Selam forum, pejo ikiyüzsekiz'in garanti klavuzunu .pdf indirip satır satır okudum.İlgimi çeken yerleri sizlerle paylaşıyor, yorumlarınızı bekliyorum.
-----------------------------------------------
Aracınızda gerçekleştirilen müdahaleler garantinin uzatılması anlamını taşımaz.Garanti süresi içinde değişimi yapılan yedek parçaların garanti süresi uzamamaktadır.Değişimi yapılmış parçaların garantisi aracınızın garantisi ile aynı tarihte biter.
Sözleşme uyarınca yenisiyle değiştirilen parçalar üreticinin sayılır.
Araçlarda boya kalınlığı aracın parça bölge aksamlarına göre değişebilir.Araçlarda boya kalınlığı 50 ile 500 mikron arasında değişiklik gösterir.
Boya garantisi, üretici,ithalatçı,yetkili servis tarafından tespit edilen boya cila hatasının tamamen yada kısmen düzeltme işlemidir.
Boya garantisinden yararlanmaya devam edebilmek için dış etkilerden kaynaklanan hasarlar fark edildikten sonra 2 ay içinde onarılmalıdır.Bu kapsamdaki onarım masrafları araç sahibi tarafından karşılanır.
Delinmeye karşı garanti ,delindiği kabul edilmiş parçaların tamiri yada yenisiyle değiştirilmesini kapsar.
Delinmeye karşı garanti ile ilgili bakım aralığı, masrafları araç sahibi tarafından karşılanmak üzere 4 adet periyodik kontrol ziyareti öngörür.Bu zorunlu kontrollerin ilki delinmeye karşı garanti başlangıcından 4 yıl ve sonra her 2 yılda bir olmak üzere gerçekleştirilmektedir.
Delinmeye karşı garanti sözleşmesi zorunlu garantiden ayrı ve farklıdır.
Arızalı tek bir lambanın değişimi aydınlatmada dengesizliğe sebep olabilir.Bu nedenle farları çift halinde değiştiriniz.
Aracınızın plastik ve metal kısımlarındaki orjinal fabrikasyon boyanın renk tonlarında farklılıklar olabilir.Bu aracın hatalı üretim olduğu anlamına gelmez.
valla puntoyla ilgili olsaydı yorumlarımı yazardım ama pejo 208 hiç ilgilendirmiyor beni. yine de paylaşımın için teşekkürler
baya açık kapı bırakmışlar olası bir dava durumunda vay kullanıcının haline.
arkadaşlar işin gerçeği pejo,reno,fiat,opel hatta vw ve bunun gibi firmalardan aşırı birşey beklememek gerek aslında TR de ötv yüzünden normalde 25-30 bin tl lik araçlara 50-55 bin gibi paralar veriyoruz.Hiç biri bizim verdiğimiz paraları hak etmiyor.ŞU yukarda yazılı olan maddeleri fiat tada reno dada hatta opel kullanım kılavuzunda da görebilirsiniz.Ama bir volvo da bir mercedes ta veya bir audi de göremessiniz.Premium denilen şey budur işte yoksa daha önce tartışmada olduğu adamın teki leon alır gider 70 bin tl leon a verir punto dan sonra şöyle böyle der bilmez ki aldığı araç premium kelimesinin yakınından bile geçmez.Ama kendisinin ödemiş olduğu tutar gerçekten bir premium araç fiyatıdır ama maalesef TR de değil.Normalde leon 40 bin tl lik punto ise en fazla 25 bin tl olması gereken bir araçtır.Ama maalesef ülkemizde herşeyde olduğu gibi araçlarda da devletimiz bizi söğüşlemeye devam ediyor.
Türkiye deki ötv araç üzerindeki Danimarka ile aynı,
Konu punto57 tarafından (19/01/2015 Saat 20:47 ) değiştirilmiştir.
Şu anda aynı, o kadar,
Hatta arazi araçlarına da bizde ki gibi extra extra vergi var.
Konu punto57 tarafından (20/01/2015 Saat 01:18 ) değiştirilmiştir.
danimarkada ötv üzerinden kdv var mı peki ? yani araç 100 bin tl ise 125 bin tl ötvli 147,50 tl kdvli oluyor mu ?
Böyle bir kıyas olmaz
Yaptığınız hesapta ÖTV'yi %25 olarak almışsınız. Ama güncel oranlar aşağıda.
Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyenler %45
Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçen fakat 2000 cm3'ü geçmeyenler %90
Motor silindir hacmi 2000 cm3'ü geçenler %145
https://www.gib.gov.tr/fileadmin/mev...i-OpenPage.htm
Linkteki II sayılı listeye bakabilirsiniz.
Sanırım sizin hesap şöyle olacak 100*%45=145 145*%18= 171,1
Konu AC2315 tarafından (02/02/2015 Saat 19:31 ) değiştirilmiştir.
danimarka gsmh 63bin dolar.
türkiye 11bin dolar.
danimarka yüzde olarak türkiye ile aynı vergiyi verse ne olur vermese ne olur. (ki doğru mu bilmiyorum, umrumda da değil)
"vay beee türkiyeye bak, danimarkayı yakalamış" deyip mutlu olalım bari.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri