Arkadaşlar karşılaştırma açısından böyle bir konu açtım. Her muayeneye giren raporunu buraya yazarsa en azından bu değerlerden bir anlam çıkarmaya başlayabiliriz.
Benim aracımın balatalarının değişme zamanı gelmişti. lastiklerde 10bin kmdeydi.
Sonuç:
Fren testi:
1.Aks: sol 271 sağ 265 sapma %2
2.Aks: sol 149 sağ 150 sapma %1
El freni: sol 124 sağ 123 sapma %1
Far değerleri:
uzun far: sol 24.40 sağ 24.60
kısa far: sol 5.60 sağ 5.70
kırılma açısı: sol -1.10 sağ -1.00
sapma açısı : sol 22.00 sağ 19.00
Lastik diş derinliği : 4.2mm
Kusur: motor no bulunamıyor. hafif kusurla onaylandı.
Mükemmel bileşenler; H&R 35mm yay, Bridgestone Turanza er300 195/60r15, H4 Philips Power2 gt 150 Far, H1 Osram All Season Sis, Mtec T10 Park..
bizm putolarda motor no standart zaten hafif kusursuz geçen olmamaıştır![]()
bende 10 gün önce yaptırmıştım
Fren testi:
1.Aks: sol 245 sağ 252 sapma %3
2.Aks: sol 154 sağ 141 sapma %8
El freni: sol 148 sağ 131 sapma %11
Far değerleri:
uzun far: sol 100,1 sağ 51,20
kısa far: sol 14,90 sağ 17,00
kırılma açısı: sol -1.20 sağ -2,90
sapma açısı : sol 21.00 sağ 14.00
Lastik diş derinliği : 4.5mm
Kusur: motor no bulunamıyor.
sağ kısa hüzmeli far ayarsız hafif kusurla onaylandı.
muayeneden geçememize sebep olacak, baktıkları şeyler sadece bunlarmı ... örneğin araçta atıyorum stepne yok veya yangın söndürücü bunun gibi şeylere bakıp olmadığı zaman kusur olarakmı not düşülüyor veya eksik tamamla gel muhabbetimi yapılıyor...bu gibi şeyler hangileri onları tecrübeli arkadaşlar yazarsa fena olmaz ... yakında gecikmeli cezalı olarak bende gidecem (28 subat tı geçti)daha önce bakım yaptırmam gerekiyo sanırım fren ler falan baya bi kusur cıkacak gibi...
birde bende şuan kar lastiği takılı bu mevsim itibariyle sorun olurmu?
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
benim ki kusursuz gecti...
araç muayene hakkındaki sorularınız için şu başlığa bakabilirsiniz:
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...etmelik-2.html
lütfen bu konunun altına sadece raporları yazalım.. (tüm ayrıntılarıyla tabiki)
böylece düzgün bir karşılaştırma yapabiliriz. misal yukardaki 2 rapordaki far ışık değerleri neden bu kadar farklı merak edeniniz yok mu? arada 4 kat olması acayip mantıksız. neye göre onay veriyor bu adamlar? onay vermek için her bir değer için yüzde kaçlık sapma toleransları var? belki çıkardığımız istatistikle bu adamların bu işi düzgün ve standardında yapıp yapmadığını bile anlayabiliriz.
Mükemmel bileşenler; H&R 35mm yay, Bridgestone Turanza er300 195/60r15, H4 Philips Power2 gt 150 Far, H1 Osram All Season Sis, Mtec T10 Park..
bende 5 gün önce yaptırmıştım
Fren testi:
1.Aks: sol 215 sağ 259 sapma %17
2.Aks: sol 125 sağ 146 sapma %14
El freni: sol 110 sağ 128 sapma %14
Far değerleri:
uzun far: sol 80,00 sağ 92,40
kısa far: sol 12,80 sağ 21,40
kırılma açısı: sol -1.90 sağ -1,90
sapma açısı : sol 20.00 sağ 19.00
Lastik diş derinliği : 6.4mm
Kusur: motor no okunmuyor.
bir adet üçgen reflektör yok
HAFİF KUSURLU OLARAK ONAYLANDI.ASLINDA MERAK ETTİĞİM DEĞERLENDİRME YAPARKEN HANGİ SONUÇLARI KRİTER OLARAK GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUYORLAR.
Fren testi:
1.Aks: sol 272 sağ 292 sapma %7
2.Aks: sol 115 sağ 149 sapma %23
El frn :sol 102 sağ 136 sapma %25
Far değerleri:
uzun far: sol 48,80 sağ 47,00
kısa far: sol 8,200 sağ 7,500
kırılma açısı: sol -2,60 sağ -1,10
sapma açısı : sol 24.00 sağ 20.00
Lastik diş derinliği : 5,0mm
KUSURLAR
Sol Kısa sağ far ayarsız----------------HAFİF KUSUR
Reflektör Eksik------------------------HAFİF KUSUR
Reflektör aldığım trafik seti içinde 1 adet idi--2 adet olmalı imiş ve bu yüzden eksik dendi...
GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06
“İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru
Olumsuz muayene rapor örneği:
Umarım resim görünür. İşyerinde herbir yere erişim kısıtlı.
üstteki rapordaki mantığa bakın balon yapmış lastik HAFİF KUSUR,çamurluk üsttü sinyal lambaları parklara bağlanmış AĞIR KUSUR.acaba hangisi daha tehlikeli bir durum?
takılmayın yaw motor no vs hafif kusurların hiç bi önemi yok![]()
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Oradaki okuyucu elemanın gözleri keskinse bulup okur merak etme sen,
yeter ki niyeti olsun,
bu arada, elemanlara girişte anahtarı teslim ediyorsun ve araç çıkana kadar sadece cam
arkasından görebildiğin kadarı ile izleyebiliyorsun.
GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06
“İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru
ben bu far ışık değerlerine hala takmış durumdayım aynı model arabada biri 25 iken öteki 100 nasıl olur ki.. tamam belki sapma değerlerini doğru ölçüyo olabilirler ama ışık şiddeti değerlerinde bi terslik olmalı.. palionun raporunda aynı değer 13 görünüyor.. e bu adam uzunları yakınca yolu görmüyo mu?
Mükemmel bileşenler; H&R 35mm yay, Bridgestone Turanza er300 195/60r15, H4 Philips Power2 gt 150 Far, H1 Osram All Season Sis, Mtec T10 Park..
Hem de gayet iyi görüyordum. Bu arada bu 13'ler 25'ler neyin ifadesidir, bilmiyorum, merak ediyorum. Serviste bir ara sorup öğreneceğim ışık şiddeti midir, farın açısı mıdır nedir?!.
Motor no konusuna gelince; servis danışmanına sordum, biz bile zor okuyoruz dedi. Yerini bildiklerinden ayna ile bakabiliyorlarmış binbir zahmetle. Palio da aynı, GP de... Hayır, adamların parkların bilmemneye bağlanmasına takılmalarına, motor nonun okunamamasını pas geçmelerine takılıyorum. Yani arabayı "change"leyebiliriz (mazur görün bu karışık takışık Türkçe'yi) ama parklara gelince aman ha!..Balon dediğinin de zararı yoktur. Çocuğa verirsin olmazsa, oynasın.
elımde aynı araca ait 3 degısık rapor var...2 si aynı istasyondan dıgerı baska bır ıstasyondan....ılk raporlar dan agır kusur var ve arac muayeneden gecmedi...ertesı gun baska bır ıstasyonda gecmeyen arac gecer not aldı...Dusunmeye basladım ne kadar dogrular....
TÜRKİYE,ATATÜRK Ü ALLAH A BORÇLUSUN.GERİ KALAN HERŞEYİ DE ATATÜRK E......
SIZ ULKENIN SEREFINI KORUYUN...O SIZIN GELECEGINIZI KORUR..!!!!
böyle birşey olabileceği benim aklıma gelmişti.. çünkü standart bir ölçme stilleri olduğunu sanmıyorum.. ayrıca her marka ve modelin ölçümü için aletlerin kalibre edilmesi gerektiğini düşünüyorum.. misal çift farlı toroslarla bizim arabanın farını aynı aletle ve hassasiyetle nasıl ölçersin..
Mükemmel bileşenler; H&R 35mm yay, Bridgestone Turanza er300 195/60r15, H4 Philips Power2 gt 150 Far, H1 Osram All Season Sis, Mtec T10 Park..
Eskiden böyle demiyodun Müslüm abi![]()
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Haklısın Müslüm abi ne kadar dogru yada arkdaslık akrabalık ilişkisine mi bakıo bilemiycez.
Hız Felaket Değil Kabiliyettir ...
bu işinde suyu çıkar
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri