Sayfa 2/2 İlkİlk 12
35 sonuçtan 21 ile 35 arası

Konu: Hyundai i30 kazadan sonra ne halde hava yastıkları nerede ?

  1. #21
    Mehmet Çamcı
    mehmetvyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    217
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    06 BA ....
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    emniyet kemeri takılı olsa sonuç çok farklı olurdu.

  2. #22
    Mustafa Gürbüz
    Musty* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Mesajlar
    43
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 9

    Standart

    Biliyorum okumuştum .. bi arkdaşım tanıyor du bu kişiyi .. Firmadan gelen cevap alttan darbe almadan havas yastıkları acılmaz şeklindeymiş..

    Mehmet Kurtuluş | Facebook detaylı fotolar ve acıklamlar var. her ne olursa olsun 2011 yada yeni nesil bir araçta bu sıkıntıların olması , tedirgin ediici. allah kimseye kaza bela göstermesin ..

  3. #23
    Aykut BODUR
    aykut_1914 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3.825
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35 DAY 02
    Edilen teşekkür: 874

    Standart

    Alıntı idrisozturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar az önce hyundai'nin konu ile ilgili olarak yapmış olduğu açıklamayı okumuş bulunmaktayım. bence hyundai'ye bu konuda gerçekten haksızlık yapılıyor. çünkü açıklamayı okursanız hava yastıklarının neden açılmadığını anlayacak olduğunuzu düşünüyorum. okumak isteyenler Hyundai yazısına tıklayabilir.
    verilen linkte rahmetli var yazılıyor,bu bizim abimizin aracı olamaz heralde değil mi?

  4. #24
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    açıklamayı okudum ama bence halen eksik bir şeyler var sanki
    ne yani şimdi satarken araçla takla atmayın yoksa hava yastıklarınız tavana gelen darbelerde açılmazmı deniyor
    yada kaza yaparken dikkatli olun aracınızı sensörlerin olduğu yerden hasar alacak şekilde çarpın mı diyorlar
    hey allahım yaaaaa


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  5. #25
    Serhat Karadağ
    srkaradag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/05/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    523
    Nereden
    Aydın
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 120

    Standart

    Ön hava yastıkları önden çarpışmalarda otomobilin içerisinde bulunan yolcuları korumak için tasarlanmıştır ve bu yüzden diğer tip çarpışmalarda tetiklenmemesi(yan çarpışmalar, taklalar,arka bindirmeler) normaldir.
    ön hava yastıkları aşağıdaki durumlarda devreye girmeyebilir:
    -otomobilin ön yüzüne hasar vermeyecek nesnelere çarpıldığında(tampon bariyerler)
    -koruyucu bariyerlerin altına girildiğinde(örn. bir kamyonun veya bariyerlerin altına girildiğinde)
    PUNTO Kullanıcı el kitabı.

  6. #26
    Ramazan Erdemir
    skystar37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/05/2008
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.021
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    34ghk08
    Edilen teşekkür: 265

    Standart

    "Otomobil dünyasının kuralları, i30 ile yeniden yazılacak!" Demişler ve yazmışlar...
    Ölene Allah rahmet eylesin geride kalanlara ise sabır, gerçekten çok acı bir durum demek ki hava yastığı çok olması birşey ifade etmiyor az olsun ama çalışan olsun.

  7. #27
    Ercüment T
    DoBLocU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Demekki airbag sensörlerinin darbe+ ters dönmeye karşı çalışır vaziyette tasarlanması,otomobil firmalarının bu kazadan ders çıkarması lazım.
    2011 Doblo premio+Konfor paket

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #28
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı doblocu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    demekki airbag sensörlerinin darbe+ ters dönmeye karşı çalışır vaziyette tasarlanması,otomobil firmalarının bu kazadan ders çıkarması lazım.

    +10000


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  10. #29
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    10000000000000000000 tane hava yastığı olsun takla esnasında sizi sadece emniyet kemeri ve aracın tavanı koruyabilir. airbag 1 sn belki daha kısa - uzun zaman süresince şişik kalır ve geri söner. 2. 3. ve ya daha fazla taklada kafatasınız patlayabilir, boyununuz kırıkıp anında ölebilir, omurganız kırılıp ömür boyu felç kalabilir, göğüs kafesinize o anda ki savrulmadan dolayı gelecek darbede kaburgalarınız kırılıp iç organlarınıza batabilir. çok mu zor lanet 4 cm lik şeridi önünüzden geçirip yandaki tokasına takmak???
    Konu Du Hast tarafından (12/12/2011 Saat 22:11 ) değiştirilmiştir.

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #30
    Ercüment T
    DoBLocU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Kemer tabiki takılı olucak ama airbag ler açılmadıgı için bu sefer kemerlerdeki aktif gerdirici çalışmayacak.Bence firmalar bu tür varyasyonları degerlendirip üzerine düşeni yapmalı.
    2011 Doblo premio+Konfor paket

  13. #31
    Mehmet Çamcı
    mehmetvyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    217
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    06 BA ....
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    Galiba insanlarımız airbaglara çok güveniyor, halbuki bu airbagler insanın başına çok işler açabilir, ör: Kucaklarında çocuklarıyla önde oturan yolcu veya sürücü, kaza anında o çocukların belki de hiç yaşama şansı olmayacak, herşeyi önceden kestirmek çok zor.

  14. #32
    Ercüment T
    DoBLocU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Alıntı mehmetvyz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Galiba insanlarımız airbaglara çok güveniyor, halbuki bu airbagler insanın başına çok işler açabilir, ör: Kucaklarında çocuklarıyla önde oturan yolcu veya sürücü, kaza anında o çocukların belki de hiç yaşama şansı olmayacak, herşeyi önceden kestirmek çok zor.
    Bence airbag den ziyade kendilerine çok güveniyorlar.Yeni nesil araçların ön koltuklarındaki kemerler hazır takılıdır,yada toka vardır.Verdiginiz örnekteki olayın sonucunu önceden kesitirmişsiniz zaten.i30 kazasında bence airbaglerin açılması (özellikle perde,yan) hiç açılmamasından 1000 kat daha iyidir.
    2011 Doblo premio+Konfor paket

  15. #33
    Faruk İleri
    Punto'cu LEO farukileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.285
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    B-112-KMX
    Edilen teşekkür: 392

    Standart

    Alıntı ümit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 ay önce gp dynamic aracımla ön soldan kafa kafaya çarpıştım, bilenler bilir, kemerlerimiz takılı idi, ben hızımı epey azaltmıştım, karşı taraf biraz hızlıydı, GP min ön hava yastıkları açıldı, o yüzden tekrar GP aldım, yani şu yukarıdaki görüntüye bakılınca daha ne olsun kardeşim bu araç bu kazada airbag lerini açmıyorsa yazıklar olsun... geçen hafta ABS devreye girmese öndeki araca selamın aleyküm diyecektim. GP ler, Ncap da boşuna 5 yıldız almadığını gösteriyor. Seviyorum lan seni GP...
    arabamı zaten bir kaza sonrası almıştım,arkadaşın puntosunda boğazda bir adet bravonun arkasına 70 km hızla girmiştik,ben kemerden hava yastığını görmedim ama içerideki hiç kimseye bir şey olmadı.Bir de yakın zamanda kaza yaptım ve o zaman da anladım ki bizim araçlarımız hakikaten güvenli


    Alıntı DoBLocU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kemer tabiki takılı olucak ama airbag ler açılmadıgı için bu sefer kemerlerdeki aktif gerdirici çalışmayacak.Bence firmalar bu tür varyasyonları degerlendirip üzerine düşeni yapmalı.
    Airbag sistemi ile kemerlerin aktif gergi sistemi BİRBİRİNDEN AYRI SİSTEMLER olup birbiri ile bağlantısı yoktur.Kemer çok hızlı bir şekilde çekildiğinde aktif gergi sistemi direk olarak devreye girer ve kemerleri sabitler.Bu durum olmasa,airbag'lerle beraber çalışsa sistem,ani frenajlarda yolcuların ve/veya sürücülerin konsola/direksiyona/koltuğa girmesi gerekmez mi
    Konu farukileri tarafından (13/12/2011 Saat 23:59 ) değiştirilmiştir.


    LEO,Liderlik,Deneyim,Olanak yaratmaktır.

  16. #34
    Ercüment T
    DoBLocU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Alıntı farukileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabamı zaten bir kaza sonrası almıştım,arkadaşın puntosunda boğazda bir adet bravonun arkasına 70 km hızla girmiştik,ben kemerden hava yastığını görmedim ama içerideki hiç kimseye bir şey olmadı.Bir de yakın zamanda kaza yaptım ve o zaman da anladım ki bizim araçlarımız hakikaten güvenli




    Airbag sistemi ile kemerlerin aktif gergi sistemi BİRBİRİNDEN AYRI SİSTEMLER olup birbiri ile bağlantısı yoktur.Kemer çok hızlı bir şekilde çekildiğinde aktif gergi sistemi direk olarak devreye girer ve kemerleri sabitler.Bu durum olmasa,airbag'lerle beraber çalışsa sistem,ani frenajlarda yolcuların ve/veya sürücülerin konsola/direksiyona/koltuğa girmesi gerekmez mi
    Sanırım tanım kargaşası var.Sizin bahsettiginiz klasik emniyet kemerinin çalışma mantıgı.Bahsetmek istedigim aktif gergi renaultta ''srs'' sistemi olarak geçer..Kaza anında kemer tokasının takıldıgı yerdeki mekanizmanın air bag beyninden aldıgı sinyal ile kemeri bir miktar daha germesi.
    Konu DoBLocU tarafından (14/12/2011 Saat 13:25 ) değiştirilmiştir.
    2011 Doblo premio+Konfor paket

  17. #35
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Aktif gergili emniyet kemeri, emniyet kemerlerini, kaza anında koltuktaki yolcu ya da sürücünün öne doğru hareketi sonucu yaralanmasını önlemek ve koltuğa daha fazla dayanmasını sağlamak için kemeri kısaltır yani gerer.Bir defa çalışır sonra değiştirmek gerekir.Srs airbag ise yıllardır kullanılan kademeli hava yastığı sistemi.Sensörden gelen veriye göre hava yastığını farklı oranda açar..

  18. Bu mesajı için 2 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Kazadan sonra nissan dan ve tırdan kalanlar
    GP COSKUN tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 04/03/2012, 01:48
  2. Hava Yastıkları Nasıl Çalışır?
    StrawBeeRy tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02/08/2011, 22:27
  3. perde hava yastıkları...
    mzt tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 22/05/2011, 17:14
  4. kazadan önce kazadan sonra
    VooDoo tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 09/11/2010, 00:12
  5. Hava yastıkları hakkında
    cck1 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 02/08/2010, 16:08

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com