar gaza basarak aynamın 1-2 cm yanından geçti gitti....
Sonuç;Grande Punto 1.3 Multijet 75 hp hazin sonu....aracımı artık sevmiyorum..içimden gelmiyor......
@berkeraaa:
M6 senin sikletin değil'ki takma bu kadar adı üzerinde BMW M6
10 silindir bir alet 500 beygirlik bir makine yapmayacakta kim yapacak
Önden çekişli aracın duyduğum kadarıyla bir tek dezavantajı var, belki de şehir efsanesi gibi bir şeydir.
Önden çekişli araçlar eğer kışın çok dik bir yokuş ile karşılaşırlarsa patinaj yapıp yokuşu çıkamazlarmış, çünkü yokuş yukarı çıkarken yük arkaya doğru biner ön tekerlek üzerindeki yol tutuşu azalırmış.
Bu nedenle kurt Renault 12 sürücüleri, yokuşu geri geri çıkarlarmış. (? Bir gün başıma gelirse denerim belki, ama geri viteste torkun daha yüksek olması nedeniyle bana çok da mantıklı gelmiyor, sanki geri viteste daha çok patinaj çeker gibi geliyor.)
Bir de önden çekişli araçlar için 'Abi ne yaparsan yap ama ön tekeri kuma - mıcıra kaptırma' derler. Takla atılıyormuş.
Kışın yol tutuşu demişken, bu güne kadar kışın yol tutuşu konusunda kullandığım en iyi araba Fiat BIS. (Valla küçük emrah modunda değilim, doğru söylüyorum). Motor arkada, arkadan itişli, motor çok zayıf olduğu için tork düşük patinaj çekmiyor, tekerlekler de ince bu nedenle santimetrekareye düşen basınç (dolayısı ile düz yoldaki yol tutuşu) yüksek. Sağlı sollu şarampole yuvarlanmış kamyonların arasından geçip gitmiştik, hatta buz üzerinde yokuş yukarı bile kaymadan kalkabilmişti araba.
Konu Moosty tarafından (28/08/2009 Saat 17:11 ) değiştirilmiştir. Sebep: Fiat Bis ile ilgili ekleme
Ziyaretçi
benim aracımı sevmeme nedenim M6 ya geçilmiş oluşum değildir arkadaşlar orada bir yanlış anlaşılma olmuş.Adam arkamdan 200 km hızla beni sıkıştırırken ben ve arkadaşım ciddi hayati tehlike atlattık .Bunun üzerine olayın üzerinden birkaç saat geçtikten sonra aracı biraz zorladım max hız , frenleri iyice bir ölçtüm kendi kendime ve tatmin edici sonuçlar alamadım.Benim aracımı sevemeyişimin sadece bu olayla alakası olmasada mutlaka etkisi vardır.Ancak serserinin biri gelip arkadan bana çarptığında kurtulamayacağımı bilmem , inanın arabamdan yeterince soğumama neden oldu....
Ziyaretçi
dostum, benim durumum ve o anki düşünme mantığım şu şekilde gelişti , sağ tarafım dolu arkadan delice sesle ve hızla gelen bir adam var ve onun için o anda önemli olan tek şey hız..
ben nereye kaçabilirim hiçbiryere
yapmam gereken ?
sonuna kadar gaza basmak.
etkisi 0
madem bir etkisi olmadı o hızla bana kalırsa birçok aracın içinde o şiddette bir darbeden sağ çıkmak mümkün olmazdı.
Performans ve kaza bağlantısıda bu şekilde gerçekleşmiş oluyor..çarpmaması için benim gidebilmiş olmam gibi.
Berker, yalnız bu şekilde düşünürsek sol şeridi kapatmış gelen herhangi bir aracın arkasında o araçtan da hızlı başka bir araç daha olabilir.
Mjtd torkuyla 2000cc lik araçların ara hızlanma performansını en azından ilk saniyelerde çok rahat yakalamakta.Zaten hızlı olan bir aracı hızlanarak yakalamaya çalışmak ya da önünde hızlanarak ondan uzaklaşmaya çalışmak çok çok zordur.Bunu kolayca yapabilmek için hızını çoktan arttırmış olan araçtan çok daha güçlü bir araca sahip olmak gerekmekte.Örneğin 200km/s le giden bir BMW 316 yı aynasından gören bir M3 ün (100-130km/s ile giden) de senin durumundan hiçbir farkı olmaz
Uzun lafın kısası araçlarımızın kıymetini bilelim
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri