Bana göre ilk araç için üst sınıf bile sayılabilir eğer full paket alırsan. İleride kendi çocuklarıma ve yakınlarıma vereceğim tavsiyeyi sanada veriyim.
İlk aracını ek özelliksiz al derim. Buna her araçta olmayan sürüş destek sistemleri de dahil.
Öncelikle manuel al (Bunu üç aşağı beş yukarı herkes tavsie eder zaten), Otomatik ile başlarsan tersi zor olur ayrıca debriyaj ve manuel vitesteki zevki tatmak lazım derim ben.
ABS endüstri standardı olduğu için hemen hemen yeni her arabada var ondan artık yeni öğrenenlerin ABS olan arabalarda öğrenmesi ok. Yoksa ABS ile yağmurlu bir yolda güvenle durmaya alışan biri ABS'siz araçtaki sonuçları tahmin edemeyebilir, gerisini sizin hayal gücünüze bırakıyorum...
Bizim araçlarda verilen esp+asr+hillholder paketini alma. Bunların hepsi çok kullanışlı ve verilen paraya değer özelliklerdir ANCAK ilk defa kullanacak birinin bunlara alışarak araç sürmesi bu fonksiyonları eksik olan araçlara binince sıkıntı yaşamasına sebep olur. Örnek vermek gerekirse, ESP olan bir araçta virajlara hangi süratla gireceğin seni yanıltabilir, bu sistemler olmadan normalde bir aracın ne tür durumlara ne tip tepkiler verdiğini/vereceğini daha rahat öğrenirsin, böylece yaptığın hataları daha rahat görür/anlarsın. (Sonuçta kimse bu işte kusursuz başlamıyor, amaç hatalardan kaçınmak engellenemeyenlerden ders çıkarmak)
Aracın direksiyonunu "city" mod kapalı iken sür. (En azından birkaç ay). Bu sayede normalde diğer araçlardaki direksiyon sertliğine alışırsın. City mod açık kullanmaya başlayınca "Vaayyy be" dersin arabaya daha da bi seversin
Mümkünse benzinli olsun ilk aracın (Zaten ileride bir şekilde dizel kullanacaksın ve alışınca benzinliyi genelde pek aramazsın).
Park sensörü taktırma ya da varsa da ilk birkaç ay servisten devre dışı bıraktır, aynaları ve tecrübeni kullanarak park etmeyi öğrenirsin. (aracın göremediğin kör noktalarının nerde bittiğinin içgüdüsünü kazanırsın, sıkışık trafikte bile insanı daha rahat manevra yapma imkanı tanır ilerde)
Cruise kontrol taktırma. Bırak kendin araca hükmet, gazı ayarlayarak kadrana bakmadan hızını belli bir değerde tutmaya alışırsın.
Yukardakiler tamamen benim faydalı olduğuna inandığım kendi görüşlerimdir. Amaç piyasada belli bir güvenlik seviyesinde olan (NCAP 5 yıldız gayet iyi), yalnız sürüş destek sistemleri minimum seviyede bir araçla bu işe başlayıp işin her boyutunu iyi öğrenmek, destekleyici sistemler olmadan da araca hakim olmak ve daha sonra bu sistemler sayesinde daha keyifli/rahat/güvenli bir şekilde araç kullanmaktır.
Yer imleri