Aklınıza gelecek birçok ticari motoru kullandım.En uzun süre kullandığım hdi peugeot idi.Şirket şartlarında tonlarca yük çektiğini de biliyorum.350Bin KM'ye kadar tonlarca yük, bizim aile işlerimiz ve şirketi işlerine koşturdu durdu.350 Bin km'de sadece Turbosu patladı, ama biz rektefiyeye soktuk.Şu anda muhtemelen 400-450bin KM civarında sorunsuz bir şekilde ilerliyor.HDI motor son derece uzun ömürlüdür.Bu konudan yana sıkıntınız olmasın.

Benim de şu an citroen c2 aracım var, 170binde aldım ve hala tık demedi.Az km sürmemle de alakalı olabilir ancak sorun çıkaracak bir motor olmadığını 'den ötürü bilerek aldım.

Bakım masrafları diğer araçlarla hemen hemen aynıdır.Bahsettiğiniz c4 kasada kronik bir problem duymadım.Eski kasalarda yani ilk kasalarda duyduğum bir kısım problem elbette var ancak bu kasalarda bir probleme rastlamadım.


Citroen üzer mantığını anlamıyorum.Evet alt takımları biraz hassastır ancak Türkiye şartlarındaki yollarda hangi aracın alt takımı hassas kalmıyor ki? Bunun yanında heryerde parçasını fazla fazla bulabileceğiniz bir modelden bahsediyoruz.Birçok parçası HDI motorların temelinde aynıdır ve bulması çok kolaydır.


Renault tecrübem ise 10.000 KM olarak fluence ile geçti.En dolu paketiydi ancak 2 defa servise direksiyon ve sigorta paneli sorunu yüzünden götürmek zorunda kaldık.Soğuyunca başka araçlara geçtik.DCI motorlar da uzun ömürlüdür.Ancak ticari araçları dışınca Dcı motor tavsiye etmiyorum, renault bu konuda sınıfta kalıyor.Başarılı ve lüks araçlar gibi görünüyorlar ancak içine oturduğunuzda o plastik hissi başlıyor malesef.


HDI motor tavsiyemdir.KM'si 100.000 altında olanlar cevherdir.100.000Km üstü olanlar da alınır ve masrafsız binilir.